Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Waar blijft de UHD 880 Ultra HD-mediaspeler van Philips?

Geschreven door
Geplaatst op27 mei 2015, 13:22 CategorieMediaspelers

Vorig jaar introduceerde Philips een aantal middenklasse en high-end 4K Ultra HD tv’s maar deze waren nog niet voorzien van HEVC-ondersteuning. Hierdoor is bijvoorbeeld het streamen van 4K-materiaal van Netflix niet mogelijk. De UHD 880 mediaspeler zal dit probleem voor de meeste kopers oplossen.

De UHD 880 mediaspeler werd halverwege vorig jaar al door Philips aangekondigd en kopers van de PUS8809-, PUS8909-, PUS9109- en PUS9809-series werd gemeld dat zij deze Ultra HD-speler gratis zouden ontvangen. Helemaal duidelijk wanneer de speler op de markt zou verschenen was het niet maar inmiddels weten we wat meer.

TP Vision, het bedrijf waar het merk Philips alweer even onder valt, laat weten dat de UHD 880 komende zomer beschikbaar zal zijn. Eerder dit jaar werd nog aangegeven dat het apparaat aan het begin van het tweede kwartaal zou verschijnen. Bezitters van een PUS8809-, PUS8909-, PUS9109- en PUS9809-serie Ultra HD tv krijgen (na registratie) de speler gratis, bezitters van een andere tv moeten 249 euro neerleggen.

Bekijk ook  De beste (Ultra HD) Blu-ray spelers van 2017 / 2018

Naast ondersteuning voor de HEVC-codec voor het streamen van 4K-materiaal brengt de speler HDMI 2.0-poorten en de nieuwste Android 5.0 Lollipop-software naar je tv. Android 5.0 Lollipop biedt een compleet nieuwe interface op de smart tv’s van Philips, met een flink verbeterde weergave, betere prestaties en een groter gebruiksgemak.

Lees ook onze eerste indruk van de Philips 2015 lcd led tv’s, inclusief ervaringen met Android TV.

  • Delen:

Reacties

  1. Geert
    27 mei, 2015 om 20:30

    Ik vraag me af of deze box op andere merken TV’s kan worden aangesloten?

  2. Ton
    03 september, 2015 om 11:42

    Ik vraag me zo langzaam aan af of deze speler er ooit nog gaat komen. Medio mei en medio augustus zijn voorbij gegaan zonder enig bericht van Philips.

  3. Bert
    23 september, 2015 om 9:53

    SCHANDALIGE ACTIE VAN PHILIPS:

    Ondanks een aantal telefoontjes naar een 0900 nr. nog steeds geen ‘gratis’ ontvanger ontvangen!

    TV op 27-04-2015 aangeschaft, heden 22-09-2015
    Mooi actie Philips!!!

  4. arjan
    09 oktober, 2015 om 13:45

    Net naar Philps gebeld , en ze vertelde laatste kwartaal 2015.
    En als excuses krijgen we een bon van 50 euro video tegoed ergens op

  5. Leen
    25 november, 2015 om 22:08

    Wij hebben in januari onze tv gekocht en ook nog geen media player mogen ontvangen.
    Ook het bereiken van Philips wordt steeds moeilijker.

  6. John
    12 december, 2015 om 14:41

    Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat ik de tv heb gekocht. Nu nog steeds geen mediaspeler gezien. Wie kan mij vertellen wat de status is ? Nog even en mijn tv is weer aan vervanging toe ! Philips bedankt voor de slechte PR stunt.

  7. Bjorn
    13 december, 2015 om 18:01

    We zitten nu op 13 december 2015. Mijn 9109 wordt inmiddels een jaar oud en nog steeds geen UHD880. Ik vind het ronduit schandalig dat dit allemaal maar zo kan. Ik wacht deze maand af anders ga ik een klacht neerleggen bij de leverancier. Wellicht moeten we dit met meerdere eigenaren in 1x doen?

  8. Marty
    20 december, 2015 om 12:39

    Zelfde geval bij mij. Ik heb ook dit bericht ontvangen en dat ik een vergoeding van € 50,- krijg om aan video’s te besteden. Vooralsnog wordt er nog geen datum toegezegd. Als ik wist dat deze tv geen 4k Netflix kon afspelen had ik deze nooit aangeschaft. Echt schandalig. Duurt nu precies een jaar. Tv is inmiddels meer dan gehalveerd in prijs. Ben helemaal klaar met Philips. Tijd voor een klacht.

  9. Theo
    21 december, 2015 om 9:31

    Mijn 55PUS8909 is nu inmiddels een jaar oud.
    En ook ik wacht nog steeds op de UHD880 mediaplayer.
    Inmiddels veel chat gesprekken gehad maar iedere keer werd het maar uitgesteld.
    Eind november, in het laatste chat gesprek, werd de opmerking geplaatst dat ik € 100,– op mijn rekening kan ontvangen en dan maar naar een andere 4K mediaplayer op zoek moet.
    Want, zo vertelde deze medewerker, de kans is klein dat je deze op korte termijn nog (gratis) geleverd krijgt.
    Mooie actie van Philips voor een tv van ruim € 2500,–
    En wat als straks 4K echt helemaal door gaat breken ?
    Zit je daar met een tv die niet alles kan ondersteunen.
    Maar het ergste is dat belofte niet worden waar gemaakt.
    Ronduit schandalig dat dit allemaal zo maar kan.
    Wellicht het idee van Bjorn oppakken en een gezamenlijke klacht neerleggen, alleen nemen ze je toch niet serieus.

    Mijn leven lang koop ik al Philips tv maar dit is dus echt de laatste.
    Dank je TP vision voor het kapot maken van (ooit) zo’n wereldmerk!!

    Trouwens kan een ander merk 4K mediaplayer wel op deze Philips tv werken ?

  10. Bjorn
    21 december, 2015 om 18:47

    Ik las gisteren dit artikel. Waarschijnlijk ook een reden dat ze het apparaat zo laat uitbrengen.
    http://tweakers.net/nieuws/106951/licenties-voor-gebruik-hevc-videocodec-worden-goedkoper.html

    Ze hadden de UHD tv’s vorig jaar helemaal niet uit moeten brengen. Zo te zien op de Philips website is de 9000-serie al uit de verkoop.

    Wat betreft andere mediaspelers. Hierin heb ik me nog niet echt verdiept. Als je content kijkt via Netflix van stuurt het kastje via HDMI 4K naar je TV. Echter zijn het allemaal ‘vreemde’ merken mediaplayers.

    Voor mij mogen ze een TV maken die ook alleen maar als monitor fungeert. Al die Smart TV dingen werken niet met die waardeloze hardware die ze gebruiken. Mijn Apple TV 4 werkt pas echt soepel. Helaas ook nog geen 4K mogelijkheid.

