Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Netflix telt 1,1 miljoen abonnees in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op20 augustus 2015, 16:30 CategorieStreamingdiensten

Volgens het marktonderzoeksbureau Telecompaper heeft de videostreamingdienst Netflix momenteel 1,1 miljoen abonnees in Nederland. Daarmee is Netflix in nog geen twee jaar tijd uitgegroeid tot de grootste (subscription) video-on-demand-dienst in Nederland.

Netflix de grootste videostreamingdienst in Nederland

Volgens het marktonderzoeksbureau Telecompaper is Netflix in nog geen twee jaar tijd uitgegroeid tot de grootste videostreamingdienst (video-on-demand-dienst) in Nederland. In het tweede kwartaal van 2015 zag het bureau het aantal abonnees stijgen tot meer dan één miljoen. Er is echter wel één belangrijke kanttekening: het gaat bij deze 1,1 miljoen abonnees om zowel betalende abonnees als abonnees die nog in de eerste gratis maand zitten. Het aantal fluctueert dus nog een beetje, maar het zal niet ver bij de één miljoen vandaag liggen.

Met andere woorden zou je dus kunnen stellen dat in Nederland ongeveer één op de zeventien mensen een Netflix-abonnement heeft. Er wordt geen onderscheid gemaakt in welk abonnement de gebruikers hebben. Wanneer het over afzonderlijke gebruikers gaat, moet het aantal abonnees vermenigvuldigd worden met een factor twee tot 2,2. Bekeken naar huishoudens, had in het tweede kwartaal één op de zeven Nederlandse huishoudens een abonnement op Netflix, zo blijkt uit een nog te publiceren Telecompaper-rapport.

Bekijk ook  De drie beste nieuwe films en series op Netflix #133

De groei van het aantal Netflix-abonnees blijft echter fluctueren. Aan het begin van het jaar en in de zomerperiode komen er meer abonnees bij dan in het tweede en vierde kwartaal. Waar Netflix in de beste kwartalen 165.000 tot 185.000 abonnees bij mag schrijven, ligt dit in de andere kwartalen rond de 80.000. Slechts zestien procent van alle Nederlandse Netflix-kijkers heeft momenteel een proefabonnement, tegenover 33 procent in 2014. Bij de volgende meting zal duidelijk worden of een recente prijsverhoging negatieve invloed heeft.

  • Delen:

Reacties

  1. Peter
    21 augustus, 2015 om 10:17

    Voor mij persoonlijk de grootste tv revolutie in dertig jaar tijd. Hier in de familie helemaal ingeburgerd.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.