De drie beste nieuwe films en series op Netflix #21

Geplaatst op20 november 2015, 16:00 CategorieStreamingdiensten

Elke week bekijken we de nieuwe films en series die Netflix heeft toegevoegd. Deze week onder andere het eerste seizoen van Jessica Jones.

Marvel’s Jessica Jones (een seizoen)

Marvel’s Jessica Jones is een superheldenserie die zich concentreert op de voormalige superheldin genaamd Jessica Jones, die nu de eindjes aan elkaar probeert te knopen als een privédetective. Zij ruimt eigenlijk al dat gespuis op die leden van de Avengers te min vinden en heeft het daar zwaar mee. Jones heeft dan ook een zwaar verleden achter de rug – mensen die de comics lezen hebben die situaties vast nog wel op hun netvlies staan – en hoewel de eerste beelden vooral komisch waren, lijkt de serie toch een duistere kant op te gaan.

River (een seizoen)

Deze week is ook het eerste seizoen van River online verschenen bij Netflix. In deze dramaserie maken we kennis met detective John River, die in de eerste aflevering geplaagd wordt door visioenen van de onlangs vermoorde collegadetective Jackie ‘Stevie’ Stevenson. River doet nog altijd zijn best om de moordenaar te pakken te krijgen, al mag dat officieel natuurlijk niet – hij is te emotioneel betrokken bij de situatie. In totaal zijn er zes afleveringen beschikbaar van deze serie, die pas in oktober voor het eerst werd uitgezonden door de BBC.

Masters of Horror (een seizoen)

Superhelden, drama… wat er nog mist – om het spectrum compleet te maken – is horror. Masters of Horror is vanaf nu te zien op Netflix en biedt de kijker een aantal korte films aan verdeeld over meerdere seizoenen. De films duren nog geen zestig minuten en zijn daarom uitstekend geschikt om in serieformaat uitgezonden te worden. Ieder deel van het eerste seizoen van Masters of Horror werd door een andere regisseur gemaakt. Onder andere Dario Argento, John Carpenter en John Landis hebben allemaal een aflevering gemaakt.

Netflix is een betaalde videostreamingdienst waar je voor een vast bedrag per maand kunt kijken naar allerlei films en series; onbeperkt, dus zo vaak en zo lang als je wilt. Omdat het aanbod nog wel eens overweldigend kan zijn, proberen we elke week drie goede, opvallende of grappige films en series er tussenuit te pikken, zodat je er lekker voor kunt gaan zitten in het weekend.