De drie beste nieuwe films en series op Netflix #37

Geplaatst op11 maart 2016, 16:00 CategorieStreamingdiensten

Elke week bekijken we de nieuwe films en series die Netflix heeft toegevoegd. Deze week onder andere Halo: The Fall of Reach.

Halo: The Fall of Reach

Halo: The Fall of Reach is een geanimeerde serie gebaseerd op het boek met de gelijknamige titel. Het verhaal legt uit hoe Spartan 117 tot stand is gekomen, die gamers beter kennen als The Master Chief uit de Halo-spellen voor Xbox. Mocht je dus van zijn van de games en de verhalen eromheen, dan kunnen we het je aanraden deze miniserie eens te checken. Hij staat nu op Netflix en kan dus elk moment bekeken worden. Met taglines als An Unstoppable Threat. An Unthinkable Sacrifice, weet je dat je iets goeds te wachten staat.

Cuckoo (twee seizoenen)

Cuckoo is de nachtmerrie van elke ouder – een luilak met een hoop eigenaardige, New Age-ideeën. Taylor Lautner (die de jongere kijkers kennen van de Twilight-films), speelt een verrassend grappige hoofdrol, waardoor we ons nu afvragen waarom de man niet in meer droge komedies speelt. Waarschijnlijk wordt dit zo’n typische serie met een cultstatus, zoals Arrested Development ook bijvoorbeeld is. Dat wil niet zeggen dat beide series veel gemeen hebben – in tegendeel. Cuckoo is een grappige en goed geproduceerde komedieserie.

Flaked (één seizoen)

Will Arnett en Netflix zetten hun vruchtbare samenwerking voort met de nieuwe serie voor de streamingdienst, genaamd Flaked. Flaked is een comedyserie van in totaal acht afleveringen, die gaat over een alcoholverslaafde man genaamd Chip die alles bij elkaar liegt. Omdat Chip zo veel liegt en ook tegen iedereen liegt, is het voor hem maar moeilijk om bij te houden tegen wie hij nou precies wat gezegd heeft. Je kunt er op rekenen dat dit voor een hoop situaties zorgt waarbij je liever wegkijkt van het scherm, dan ziet hoe Chip reageert…

Netflix is een betaalde videostreamingdienst waar je voor een vast bedrag per maand kunt kijken naar allerlei films en series; onbeperkt, dus zo vaak en zo lang als je wilt. Omdat het aanbod nog wel eens overweldigend kan zijn, proberen we elke week drie goede, opvallende of grappige films en series er tussenuit te pikken, zodat je er lekker voor kunt gaan zitten in het weekend.