    Verder is het ook stom om in de zogenaamde Ambilght weken een TV te kopen, want je wordt genaaid. Ik heb er een jaar geleden uiteindelijk € 1999 (55″) voor betaald. Als je de prijs nu ziet, heb je voor €100 minder een 65″.

  11. Theo
    21 december, 2015 om 20:25

    Vandaag weer contact gehad met Philips.
    Ze vertelde mij dat ik nog even geduld moest hebben maar dat er in de wandelgangen gesproken werd over een alternatief voor de UHD880.
    Dus met dit verhaal van Bjorn zou dit inderdaad het geval kunnen zijn.
    Dit alternatief moet snel komen zo zei men en zou dan als eerste worden uitgezet onder al degene die wacht op de UHD880.
    Ben dus erg benieuwd en heb aangegeven dat ik dan nog een maandje wil wachten.
    Overigens is het belachelijk dat een bedrijf als TP vision niet zelf even met klanten een afspraak maakt of hen hier over inlicht.
    Daarnaast kan volgens de Philips medewerker elk ander 4K mediaplayer gewoon aangesloten worden op de Philips 55PUS 8909.
    En Philips komt inderdaad al niet meer uit met de 9000 serie maar wel met prachtige curved 8700 serie met Android en 4K content ondersteuning (HVEC) pufff, heb ik dus weer te vroeg iets nieuws aangeschaft.
    verhaal wordt vervolgt!!!!

    • Bjorn
      21 december, 2015 om 20:42

      Een alternatief? Geen UHD880? Ze hebben toch geen andere hardware?

      • Theo
        22 december, 2015 om 9:25

        Goeie vraag Bjorn, maar ik zou het niet weten of ze andere hardware hebben.
        Hoop dan wel, indien dit zo is, dat het compatibel is met mijn huidige (dure) tv.
        Want anders gaat dat weer allerlei problemen geven.

        Afwachten dus maar !! alweer trouwens, want ik wacht al een jaar.

      • Bjorn
        22 december, 2015 om 16:26

        Alle mediaplayers zitten gewoon gekoppeld via een HDMI aansluiting. Ze sturen de media naar je TV. Je TV is puur beeldscherm.

        Netflix komt via een stream binnen met een HEVC codering. Dit kan onze TV momenteel niet encoderen. Daarvoor de UHD880. Daar zit wel de H265 (HEVC) chip in.

        Ik vraag me alleen af hoe het gaat als er via Ziggo UHD content binnenkomt. Of het dan niks uitmaakt. De TV kan trouwens wel HD beeld upscalen naar UHD.

  12. Erik
    22 december, 2015 om 21:22

    Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. Aangezien dat mijn toestel ook al 2 X gerepareerd is. En dan idd nog steeds geen 4k box. Ook div.mailtjes gestuurd en je word aan het lijntje gehouden met €50,- film te goed. Ik ben benieuwd wat jullie stappen worden in het nieuwe jaar. Gr erik

    • Theo
      23 december, 2015 om 7:57

      Hoi Erik,

      Jammer dat het allemaal zo moet lopen. Denk je een mooi product in huis te hebben ( wat het volgens mij ook nog wel is ) maar krijg je een hoop gedoe.
      Je spreekt over het feit dat je tv 2x gerepareerd is.
      Mag ik vragen wat daar de reden van was ?
      Want zo oud is de tv nog niet.

      Mijn tv vertoont zo nu en dan ook bepaalde kuren en gaat dan helemaal niet meer aan ( Ja, ook dat nog erbij)
      Doet het verder prima, maar ben wel nieuwsgierig naar jou 2 klachten

      Gr,
      Theo

      • Erik
        23 december, 2015 om 10:20

        Hoi Theo.

        Het is inderdaad een mooi product. Maar met een hoop kinderziektes. De problemen bij mijn waren. Dat het toestel vast liep en dan had ik alleen nog zwart beeld/geluid liep uit zijn eigen omhoog tot max,dat wil je niet als hij via de audiosysteem staat aangesloten/en dan heel veel problemen met de cam module van ziggo,vastlopen/geen ziggo onbemand/het zappen van zender naar zender duurde zo lang.ong4 sec. Dus ze hebben het mainboard vervangen. En de problemen waren minder maar nog niet opgelost. En een paar manden later kreeg ik problemen met de kleuren. Alles overdreven rood en leek of het heel laag van contrast was.kan helaas geen foto laten zien. En ik zag dat er dode pixels in zitten. Dus weer een paar keer heen en weer bellen. En uit eindelijk is ook het paneel vervangen. En ik heb nu een externe ontvanger staan waardoor het allemaal wat stabieler is. Gr erik

  13. thom
    23 december, 2015 om 14:32

    Philips heeft ons gewoon opgelicht met zijn zogenaamde 4K televisie en kunnen beter alle mensen een nieuwe TV geven met de codec er al in.

    daarom vergelijk ik philips met volkswagen
    ze gebruiken verkeerde software om de klant te misleiden/op te lichten.

    zelf wacht ik al 1 jaar op dit kastje wat al zwaar verouderd zal zijn als het er ooit komt

  14. Bjorn
    23 december, 2015 om 18:29

    We kunnen beter een forum gaan oprichten ;-). Tja Thom, dat dacht ik ook, maar dat zal niet gaan gebeuren ben ik bang. We zijn eerst een jaar proefpersoon geweest voor de Android software. Gelukkig zit er 5 jaar garantie op.
    Ze noemen het ook nog een State-of-the-art TV.

    Als consument sta je weer nergens.

    Mail van support:

    Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

    In 2014 introduceerden we de nieuwe Philips TV lijn, met state-of-the-art 4k Ultra HD beeldkwaliteit, gedurfde ontwerpen en de mogelijkheden die Android biedt- ’s werelds meest populaire besturingssysteem die in staat is om uw favoriete inhoud afspelen. Op het moment van de lancering was de HEVC (Een codec om 4K-content af te spelen) nog niet afgerond, met als resultaat dat het door sommige fabrikanten niet werd ondersteund, waaronder Philips. Om dit voor de consument op te lossen hebben we de UHD880 geintroduceerd, een Android L mediaspeler, die het mogelijk maakt om HEVC-gecodeerde video?s via Wi-Fi, Ethernet en USB af te spelen. Dit zodat u HEVC-gecodeerde inhoud af kunt spelen en met de best mogelijke beeldkwaliteit kunt kijken op de 2014 Philips UHD-televisies.

    We bieden deze 250 euro kostende mediaspeler gratis aan aan consumenten die een Philips TV hebben gekocht in de 8809, 8909 curved, 9109 en 9809 serie en zich voor 30 juni 2015 hebben geregistreerd. De UHD880 stond gepland om in het eerste kwartaal van 2015 te worden verscheept in Europa en Rusland. Helaas is echter de verzending uitgesteld tot het laatste kwartaal van 2015. Onze excuses voor eventuele ongemakken die u daardoor ondervindt. Om dit kracht bij te zetten, ontvangt u bij de levering van de Mediaplayer, 50 euro tegoed die u kunt besteden bij Google Video.

