De drie beste nieuwe films en series op Netflix #16

Geplaatst op16 oktober 2015, 16:00 CategorieStreamingdiensten

Elke week bekijken we de nieuwe films en series die Netflix heeft toegevoegd. Deze week onder andere de spannende film Wall Street.

Wall Street

De film Wall Street wordt over het algemeen als één van de betere films uit de jaren tachtig gezien. In Wall Street zien we zowel vader als zoon Sheen wet op wet breken op de immer drukke beursvloer. Kijkers die de film al hebben gezien weten dat het niet écht om die kwestie gaat, maar dat het breken van de wet slechts een consequentie is van de acties die de beurshandelaren in dit spannende avontuur uithalen. Van begin tot eind zul je op het puntje van je stoel blijven zitten en zie je hoe waardeloos aspecten als ‘de wet’ en ethiek zijn op de beurs.

Fargo (1 seizoen + S02E01)

Daar waar Wall Street één van de beste films uit de jaren tachtig is, is Fargo dat uit de jaren negentig. En op basis van die film, van de gebroeders Coen, is in 2014 een serie gemaakt, die dit jaar zijn vervolg heeft gekregen. Aan boord zijn in elk geval de Coen Brothers als executive producers, dus je weet dat het alleen maar goed kan zijn. In de serie maken we kennis met Lorne Malvo (Billy Bob Thornton) die door Minnesota reist en mensen beïnvloedt met zijn malafide praktijken, geweld en natuurlijk de nodige deceptie bij de bevolking.

Bekijk ook  De drie beste nieuwe films en series op Netflix #135

Real Humans (2 seizoenen)

De televisieserie Real Humans is van Zweedse afkomst en werd geschreven door Lars Lundström en geregisseerd door Harald Hamrell. In Real Humans leren we een samenleving kennen waar androïden (mensachtige robots) actief zijn. Daar waar veel mensen de hubots (samenvoeging van humans en robots) omarmen, zijn er altijd mensen die het niet zien zitten. En je kunt het natuurlijk al raden: op een gegeven moment gaat het mis en wordt er zelfs een organisatie opgericht die fel tegen de androïden zijn, genaamd Real Humans.

Netflix is een betaalde videostreamingdienst waar je voor een vast bedrag per maand kunt kijken naar allerlei films en series; onbeperkt, dus zo vaak en zo lang als je wilt. Omdat het aanbod nog wel eens overweldigend kan zijn, proberen we elke week drie goede, opvallende of grappige films en series er tussenuit te pikken, zodat je er lekker voor kunt gaan zitten in het weekend.