Muziekstreamingdienst Tidal gaat eigen series maken

03 november 2015 1 Minuut 0 Reacties
tidal-hifi

De muziekstreamingdienst Tidal heeft aangekondigd eigen series te gaan produceren, die dan exclusief bij Tidal te zien zouden zijn. Onlangs vierde Tidal nog dat de streamingdienst een miljoen abonnees heeft - maar de dienst loopt helaas nog altijd achter de feiten aan.

Tidal gaat eigen series produceren

Onlangs vierde muziekstreamingdienst Tidal nog een feestje op het kantoor: de dienst heeft namelijk meer dan een miljoen abonnees op dit moment. Dat is goed nieuws, maar Tidal loopt nog altijd ver achter op de concurrentie in de vorm van Spotify, Google Play Music en Apple Music. Daarom moet Tidal interessanter worden voor huidige en potentiële nieuwe abonnees en het team achter de service denkt dat te bereiken door exclusieve series aan te bieden, zoals No Small Talk en Money & Violence.

No Small Talk wordt een stand-up-komedieserie van vijf aflevering, van een half uur per stuk, die wordt gepresenteerd door Cipha Sounds. Money & Violence is een YouTube-serie die al één seizoen achter de rug heeft en waarvan het tweede seizoen dus binnenkort op Tidal verschijnt. Moeny & Violence wordt neergezet als een goedkopere versie van The Wire (in budget dan, want qua verhaalvertelling schijnt de serie hoge ogen te gooien) en volgt een groep criminelen in Brooklyn, die elkaar constant tegenkomen.

In totaal worden er twaalf afleveringen van dat nieuwe seizoen gemaakt. Echter, dat nieuwe seizoen blijft niet lang exclusief op Tidal. Na een week verschijnen de afleveringen al op YouTube.

Reacties (0)