  15. Erik
    23 december, 2015 om 19:15

    Nou dan krijgen ze het druk met leveren. Hebben ze nog een week de tijd.😞

  16. Theo
    23 december, 2015 om 20:29

    Het bericht wat hierboven staat van mail support lijkt bijna hetzelfde berichtje wat ik eind september/ begin oktober ontving van een medewerker van Philips toen ik met hem aan het chatten was over de vraag: “Waar blijft de UHD880 mediaplayer”
    Toen werd mij verteld dat vanaf 1 oktober t/m eind december de player zou worden uitgeleverd. Nou ik heb nog niets gezien en, zoals Erik terecht opmerkt, dan moeten ze opschieten.

    Maar ik snap het nu allemaal niet meer want toen ik deze week contact opnam was er geen sprake van uitlevering voor einde dit jaar en kon het nog wel eens heel lang gaan duren. Men zei zelfs dat er iets anders zou komen.( ja Philips blijft ons verrassen)

    Het bedrag van € 50,– voor Google video, wat moet ik daar nu weer mee ?
    Geef gewoon een leuke tegoed bon die een ieder zelf kan besteden.
    Kan ik wellicht iets van Samsung of zo aanschaffen.

  17. Leo van Rijn
    24 december, 2015 om 12:49

    kreeg net een mail van Philips was al blij maar het was voor heel even.
    dit onderstaande bericht:

    Uw referentie: 1535659

    Datum: dinsdag 14 april 2015
    Onderwerp: UHD880

    Geachte heer Van Rijn,
    Hierbij bevestigen wij de ontvangst en acceptatie van uw registratie voor de UHD880 campagne.
    U kunt de Ultra HD Media Player vanaf het eerste kwartaal van 2015 verwachten.
    Wanneer het product wordt verzonden ontvangt u een email met een track&trace code.

    Met vriendelijke groet,
    Philips

    • Bjorn
      24 december, 2015 om 15:21

      Eerste kwartaal 2015, was vorig jaar?

      Maar is dat dan de Philips speler of 3rd party spul? Ik heb geen mail gehad. Mijn TV is in nov2014 gekocht en direct geregistreerd. Komen ze dan toch nog dit jaar met de kastjes uit.

      Houd ons op de hoogte.

  18. Theo
    24 december, 2015 om 13:47

    Ik kreeg net ook een mailtje.
    Ik ontvang binnen korte tijd ( dat heb ik al eens eerder gehoord) de Nvidia shield Android tv mediaplayer met bijbehorende gamecontroller (alsof ik daarop zit te wachten).
    Het apparaat ondersteunt 4K HEVC -Netflix – Kodi- XMBC enz. enz..
    Klinkt allemaal veelbelovend maar het zegt mij niks.
    Ook maar weer eens uitzoeken.
    En daarnaast afwachten wanneer ik het geleverd krijg.

    Pufff, dit noemen ze nu een gebed zonder end.

    • Bjorn
      24 december, 2015 om 15:28

      Theo, als ik daarop Google (Nvidia shield Android tv mediaplayer), kom ik hierbij uit:
      http://shield.nvidia.com/android-tv

      • Theo
        24 december, 2015 om 17:23

        Ziet er op het eerste gezicht niet onaardig uit, hip apparaat.
        kosten 199 dollar, is ongeveer € 160,– geloof ik.
        Nou de UHD 880 kost € 250,– komt Philips dan ook weer goed mee weg (denk ik )
        Daarnaast mooie afstandsbediening en gameconsol.
        Nou laat maar binnenkomen zou ik zeggen, beter iets dan niets naar meer dan een jaar wachten.
        Trouwens ik zie dat er ook Kodi opzit, daar kun je toch video’s en zo meet streamen ? Maar volgens mij is dat bij wet verboden toch ?

        En ondersteuning 7.1 geluid dat is ook wel gaaf voor mij.

        We wachten weer rustig af Bjorn en we houden elkaar op de hoogte.

        Groet en fijne dagen
        Theo

  19. Vincent
    24 december, 2015 om 19:40

    Ik heb vanmiddag ook dezelfde mail ontvangen dat ik het kastje van Nvidia ga krijgen.
    ik heb deze ook al in de winkel zien liggen (dat is een goed teken 😉 . Even kijken wanneer ze deze gaan uitleveren.
    zou wel eens tijd worden 🙂

    gr
    Vincent

  20. Bjorn
    26 december, 2015 om 9:39
    • Theo
      26 december, 2015 om 16:15

      Nou ik sta bij de deur hoor, ben echt benieuwd wat dit apparaat allemaal kan.
      volgens de reviews moet het een goede mediaplayer zijn.
      En het ziet er op het eerste gezicht ook nog fraai uit ook.
      Hoop wel dat er ook een afstandsbediening bij zit en dat we dadelijk daar weer niet achterna moeten gaan lopen.

  21. Bjorn
    29 december, 2015 om 9:51

    Zojuist de Nvidia Shield ontvangen van TP Vision. Heb van Philips geen mail gehad dat die onderweg was. Nou zou ons jaar lang wachten worden beloond?

  22. Theo
    29 december, 2015 om 10:36

    Zojuist ook de Nvidia Shield ontvangen.
    TP vision blijft je verbazen, wist namelijk helemaal niet dat die vandaag geleverd zou worden, ook geen mail gehad dus.

    En zoals ik al vermoeden, geen afstandsbediening in de doos, die mag je lekker zelf aanschaffen als je dat wil. Met een waarde van bijna € 50,–
    Nou die had TP vision er in dit geval ook wel bij kunnen doen na al dat wachten.
    Ga deze week eens kijken wat het apparaat allemaal kan.
    Weer wat te doen met de feestdagen.

    Ik hoor natuurlijk ook graag andere reacties.

    Groet
    Theo

  23. Thom
    29 december, 2015 om 11:27

    Ik heb nog niks ontvangen dus ik wacht nig even af.

    Kan je de shield niet met een app bedienen?
    Xbmc heeft wel een remote app.

  24. Erik
    29 december, 2015 om 12:30

    Ik ben benieuwd. Heb nog geen postbode gezien. Maar kan je hem dan bedienen met je originele ab?

    • Imtiaaz
      29 december, 2015 om 15:59

      Volgens verschillende reviews op youtube is de nvidia shield goed conpatible met verschillende hevc afstandsbedieningen, dus ik neem aan dat dat met onze tv-ab ook is. Zouden degene die de nvidia shield al hebben ontvangen willen aangeven op welke datum zij zich geregistreerd heben?

