Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Eerste Netflix-film “Beasts of no Nation” beschikbaar

Geschreven door
Geplaatst op16 oktober 2015, 12:10 CategorieStreamingdiensten

Netflix heeft zichzelf al kunnen bewijzen met het uitbrengen van topseries als House of Cards en Orange Is The New Black, vandaag brengt het bedrijf zijn eerste echte langspeelfilm uit: Beasts of no Nation.

Beasts of no Nation is belangrijke stap voor Netflix

Netflix heeft de TV-industrie al grondig doen daveren met zijn unieke manier van distributie, namelijk alle afleveringen van één seizoen op één dag uitbrengen. De internetreus wil zich nu ook een weg in de sterk verzadigde filmindustrie banen met een allereerste langspeelfilm, genaamd Beasts of No Nation.

De film snijdt het zware thema aan van kindsoldaten in West-Afrika. De makers van de film beweren dat ze hem moeilijk aan de man kregen binnen de kringen van Hollywood en de conventionele filmdistributeurs, maar Netflix kwam als reddende engel op dagen en legde zo’n 12 miljoen euro op tafel. In de film staat een 14-jarige jongen centraal die door rebellen verplicht wordt te vechten, onder de leiding van een koelbloedige leider gespeeld door Idris Elba.

De première van de film is vandaag en zoals dat altijd bij Netflix gaat is de film onmiddellijk te streamen. Netflix brengt de film ook uit in enkele bioscopen in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, maar verdwijnt over enkele dagen al weer uit de zalen. Dat is echter niet veel meer dan een strategische zet van Netflix, aangezien een film in bioscopen moet spelen om te mogen meedingen naar een Oscar.

  • Delen:

Reacties

  1. Peter vb
    16 oktober, 2015 om 13:18

    Dit was vroeger mijn favoriete site toen er nog goeie reviews waren en een kritische blik. Maar helaas veranderd in een reclame zuil voor Netflix etcetera. Voegt niets meer toe terwijl er zo veel nieuwe ontwikkelingen zijn. Wens jullie veel succes verder.

    • Martijn Chel
      16 oktober, 2015 om 13:57

      Hoi Peter,
      Dat is jammer om te horen, ik las je reacties graag namelijk. Netflix is een grote dienst waarvoor we geen reclame maken maar waar we wel aandacht aan moeten besteden. Dit artikel is bijvoorbeeld interessant om juist het feit dat het de eerste film is. Er staan weer voldoende reviews op stapel maar daarvoor zijn we afhankelijk van fabrikanten. Daarbij publiceren we nog regelmatig achtergrondartikelen en tips. Wat zou jij graag nog anders zien?

      • Peter vb
        16 oktober, 2015 om 22:14

        Hey Martijn, sportief dat je reageert. Om te beginnen moet ik zeggen dat Netflix dagelijks wel eens aanstaat en voor mij de beste toevoeging voor de tv is in dertig jaar tijd. Maar dat nieuws van Netflix krijg je al als abonnement. Wat het effect is met reviews waren de reacties van eigenaren met hele nuttige tips daarbij. Zo heb ik op deze site altijd mijn besluit genomen welke tv ik kocht in het hoogste segment. En als ik het achteraf tegen vond vallen kreeg ik hier als reactie dat ik dan eens een goede stekkerdoos moest kopen wat ook echt werkte. Maar mis hier die discussies het laatste jaar. Er is zo veel meer waar over geschreven kan worden inmiddels. Zoals stroom dat je zo schoon mogelijk moet zien te krijgen en het ongelooflijke resultaat daarvan. Doordat ik hier dus die tip over kreeg ging er een wereld voor mij open. Voorbeeld’Twee vrienden van mij hebben die LG OLED 4K. Een daarvan had zijn tv op een goedkope stekkerdoos zodat hij qua beeld niet in de buurt kwam van mijn Sammy 7500. Of test eens stroomkabels, je staat er van te kijken wat het resultaat daarvan is. Je moet dat echt zien om te ervaren. Of review eens streaming apparatuur. Of een DAC. Misschien is het leuk om eens bij mensen langs te gaan die iets leuks hebben staan wat je kan reviewen. Of als dat lastig is dat ze dat naar je opsturen. Die mensen hebben ook veel te vertellen en ook veel tips. Of speciaalzaken. Had je al eens aangeboden om zo’n bezoek te brengen. Weet zeker dat mensen dat reuze interessant vinden om een verhaal te lezen over sets die makkelijk over de honderdduizend euro gaan. Hoop dat je hier wat mee kan want gun je het beste maar het is hier een beetje in slaap gesukkeld. Mvg Peter van Beuningen.

