Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Samsung Serif TV is de ‘mooiste tv ooit’

Geschreven door
Geplaatst op24 september 2015, 12:13 CategorieLcd en led tv's

Televisies komen in allerlei soorten en maten, met gebogen schermen, platte schermen en lijsten die slank of dun zijn. Maar, wat is nu de mooiste tv die je kunt vinden? Volgens Samsung zelf is dit de Samsung Serif TV, ontstaan uit een samenwerking tussen de Koreaanse fabrikant en designteam Ronan & Erwan Bouroullec.

De Samsung Serif TV is volgens beide partijen een poging om de tv opnieuw vorm te geven en daarom is het model deze week ook tijdens het London Design Festival gepresenteerd. Maar, het is niet alleen Samsung die het de mooiste tv ooit vindt, verschillende experts hebben dezelfde mening geuit. Dus, wij zijn benieuwd; wat vind jij van deze tv?

Samsung-Serif-TV

Waar komt de naam dan vandaan? Kijk eens naar het I-design, met een elk kant een I in het Serif-lettertype. De tv kan op een vierpotige standaard gezet worden maar kan ook zonder standaard op een kast staan. De bovenzijde kan volgens Samsung zelfs dienst doen als een plankje waarop je een vaas of fotolijstje kwijt kunt. Ook de afstandsbediening is vernieuwd en zelfs de interface van de tv is aangepast om bij het uiterlijk te passen.

Bekijk ook  Vijf fouten die je niet moet maken bij het kopen van een nieuwe tv

Het draait echter niet alleen maar om het design. De Serif TV moet volgende maand op de markt verschijnen en komt in een full hd- en een 4K Ultra HD-variant. De tv komt in een 40-inch, 32-inch en een 24-inch formaat. Alle modellen zijn voorzien van Smart TV-functies en beschikken over Bluetooth. In eerste instantie wordt de tv alleen in de UK, Frankrijk, Zweden en Denemarken op de markt gebracht. Over de prijzen hebben we nog niks vernomen.

  • Delen:

Reacties

  1. Owjajoh
    11 oktober, 2015 om 1:22

    De mooiste tv ooit is van Brionvega. Sowieso, crt schermen lieten nog ruimte voor echt mooi design.

  2. Jo Van de Kelder
    07 november, 2015 om 10:53

    Ik vind de Serif een pracht-tv !
    Na 7 maand wachten op mijn op maat gemaakt hifi/tv meubel, weet ik dat dit momenteel de mooiste tv is die
    zo strak gelijnd is dat hij perfect zal passen op het meubel.
    Natuurlijk is het jammer dat Samsung de Serif (voorlopig? ) niet in België verdeelt.
    Ik moet dus uitvissen of hij met de nodige waarborgen in Frankrijk kan gekocht worden.

    Of, ik moet wachten… op Samsung…

  3. Annemieke Rijke
    11 juli, 2016 om 8:59

    prachtige TV die helaas allerlei problemen heeft

    Communiceert niet goed met CI module van Ziggo – elke dag opnieuw alles installeren om te kijken
    Netflix niet aan praat te krijgen
    Online geen correctie en up to date informatie beschikbaar
    Medewerkers kennen de TV niet, want nieuw

  4. Annemieke Rijke
    02 augustus, 2016 om 20:00

    Ik heb de TV, het is een ramp. Eerste alle onderdelen vervangen en 2e zelfde probleem:
    – Apps werken niet, dus Netflix, Youtube, NPO
    – Trage AB

    Ziggo heeft alles opnieuw geïnstalleerd en nieuwe CI module geregeld. Ben bijna 3 maanden verder, en uren bezig geweest, avonden geprobeerd. Ook 4x halve dag vrij moeten nemen.

    • Niels de jager
      31 augustus, 2016 om 12:48

      Zijn de problemen inmiddels verholpen, Annemieke? Ik vind de tv erg mooi en sta op punt van aanschaffen maar jouw bevindingen tot nu toe weerhouden me tot aankoop.

      • Mary
        04 november, 2016 om 12:56

        Beste Niels, is het je gelukt met de Ziggo CI+ module?
        wil zelf ook graag deze tv aanschaffen en ben op zoek naar een goede manier om zonder box tv te kijken.

      • rian
        08 december, 2016 om 16:27

        Is het bij jou allemaal gelukt Niels?
        Heb je de tv en werkt het naar wens?

  5. Ben
    08 januari, 2017 om 18:54

    Serif tv aangeschaft. Verkeerde informatie vooraf. Mediabox zou niet meer nodig zijn.
    Na vele telefoontjes met Samsung helpdesk en Ziggo werd duidelijk dat het oude UPC netwerk, door Ziggo overgenomen, niet geschikt was voor het gebruik van een CI+module.
    De meegeleverde afstandsbediening was na een week al defect. Na drie weken wel een nieuwe toegestuurd gekregen.
    Tv ziet er mooi uit, maar kan de beloften niet waarmaken.

  6. Mary
    08 januari, 2017 om 19:10

    Beste Ben, dan heb je niet de goede informatie. Je kunt zeker wel de CI+ module van Ziggo gebruiken. De tv staat weliswaar niet in hun lijst, maar bij doorvragen kunnen ze de standaard omzeilen. Blijkbaar heb je de verkeerde persoon van Ziggo helpdesk aan de telefoon gehad. Had ik in eerste instantie ook, maar bij 2e contact bleek het echt gewoon te kunnen. Ze kunnen je telefonisch helpen met de juiste codes. Niet laten afschepen door Ziggo. Ik ben nu zeer tevreden met de serif.

    • Mary
      08 januari, 2017 om 19:11

      Oja, en ik zit ook op het oude UPC netwerk