    • Imtiaaz
      29 december, 2015 om 16:00

      Volgens verschillende reviews op youtube is de nvidia shield goed conpatible met verschillende hdmi-cec afstandsbedieningen, dus ik neem aan dat dat met onze tv ook is. Zouden degene die de nvidia shield al hebben ontvangen willen aangeven op welke datum zij zich geregistreerd heben?

      • Theo
        29 december, 2015 om 17:33

        geregistreerd op 28-12-2014.
        Dus een jaar later is er iets aan gedaan.
        Heb alleen nog geen tijd gehad om alles te installeren net zoals Bjorn.
        Die is echt snel !!

  25. Bjorn
    29 december, 2015 om 15:59

    4K van Youtube is wel erg mooi! De console werkt sneller dan de software in de TV. Ik had graag gezien dat de complete aansturing van de TV via de UHD880 zou werken, maar ik denk niet dat dit zo zou zijn als hij ooit gemaakt zou worden.

    Je moet het kastje zien als een los apparaat zoals bijv. een Playstation. De afstandsbediening van de TV werkt niet. Je moet hem bedienen met de Gamecontroller of de losse ab (€50) kopen van Nvidia. Helaas, zit die er niet bij.

    Of we die €50 Google tegoed nog krijgen vraag ik me af. Volgens mij is dit een last moment actie van TP Vision geweest om de Nvidia aan te bieden.

    Ik vraag me af als we via Ziggo 4K aanbod gaan krijgen of dit met de TV werkt. Of ze moeten een App gaan aanbieden voor de Shield om te zenders te bekijken. Net zoals nu met Netflix. Ik zal dit eens vragen bij Philips Support.

    Ben uiteindelijk wel tevreden met de Nvidia.

  26. Theo
    29 december, 2015 om 17:38

    Kortom, ondanks dat het een mooi design apparaat is en je er veel mee kan is het i.c.m. de Philips tv weer een hoop gedoe en wellicht ook met de afstandsbedieningen.
    En dan heb ik het nog niet eens over Ziggo 4K aanbod als die komt.
    Er zal best wel een oplossing voor zijn maar om nu met een gamecontroller te werken is ook weer wat. Maar ach je moet een gegeven paard niet in de bek kijken, dus zal maar stoppen met geklaag en blij zijn dat er dan toch nog een oplossing is.
    Ga morgen lekker prutsen om eens te kijken wat er nu allemaal wel of niet mogelijk is.
    Wellicht goed idee om elkaar beetje op de hoogte te houden.

    Theo

  27. Imtiaaz
    29 december, 2015 om 22:28

    Oke, mijn tv is geregistreerd op 29 juni 2015, ik ben benieuwd hoeveel tijd er tussen die van jullie gaat zitten voordat ik hem krijg. Wordt er een hdmi 2.0 kabel meegeleverd bij de nvidia shield en welke versie is het (16 of 500GB)?

    • Bjorn
      29 december, 2015 om 22:39

      De tv 9109 van mij is van nov. 2014. Er zit een hdmi kabel bij. 16 GB versie uitbreidbaar middels micro sd. Ik dacht de de hdd bay erin zat om een externe hd erin te stoppen maar zo te zien is dit niet mogelijk. De remote ontbreekt, maar de controller licht erg goed in de hand.

  28. Theo
    30 december, 2015 om 9:42

    Bjorn heeft inderdaad al de vragen beantwoord.
    16 GB is niet veel maar ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee gaat doen en het is uitbreidbaar. Ik persoonlijk zie mijzelf geen spelletjes spelen want dat doe ik nooit.
    Voor mij gaat het echt om 4K films (die nog nauwelijks worden uitgezonden)
    En daar zit hem dan ook gelijk het probleem voor mij.
    Want als ik via YouTube een 4K test filmpje opzet dan is het beeld verbluffend scherp, prachtig om te zien. Maar op dat moment speelt de 4K wel via mijn Nvidia Shield. En dat apparaat kan veel aan dat heb ik inmiddels wel vastgesteld.
    Maar stel mijn provider Ziggo gaat vanaf volgend jaar steeds meer 4K doorgeven, dat gaat dan via de smardcard in mijn decoder naar de Philips tv.
    Maar die heeft dus niet de HVEC (4K) ondersteuning daarvoor zou de Nvidia dan moeten gaan zorgen. Maar mijn vraag is dan gelijk, HOE ??
    Want je kan die smardcard niet in de Nvidia plaatsen. Dus als iemand hier iets op weet dan hoor ik dat graag. Of zie ik het verkeerd ?

    Daarnaast nog het volgende. Er zit bij dit pakket geen remote. Nu zit er wel een controller bij maar ik heb dan meer het gevoel dat ik aan het gamen ben.
    (nog)Niks voor mij dus.
    Dus ik heb inmiddels de remote besteld.
    Ik kan mij voorstellen dat er straks meerdere zijn die dit willen.
    Daarom bij deze de link naar een site waar je de remote voor slechts !! € 35,– kunt bestellen.(excl. verzendkosten) Ook dit kleine apparaatje heeft weer leuke mogelijkheden.

    http://www.chromeit.nl/a-40720467/firetv-mediaspelers/nvidia-shield-android-tv-4k-tv-s/

    Nou ik hoop dat we elkaar nog even op de hoogte houden van alle bevindingen rondom de Nvidia Shield en vooral hoe je 4K straks kan afspelen via b.v. Ziggo.

    Groet aan jullie allen.

  29. Imtiaaz
    30 december, 2015 om 13:18

    Bedankt voor de info. Dan heb ik nog een vraag, met welke postkoerier werd het bezorgd bij jullie? Zoals jullie merken kan ik ook haast niet wachten tot ik hem binnen heb. Overigens zou de Shield echt moeten werken met de afstandsbediening van philips zelf via hdmi-cec, zie deze 2 links:
    https://forums.geforce.com/default/topic/895504/?comment=4725628
    https://www.youtube.com/watch?v=LnSUX4XwM7Y

    Hmm Nov en Dec 2014 dus bezorgd op dezelfde dag, ik houd hoop dat die van mij ook nog voor het weekend komt.

    • Bjorn
      30 december, 2015 om 19:01

      Die van mij is bezorgd met GLS koeriers. Wat betreft de ab koppeling, heb ik Philips nog gemaild, en tevens nog gevraagd of we de €50 Google Video nog krijgen?

      Ik moet anders eens gaan zoeken in de handleiding van de tv hoe ik de ab vindbaar kan maken met Bluetooth. Je kunt BT accessoires koppelen, maar die moeten dan zeg maar ‘detecteerbaar’ zijn.

      Het verhaal van Geert zal inderdaad de Horizonbox zijn die de content gaat coderen. Tegen die tijd weer een nieuwe horizonbox. Dus de CI+ module is dan weer exit. Dat gedoe blijft toch altijd.

      Nvidia remote
      De website die Theo mailde heb ik ook nog gemaild (chromeit.nl). Het betreft nieuwe remotes. Zeer snel reactie en goede prijs. Kan ze nergens goedkoper vinden.