      • Martijn Chel
        16 oktober, 2015 om 23:48

        Hoi Peter,
        Fijn dat je reageert. Ik snap je punt maar we zoeken de juiste balans in wat de gemiddelde consument (die er dus niet zo mee bezig is) wil lezen en weten, en wat de meer geavanceerde lezer wil zien. Ik merk dat de groep lezers die uitgebreid over, in jouw voorbeeld, stroomtoevoer, willen lezen heel klein is. De kosten wegen dan niet op tegen de baten. Het blijft een beetje zoeken naar die balans. En sites over het hogere einde van de markt zijn er al genoeg dus wij focussen ons wat meer op de beginner en ‘amateur’. Ik snap dat je zelf echter ervaring opbouwt en op een gegeven moment wat dieper op de materie ingaat. Het is niet dat het ons niet interesseert maar het blijft een website met een lagere drempel. Maar, ik snap je punt en ga je suggesties zeker meenemen. Qua discussies; dat is bij bepaalde modellen nog steeds zo maar ik merk dat fabrikanten steeds minder toestellen uit willen lenen helaas. Dus het aanbod wordt ook kleiner. We gaan in ieder geval weer ons best doen om iedereen in de informatie die zij willen te voorzien. Zeker met het idee over gebruikerservaringen en stroomtoevoer ga ik gebruiken. Hopelijk zien we je nog eens terug!

      • Peter vb
        17 oktober, 2015 om 12:45

        Ja natuurlijk blijf ik terug komen. Staat onder favorieten als eerste. Was een soort teleurstelling. Of HDMI kabels. Weet hoe je er over denkt maar nu de televisies steeds beter worden zie je het resultaat ook steeds beter in de kwaliteits kabels. Voorbeeld: heb een Panasonic bdt 460 blu-Ray speler. Met L.O.T.R film is er een scène waarbij in met gewone kabels duidelijke ghosting heb. Met die dure kabel is dat helemaal weg. Noem niet het merk omdat dat niet belangrijk is maar met de nieuwere tv’s ga je steeds beter het verschil in zien. Nogmaals weet dat dat vroeger een moeilijke discussie was maar test het eens en zie voor jezelf. Met de stroomtoevoer bedoelde ik stekkerblokken of netfilters die niet de hele wereld hoeven te kosten maar een fantastisch.resultaat geven en ben heel benieuwd naar jou bevindingen hierin. Weet dat jij de ZT60 heb en heb hoe deze tv werd gebruikt in een test met stroomkabels. Met standaard kabel werden we al weggeblazen met de gedachte dat het niet beter kon. Dus wel. Met een kabel van weliswaar 120 euro plus een stekkerdoos van 200 euro werd het ongelooflijke zwart wat die al had nog zwarter en de grijstinten nog grijzer. Durf te zeggen dat je daar dertig procent beter beeld van kreeg. Daar kan je bijna oneindig in doorgaan. Had dat voorbeeld al gegeven van die 4K OLED van die vriend die het nu nog aflegt tegen mijn Sammy 7500 door die ruis. Ga deze week nog mijn stekkerdoos daar aansluiten en dan blaast hij mij weer weg. Helaas kan ik mijn kabel niet even ruilen want LG heeft in alle wijsheid besloten om die vast te monteren. Nou Martijn ben weer even enthousiast als eerst dus ben benieuwd naar wat er gaat komen. Groeten.

      • Martijn Chel
        21 oktober, 2015 om 11:04

        Ik ga er zeker mee aan de slag! Thanks voor je tips en uitleg weer!

  2. Peter vb
    16 oktober, 2015 om 22:20

    Over dat opsturen bedoel ik hun verhaal van hun set hoe ze zijn begonnen. Niet het opsturen van hun set. Was ik niet helemaal duidelijk in.