Spotify sluit deal met Beatport voor exclusieve content

23 juli 2015 1 Minuut 0 Reacties
spotify-new-logo

Spotify heeft laten weten een deal te hebben gesloten met Beatport voor exclusieve content in de vorm van speellijsten en meer. Beatport staat bekend als dé muziekstreamingdienst voor het beluisteren van elektronische muziek.

Spotify sluit deal met elektronicamziekstreamingdienst Beatport

Spotify kondigt aan een deal te hebben gesloten met een muziekstreamingdienst die zich exclusief focust op het uitbrengen van elektronicamuziek, Beatport. Beatport biedt niet alleen de beste nummers op het gebied van elektronicamuziek, maar biedt ook curated playlists en audio en video aan van festivals en andere evenementen op het gebied van elektronicamuziek. Daarnaast organiseert de muziekstreamingdienst zelf nog wel eens festival vol elektronicamuziek, dus dit is een mooie deal voor iedereen die van dit genre houdt.

En voor Spotify is dit een mooie deal in het kader van exclusieve content – een onderdeel waar de muziekstreamingdienst nog wat op in te halen heeft. Bovendien is het zo dat de afspeellijsten van Spotify gebaseerd zijn op algoritmes, terwijl Beatport daar mensen voor heeft aangenomen – net zoals Apple heeft gedaan voor Apple Music. Dat is één van de twee rivalen die veel inzet op het menselijke element achter de muziek, samen met Jay Z’s Tidal. Die twee muziekstreamingdiensten zetten Spotify nu al weken, maanden onder druk.

Voornamelijk doordat beide diensten muziek kunnen aanbieden die je niet op Spotify zult tegenkomen, zoals het laatste album van Taylor Swift. Daarnaast biedt Tidal ook als enige de nieuwste muziekvideo’s van Nicki Minaj en Beyoncé aan, al zullen die video’s snel hun weg vinden op YouTube, zoals dat al eerder was voorgekomen met de nieuwe clip van Madonna. Beatport bestaat al sinds 2004, lanceerde zijn dienst pas dit jaar, heeft al vijf miljoen geregistreerde gebruikers en deals gesloten met 43 duizend platenmaatschappijen.

Reacties (0)