  30. Geert
    30 december, 2015 om 15:32

    Dan moet de Horizon, of andere mediabox/ontvanger 4k ondersteunen. En de Horizon doet dat niet. Volgens mij wordt er maximaal in 1080i uitgezonden en dat is niet eens full HD.
    Dat neemt niet weg dat ik de beeldkwaliteit van Ziggo wel het beste vindt wat ik tot nu toe van de providers heb gezien.
    Maar ik zit nog steeds te wachten op de Nvidia Shield. Ook van Philips nog niets gehoord maar daar ben ik aan gewend als het om de UHD880 of vervanger gaat.
    Wat de afstandsbediening betreft dit bericht of het Duitse forum van Philips:

    “Die NVidia Shield unterstützt CEC und lässt sich mit der TV Fernbedienung (EasyLink + EasyLink Fernbedienung > Ein) nutzen”.

    Dus koop ik geen aparte afstandsbediening.

  31. Erik
    30 december, 2015 om 19:30

    Ik sta ook te popelen om hem te ontvangen. En volgens mijn moet hij gewoon kunnen werken met de Philips ab. Want ik gebruik ook de ab om mijn ps4 te bedienen. Via hdmi 2.

  32. Bjorn
    30 december, 2015 om 19:34

    Ik heb de Philips remote werkend op de Nvidia!!

    Je moet op de tv kijken of Easylink aan staat:

    1) Tandwiel knop op ab
    2) Algemene instellingen
    3) Easylink

    Nvidia Shield
    1) In het homescreen helemaal naar beneden scrollen
    2) Instellingen
    3) Apparaat > HDMI > 3e item ‘CEC one touch play’

    En voila, je hoeft geen Nvidia remote te kopen.

  33. Thom
    30 december, 2015 om 20:11

    Ik heb de shield nu 3 uur draaiend en de philips remote werkt ook op de shield

    Zet je bluetooth aan en je philips remote werkt!!( dit was voor mij de oplossing)

    Daarnaast wat tips:
    Ik gebruik de app kodi (xbmc) om online te tv te kijken en om 4k af te spelen ook 3d films pakt deze app zolang het formaat maar goed is. (App is niet voor iedereen even geschikt qua handelingen)

    Ook leuk om te weten is dat de shield en pc goed samen werken om games op de pc naar je tv te steamen. Je moet wel een nieuwe versie pc hebben om de beta versie te draaien.

    Verder is de shield bruut snel en komen er geweldige beelden uit dat kleine kastje.

    Tip: Geforce now is eerste 3 maanden gratis maar speel eerst maar eens de gratis games
    Dead trigger 2 is een mooi voorbeeld spel wat de shield in zijn mars heeft

    Ik ga weer verder puzelen

  34. Theo
    30 december, 2015 om 21:20

    Zo mensen wat een info ineens, geweldig.
    Zo te lezen ben ik iets te snel met aanschaf remote, maar ach dat waren nu niet bepaald de kosten.
    Vandaag nog even contact gehad met de verkoper van de tv over deze hele kwestie.
    Hij merkte ook op dat zolang tv maatschappijen geen 4K doorgeven je erg weinig hebt aan een 4K televisie of je moet via YouTube, Netflix of Google, films huren (downloaden) die 4K zijn.
    Als een provider, zoals Ziggo, in de toekomst (maar dat kan nog wel even duren) er echt toe over zou gaan om 4k door te sturen dan zullen alle huidige decoders met smartkaart gaan verdwijnen en komen er nieuwe apparaten zoals b.v. de huidige horizonbox van Ziggo.
    De huidige horizonbox ondersteunt nu geen 4K maar er is in de wandelgangen al sprake van testen met nieuwe boxen die ook 4K kunnen gaan uitzenden/doorgeven.
    Dat was de opmerking van mijn verkoper waar ik de Philips tv gekocht heb.
    Dus de reactie van Geert is volledig op zijn plaats.

    Bjorn ik ben touwens erg benieuwd naar de opmerking van Philips m.b.t. de € 50,– tegoed, dus hou ons op de hoogte.

    Daarnaast lees ik bij Thom iets over de app Kodi, om zo 4K tv af te spelen.
    Vraagje Thom, hoe krijg je dit dan voor elkaar en is dat legaal. Want ook daarover hoor ik soms verhalen dat dit niet kan maar weet niet of dat waar is.

    Nou mensen we spelen weer verder met alle informatie, morgen komt mijn remote binnen eens kijken wat daar dan nog over op te merken is.
    Hou jullie op de hoogte.

  35. Bjorn
    30 december, 2015 om 21:34

    Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

    Of de ab van de TV is te koppelen, weet ik helaas niet, het is natuurlijk een product wat wel door ons is geleverd, maar niet van ons is. U kunt het dus navragen vij Nvidia. Voorzover mij bekend, kunt u de Nvidia besturen met de meegeleverde controller.

    Wat betreft de 50 euro tegoed: wat ik te horen heb gekregen, is dat de Nvidia een veel betere box is dan de UHD. En bij de UHD zat die 50 euro. Het zal waarschijnlijk niet meer komen dus helaas. Dat wordt dus gecompenseerd door de betere box.
    Mijn excuses, ik hoop u wel voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groeten,
    X

    Philips TV Support

    • Wouter
      06 januari, 2016 om 21:47

      Ik reageer even op de reactie van Philips: we hebben meer als een jaar moeten wachten op de beloofde mediaspeler UHD880 waarbij wij nooit door Philips op de hoogte zijn gesteld van de tich keer vertragingen. Steeds moest ik er zelf achteraan en werd de leverdatum steeds maar uitgesteld. De beloofde € 50,- tegoed bij Google Play was voor het wachten! De Nvidia Shield hebben wij niet om gevraagd. Daarbij kost de Nvidia Shield slechts $199,- en de UHD880 zou € 249,- gaan kosten (toevallig € 50,- verschil). Als Philips nu de duurdere Nvidia Shield PRO geleverd zou hebben dan zou ik het eerder normaal vinden dat ze de bon niet leveren maar nu vind ik het wel abnormaal. We hebben nog steeds een jaar gewacht!!! En dat is heeeeeel lang vooral als je bij de aanschaf van de TV beloofd krijgt dat de UHD880 met een paar maanden volgt.

      • Theo
        06 januari, 2016 om 23:16

        Zeker een punt Wouter maar neem van mij maar aan dat je hier niks tegen kan doen.
        Deze grote bedrijven weten wat ze doen en laten zich zeker niet gek/ bang maken door slechts een paar personen die hier iets over zouden melden.
        Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt, de tijd dat de klant nog echt koning was is allang voorbij. En we moeten blij zijn dat Philips (TP Vision) dit nog zo heeft opgelost. Er is niets mis met de Nvidia Shield maar voor al dat lange wachten, mailen, chatten en ga zo maar door had ik er persoonlijk ook wel iets meer van verwacht. Maar we doen het er weer mee en we hebben weer een goede les geleerd met hen aanschaffen van spullen bij dit soort bedrijven.

