Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Spotify gaat familieabonnementprijs verlagen, door Apple Music

Geschreven door
Geplaatst op9 juni 2015, 10:39 CategorieStreamingdiensten

Spotify heeft laten weten dat het bedrijf de prijs voor het familieabonnement gaat verlagen, maar onduidelijk is nog hoeveel dat dan gaat kosten. Dit laat de muziekstreamingdienst weten in een reactie op de aankondiging van Apple Music en zijn familieabonnement.

Familieabonnement van Spotify gaat omlaag in prijs

Tijdens de WWDC 2015 kondigde Apple officieel de muziekstreamingdienst Apple Music aan. Op het podium liet het bedrijf weten dat het niet alleen een alles-in-één-pakket voor de consument zou moeten zijn, maar ook een platform moet worden voor de artiesten. Die artiesten, jong, oud, bekend of onbekend, zouden middels Connect in contact kunnen komen met de fans en middels hun eigen pagina dingen kunnen delen als muziek, lyrics, video’s, vlogs en nog veel meer. Maar dat was niet meteen het meest interessante van de dienst.

Het meest interessant was misschien wel het familieabonnement dat Apple heeft aangekondigd. Voor 14,99 dollar / euro per maand kunnen in totaal tot zes mensen gebruikmaken van Apple Music en iedereen krijgt dan zijn eigen account, zodat de gepersonaliseerde muzieksuggesties niet door elkaar heen zullen kopen. Spotify en Rdio bieden al soortgelijke abonnementen aan, die zijn zijn iets duurder: 14,99 dollar voor twee personen en 29,99 dollar voor vijf personen. Dan klinkt die deal met Apple Music toch stukken aantrekkelijker.

Spotify heeft nu gereageerd op Apple Music en geeft het volgende aan.

We already have similar family pricing in some markets and we expect to offer competitive pricing everywhere in the near future.

Zo rekent Spotify al in Zweden zo’n twintig dollar per maand voor een familieabonnement waar in totaal vijf mensen van de dienst gebruik mogen maken. Andere muziekstreamingdiensten moeten reageren op Apple Music.

De vraag is nu hoe Apple het voor elkaar krijgt zo’n laag bedrag te presenteren voor zijn familieabonnement. Legt het bedrijf uit Cupertino er zelf geld op toe en subsidieert het zijn eigen muziekstreamingdienst? Of heeft Apple daadwerkelijk scherpe deals met de muziekindustrie kunnen maken? Of is dit Apples manier om aan de industrie te laten zien dat ze die deals eigenlijk helemaal niet nodig hebben? Hoe de vork ook in de steel zit, 14,99 dollar / euro per maand voor zes man met elk een eigen account met toegang tot alle functies, is helemaal niet duur.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.