Flix Premiere brengt films naar de huiskamer in plaats van bioscoop

Geplaatst op30 maart 2016, 9:16 CategorieStreamingdiensten

Een nieuw online videostreamingplatform genaamd Flix Premiere wil de bioscoopervaring naar de huiskamer brengen. De verwachting is dat de videostreamingdienst vanaf mei ook internationaal verkrijgbaar is.

Flix Premiere: voor de films die niet in de bios terechtkomen

Er is een nieuwe videostreamingdienst aanstaande, genaamd Flix Premiere. Deze dienst wil de bioscoopervaring naar de huiskamer brengen, maar dan net even anders. In tegenstelling tot concurrerende diensten, waar je de nieuwste films vindt die al in de bioscoop zijn geweest, zal deze dienst alleen films gaan aanbieden die niet in de bios hebben gedraaid. Het geeft een beetje het idee dat je hier te maken hebt met een soort budgetbak – films die niet goed genoeg zijn voor Netflix en HBO, die dan ‘maar’ bij Flix te zien zullen zijn.

Flix Premiere wil eigenlijk het tegenovergestelde bereiken en een hand geselecteerd en verfijnd assortiment gaan aanbieden. De films die via deze dienst te bekijken zijn, zullen een jaar exclusief op dat platform aanwezig zijn. Nu de bioscopen mensen aantrekken met grote blockbusters (voornamelijk superheldenfilms) en diensten als Netflix te druk is met zijn eigen producties, blijft er dus mogelijk een markt over voor minder grote films, die wel het kijken waard zouden zijn. In mei zal deze dienst internationaal beschikbaar zijn.

Maar helaas dan nog niet in Nederland. Films kunnen voor vier Britse pond gehuurd worden (vijf euro).