  36. Theo
    30 december, 2015 om 21:40

    Nou Bjorn je hebt je best gedaan en hier zullen we het mee moeten doen.
    Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.
    Denk dat de Shield ook wel beter is dan de UHD880 maar dat zullen wij nooit zeker weten omdat hij nooit geleverd is en dat ook niet meer gaat gebeuren.

  37. Theo
    01 januari, 2016 om 11:20

    Allereerst het Beste voor 2016.

    Ondanks de levering van TP Vision met hun Nvidia Shield en dat ze daarmee denken het probleem te hebben opgelost, wil ik toch nog even mijn ervaring van gisteren delen.

    Mijn broer wilde een nieuwe tv, dus ben met hem op pad gegaan naar de Media markt en BCC.
    In beide winkels werd de opmerking geplaatst om vooral geen Philips te kopen. Het gaat zeer slecht met dit (Chinese) merk. Afgelopen jaar veel problemen met Android en stuk gelopen mainboards. Maar ook Samsung kwam er bij de verkopers niet goed af. Intern bij deze bedrijven dus bijzonder veel klachten in 2015.
    Tot mijn stomme verbazing loop ik door de BCC en wat zie ik de Philips 55PUS 8909c/12.
    Nu in de aanbieding voor € 1665,– ( ja je leest het goed!!) Ik heb er € 2500,– voor betaald en een jaar moeten wachten op een z.g.n. oplossing voor 4K.
    Ik keek nog eens goed of het klopte en inderdaad op het naam plaatje de vermelding 4K TV met Octa Core enz.
    Ik confronteerde de verkoopster direct met de melding dat dit niet waar is.
    Deze tv ondersteunt namelijk geen 4K (hij mist immers HVEC) Dus hij is 4K ready.
    Men wist niet wat men hoorde. Zijn het direct gaan uitzoeken.
    Ik vertelde mijn hele verhaal over de UHD880, niet uitleveren, veel telefoontje en chatsessies en dan nu op de valreep de Nvidia uitgeleverd.
    Maar vooral het feit dat men nu in de winkel deze curved tv gewoon nog verkoopt met de vermelding 4K. De verkoopster snapte er niets van dat zoiets kan.
    Er naast stond de Philips 55PUS71250, deze had wel HVEC en verder bijna gelijk aan de 8909.(geen curved)
    Nou zei ik, die zou ik wel willen omruilen voor die van mij. Want ik zit niet te wachten op allerlei extra kastjes om 4K te kunnen ondersteunen.
    Ze plaatste de opmerking dat ik alsnog bij mijn verkoper een klacht kan neerleggen en niet akkoord ga met deze oplossing van TP Vision. Of dit iets zal uit halen is afwachten maar niemand heeft iets ondernomen dan alleen ikzelf.
    Ik ga de komende week even bij mijn verkoper langs en als hij niets wil doen dan is BCC bereidt om voor mij hierin stappen te ondernemen.

    Nou ik moest dit wel even kwijt ook al hebben jullie er weinig aan.
    Mijn broer heeft overigens een prachtige 4K Sony tv gekocht 55inch en 3D./ 1000Hz
    Prachtige tv met het zelfde Android besturingsprogramma wat je ook op de Nvidia Shield hebt. Overigens heeft Philips op zijn andere Amilight tv ook Android Lolipop staan.
    Raar dus dat ze voor onze tv daarvoor geen update vrijgeven.

    Wordt vervolgt (denk ik)

    • Geert
      01 januari, 2016 om 12:17

      Dat van je moet vooral geen Philips of Samsung kopen vanwege de problemen is een kulverhaal. Een vriend van mij werkt in een electronicazaak en daar wordt er bij de verkopers op aangedrongen een Sony TV te verkopen want daar wordt meer op verdiend. Daar zit meer marge op. Bij andere merken wordt zelfs het beeld zo afgesteld dat het niet zo mooi lijkt als bijvoorbeeld een Sony. Hier een link van een test van 4K TV’s. http://www.computerbild.de/artikel/avf-Tests-TV-4K-Fernseher-8988298.html . Philips als de nummer 1 en maar liefst 4 Samsung tv’s in de top 10 maar geen enkele Sony.
      Verkopers denken eerst aan hun eigen verdiensten maar je moet op je eigen ogen afgaan en internet raadplegen of er problemen zijn met het toestel van jouw keuze.
      By the way: Ik heb me een keer een Sony TV aan laten praten. Vier maal defect binnen 2 jaar.
      Dan had ik gewoon pech. Ik heb nu de 55PUS9109 en daar ben ik heel blij mee.
      Maar de afwikkeling omtrent het gratis leveren van de UHD880 is Philips onwaardig.
      Nu wacht ik in spanning af wanneer de Nvidia Shield geleverd wordt en wat het apparaat mij gaat brengen.
      In juni 2015 geregistreerd en bevestigingsmail gehad maar daarna nooit meer iets vernomen.
      Trouwens, er zijn heel veel goede tv’s. http://tweakers.net/categorie/621/televisies/reviews/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKk7OL0pVqgUA

      Veel kijkplezier in 2016

      • Theo
        01 januari, 2016 om 16:40

        Beste Geert,

        Ben het eens met je mening dat je op je eigen ogen en gevoel af moet gaan. Immers ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik met de aanschaf van mijn huidige Philips tv niet een miskoop heb. Mijn hele leven koop ik al Philips en nog nooit problemen gehad.
        En inderdaad in de winkel hebben ze momenteel vooral op Sony en LG veel marge dus praten ze je daar naar toe. Ik was het ook niet eens met de opmerking van de verkopers in Mediamarkt en BCC, maar het ware hun opmerkingen.
        Waar het mij omgaat, en jij terecht opmerkt, de huidige procedure met betrekking tot de afwikkeling van 4K is Philips onwaardig.
        Nu geeft men natuurlijk wel de Nvidia Shield en als je hem straks zult ontvangen zal je merken dat het een pracht apparaat is. Echter om echt 4K af te spelen moet ik straks de Nvidia achter de decoder plaatsen en zo naar de tv.
        En als ik dat had geweten en daar in de aanschaf een jaar geleden wat duidelijker over was ingelicht, had ik een Philips tv gekocht waar HVEC (4K) gewoon aanwezig was. Maar goed het is nu niet anders.

  38. Bjorn
    01 januari, 2016 om 13:02

    Theo, leuk om je verhaal te delen.

    Ik denk er trouwens net zo over als jij, en de andere bezitters van een PUS8809-, PUS8909-, PUS9109- en PUS9809-serie Ultra HD.

    Ze hadden het inderdaad 4K READY moeten noemen.

