Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Tidal introduceert abonnementenplan voor familie

Geschreven door
Geplaatst op9 juli 2015, 10:36 CategorieStreamingdiensten

De muziekstreamingdienst Tidal heeft een abonnementenplan voor familie geïntroduceerd, waarbij familieleden goedkoper kunnen luisteren. Voor de helft van de prijs van een normaal abonnement, kunnen andere mensen zich aanmelden binnen dit plan.

Tidal heeft nu ook een abonnementenplan voor families

Veel muziekstreamingdiensten hebben een plan opgesteld voor abonnementen voor families. Zo heb je bijvoorbeeld Apple Music, waar je vijftien euro per maand voor betaald, waar zes mensen tegelijkertijd van kunnen profiteren. Tidal wil nu een soortgelijk abonnementenplan introduceren, waarbij leden van je gezin goedkoper kunnen luisteren naar de muziek die Tidal te bieden heeft. Maar Tidal doet het wel iets anders dan bijvoorbeeld Apple Music, omdat al die artiesten natuurlijk nog steeds betaald moeten worden voor hun werk.

Bij Tidal werkt het zo: iedere keer wanneer je een gezinslid aanmeldt voor de dienst, betaalt diegene slechts de helft van het oorspronkelijke abonnement. Je kunt tot vijf familieleden aanmelden, dus dat betekent dat je op z’n minst 35 euro per maand kwijt zou kunnen zijn aan één, compleet abonnement, en dan gaan we uit van het abonnement dat 9,99 euro per maand kost en dus de muziek in minder hoge kwaliteit aanbiedt. Gaat iedereen voor het HiFi-abonnement, dan ben je straks, maximaal, zeventig euro per maand kwijt.

Spotify en Rdio doen nu de dingen op een soortgelijke wijze, maar Spotify heeft al aangegeven hun prijzen te laten zakken, nu Apple Music het familieabonnement voor zo weinig geld aanbiedt. De prijs voor het Tidal HiFi-abonnement was al behoorlijk hoog, met twintig euro per maand, en dat terwijl de meeste mensen niet eens het verschil kunnen horen tussen Tidal Premium’s 320kbps AACs en CD-kwaliteit FLAC-bestanden. Of dit een groot succes gaat worden, valt nog te betwijfelen – dit lijkt wederom meer voor de artiest te zijn.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.