    Ik denk echter dat je in de praktijk helaas niet ver komt. Het is een 4K beeldpanel. Hij rekent 1080 op naar 4K. Zal juridisch best wel kloppen. Het is een beetje het probleem om altijd het nieuwste te willen hebben. Dan betaal je de hoofdprijs en ben je eerst een jaar testpersoon voor soft- en hardware. Heb er bij deze wel van geleerd. Iets niet beschikbaar, dat eigenlijk wel nodig is; NIET KOPEN.

    Gelukkig zit er 5 jaar garantie op. Ik denk niet dat de TV het 5 jaar uithoud.

    HEVC licentie
    Wat ik hier en daar lees, is dat de eigenaar van de HEVC codec zeer hoge vergoedingen (miljoenen) voor licenties vroeg. Nu eind 2015 hebben ze hun tarieven flink verlaagd. Probleem is ook de de codec een hardware chip is, en niet softwarematig werkt. Een 5.1 update op onze TV’s durft Philips denk ik niet aan. Zodra er geen nieuwe klachten binnenkomen stoppen ze met updaten.

    *OLED*
    Op het moment is er denk ik niks beters dan een LG OLED panel. Nu nog hoge prijzen, maar deze zullen snel gaan dalen door hun nieuwe fabriek.

    *UHD880*
    De UHD880 zal denk ik voor meer problemen hebben gezorgd dan de Nvidia, die tot nu doe prima zijn werk doet. Tevens had de UHD880 op dezelfde manier gewerkt als de Nvidia. Extern via HDMI.

    Zoals gezegd Philips (TP Vision) moet het hebben van Ambilight en het nieuwe Ambilux (projectie). Mooie technieken, maar ik ben bang dat die TV ook niet beter werkt dan de huidige TV’s.

    Ben benieuwd of BCC iets kan.

    • Theo
      01 januari, 2016 om 16:42

      Dank voor je reactie Bjorn,
      En inderdaad ook ik heb 5 jaar garantie en tegen die tijd zal ik denk ik wel weer een andere tv hebben want ben wat dat betreft een liefhebber.

  39. Erik
    01 januari, 2016 om 14:48

    Allereerst de beste wensen voor 2016

    Toen ik de tv kocht had ik uit het verhaal begrepen,zodra je de uhd880 op de tv aansluit dat dan hele systeem via de uhd ging.Dus kastje achter de tv hangen en klaar. Maar helaas is dat is het dus niet. Ik ga ze van de week wel even bellen want ik heb weer wat problemen met me scherm. Even een vraag. Hoe zouden jullie reageren als er een nieuw paneel word in gezet. En blijkt een tweedehands te zijn.

  40. Bjorn
    01 januari, 2016 om 14:56

    Ik zou het ronduit schandalig vinden, maar hoe weet je of een beeldpanel 2e hands is? Ik neem niet aan dat de Philips monteur dat zegt.

  41. Erik
    01 januari, 2016 om 15:08

    Hey bjorn.

    Ik zag het aan de achterkant van het paneel. Dat zat onder de vingerafdrukken. En er zit op het paneel een soort antistatische plaat geplakt. Die de monteur moest overzetten. En op die plek van het nieuwe paneel zaten allemaal oude lijmresten. Dus ik vroeg het aan de monteur.Maar die mocht er niks over zeggen.

  42. Bjorn
    01 januari, 2016 om 15:18

    Hoi Erik,

    Als ik dat had gezien zou ik wel boos worden. Dan had ik hem zijn spullen laten inpakken en naar de klantenservice gebeld. Dat is toch niet meer normaal. Philips kan er wat van. Vroeger ooit een TV in reparatie gehad voor een defecte aan/uit knop. Weken weg geweest en toen hij ‘klaar’ was was er helemaal niks aan gedaan.

    Als je nu weer problemen hebt zou ik vooraf met klantenservice bellen en zeggen dat ze niet met tweedehands spul hoeven te komen want dan kan de monteur zich direct omdraaien!

  43. Theo
    01 januari, 2016 om 16:50

    Hoi Erik,

    Nou als dit echt waar is dan zou ik even vriendelijk uit mijn vel springen!!
    Zou zeker niet netjes zijn en daarmee zouden ze hun naam niet bepaald eer aan doen.
    Ik zou per direct de klantenservice raadplegen.

    15 jaar geleden kocht ik een Philips Matchline (breedbeed)
    Was toen het nieuwste van het nieuwste en daar was intern een onderdeel niet goed van.
    Ik belde met de klantenservice en er kwam toen een monteur aan huis die heeft terplekke alles gemaakt. Dat waren nog eens tijden. Nu komt men het ophalen en is het lang weg en weet je meestal niet wat men er nu echt aan gedaan heeft. Maar vergis je niet dat de tv kwa techniek veel veranderd is en een monteur thuis helaas zoiets niet meer kan.

  44. Erik
    01 januari, 2016 om 17:00

    Hoi Theo.

    Vroeger waren er idd nog echte monteurs.Wat ze nu doen is alleen wisselen van onderdelen. En dat gebeurde gelukkig gewoon bij mijn thuis. Ik ga zeker de klantenservice bellen en mijn probleem voorleggen. Want dit mag volgens mijn niet. Ik hou jullie op de hoogte.

  45. Geert
    01 januari, 2016 om 17:26

    Beste Theo,

    Natuurlijk zullen niet alle verkopers zo zijn en over het algemeen goede ervaringen met die van de Mediamarkt.
    En had ik mijzelf ook wat beter voor moeten laten lichten. Ik dacht het zelf allemaal te weten maar ja met de UHD880 zou het allemaal wel goed komen :(.
    Maar een tv met HVEC-ondersteuning was idd veel beter geweest.
    Neemt niet weg dat ik toch erg blij ben met mijn Philips TV. Geweldig beeld.
    Geluid is niet zo belangrijk want dat gaat toch via de homecinemaversterker.
    Misschien krijgt de Nvidia Shield wel Android 6. De Nvidia Shield Tablet krijgt het in ieder geval wel dus wie weet.

    Op de Nvidia Shield wachtende Geert

    • Theo
      01 januari, 2016 om 18:08

      Android 6, wohhh wat gaat dat toch allemaal hard.
      Zelf zou ik het best gaaf vinden als Philips met een update komt voor de tv van Android naar Lollipop. Maar ik denk dat ze een beetje bang zijn dat er dan dingen gaan fout lopen.

      Ik ben verder ook blij met de tv, iedereen die binnenkomt en dat ziet met Ambilight is enthousiast. Maar als ik ooit weer een andere aanschaf dan let ik wel beter op dat er inderdaad niet met één of ander kastje weer wat gedaan moet worden.

  46. Bjorn
    03 januari, 2016 om 10:40

    Ik heb even getest. De Shield werkt op alle HDMI poorten, maar alleen op HDMI 1 als er 4K content afgespeeld moet worden. Je krijgt dan een melding in beeld.

    • Imtiaaz
      14 januari, 2016 om 22:19

      Hallo Bjorn, wat voor melding krijg je precies in beeld als die op 4k resolutie afspeelt? Ik heb de tv aan de muur hangen en heb dus een oude hdmi kabel in de tv gelaten (was volgens mij wel 4k compatibel). Bij hdmi instellingen van de shield zie ik wel netjes 4k (60Hz) staan, dus ik neem aan dat het goed is toch?
      Mijn shield vandaag ook eindelijk ontvangen na hem in juni 2015 te hebben aangevraagd

      • Bjorn
        15 januari, 2016 om 1:23

        Moet ik nog even exact checken. Een pop-up waarin staat dat er een probleem is met het afspelen van de media. Alleen bij 4k. Verder werkt alles.

    • TuYa
      18 april, 2016 om 22:32

      Beste ,
      Ik heb Philips tv 8809 en nvdi shield laaste tijden werk het niet meer op mijn tv

      Komt wel geluid maar geen beeld

      Ik snap niks meer van

      Misschien enige ideeën hoe het kan ? Wat is er miss mee hier ?

  47. Bjorn
    03 januari, 2016 om 19:07

    Ik ben mijn TV meer dan zat. Gisteren opnieuw geïnstalleerd omdat de HDMI poort van de Shield geen beeld gaf. Net de Nvidia aangezet, geen geluid via mijn Sonos wel beeld. TV in standby en weer aan, weer geen beeld en geen geluid op de HDMI 1. Wat een troep van hardware zit in deze tv’s. Die gaat het jaar niet halen want dat ding kost me tien jaar van van leven. Ben er klaar mee. Zoiets durf je en kun je nog niet eens verkopen want je krijgt er gegarandeerd gezeik mee.

    Philips is voor mij Exit. Never, nooit meer. Pfffeww, dat lucht op 😉

    • Erik
      03 januari, 2016 om 19:40

      Ik begrijpbaar de frustratie. Ik heb dit ook al regelmatig meegemaakt. Maar heb je nu ook al de laaste firmware update gedaan. Van december 2015

    • TuYa
      18 april, 2016 om 22:36

      Heb precies zelfde problemen gehad
      Af en toe krijg ik geen beeld

      Ik snap het niks meer van
      En nu waar ligt problemen ? Nog steeds geen beeld op klote tv zeg

      Weet iemand misschien over deze klote problemen?

      Gek van ..!

  48. Geert
    03 januari, 2016 om 19:21

    Ik begrijp niet waarom zoveel mensen hun apparaten op de HDMI van de TV aansluiten.
    Normaliter sluit je je apparaten aan op je homecinemaversterker en met 1 kabel van HDMI out op de HDMI1 in van je TV. De versterker moet natuurlijk wel 4K compatibel zijn.
    Ben benieuwd of het bij mij probleemloos gaat werken.
    Als ik de Nvidia Shield binnen heb en aangesloten laat ik het weten.

  49. Bjorn
    03 januari, 2016 om 19:48

    Heb al een jaar gedoe met dat ding. Net een kwartier de stroom eraf gehad en alles werkt weer gelukkig. Alles met de laatste updates.

    Geluid loopt via optische kabel vanuit de tv naar een SONOS Playbar i.c.m. twee Play1 speakers.

    • Erik
      03 januari, 2016 om 20:09

      Idd de stekker er even uit werk. Maar voor hoe lang. En idd dit kost je 10 jaar van je leven. We geven een hoop geld uit zodat je denk dat je een top product in huis heb. Gelukkig 5jaar garantie.

    • Geert
      03 januari, 2016 om 20:12

      Je zal je reden er voor hebben.
      HD en UHD beeld maar geen HD geluid.

  50. Theo
    03 januari, 2016 om 21:12

    Inderdaad frustraties.
    En 5 jaar garantie maar waarop ?
    Want er moet dan wel echt iets stuks zijn, en zo direct een andere tv dat doet men niet snel, liever paar weekjes weg voor een z.g.n. reparatie en dan weer terug.
    De verkoper doet in ieder geval ook niks meer voor mij.
    Ik wist dat er bij deze tv een aparte mediaplayer voor 4K ondersteuning geleverd zou worden en als ik dan nu een ander apparaat krijg dan moet ik het daar maar mee doen.
    Ze kunnen mijn rug op, de tv doet het verder prima en laat, op 4K (HVEC) na, alles zien zoals het moet. Af en toe duurt het wel lang voordat hij is opgestart maar ja het zijn ook hele computers tegenwoordig.
    Met de Shield ga ik nog wat bekijken en als dat ding voor mijn geen toegevoegde waarde heeft gaat ie voor € 250,– marktplaats op. Want spelletjes spelen doe ik toch niet.

  51. Thom
    03 januari, 2016 om 21:38

    Ik heb alles juridisch laten bekijken.
    Ik had binnen 3 maanden de verkoper aansprakelijk moeten stelle maar Ik wilde philips aansprakelijk stellen omdat de verkoper naar eer en geweten deze tv aan mij heeft verkocht. Kortom een moeilijke zaak omdat het juridisch moeilijk in elkaar zit.

    Maar als de providers 4k gaan uitzenden komen er toch nieuwe kastjes en dan maar hopen dat daar de codec in zit anders kunnen we alsnog opzoek naar een nieuwe tv

    Maar Ik koop nooit meer het nieuwste van het nieuwste en philips komt er qua tv nooit meer in.

  52. Geert
    03 januari, 2016 om 21:51

    Als de providers met 4K gaan beginnen moeten er nieuwe ontvangers komen om dit naar de TV door te kunnen geven.
    Dus die kastjes hebben dan ondersteuning voor HEVC (4k/H.265).
    Maak je geen zorgen want de Philips 4K TV kan dit dan gewoon weergeven.
    De TV kan sowieso 4K weergeven als het aangesloten apparaat het maar doorgeeft. Zonder zo’n apparaat kan de Philips TV het niet. Niet op eigen kracht.

  53. Theo
    04 januari, 2016 om 17:17

    Dank je Geert voor je bovenstaande opmerking.
    Dit wetende is al een hele geruststelling.
    Met de Nvidia Shield aangesloten op de Philips tv kun je 4K content afspelen.
    Leuk is ook als je op de Nvidia Shield Kodi installeert en afspeelt.
    Werkt perfect!!

    Succes allemaal met het ontdekken van allerlei mogelijkheden.

  54. Wouter
    10 januari, 2016 om 14:22

    Ik heb ook de Nvidia Shield ontvangen maar kan iemand me uitleggen wat ik allemaal ik Kodi moet instellen. Ik wil graag films op mijn PC naar Kodi streamen. Dank bij voorbaat.

  55. Theo
    10 januari, 2016 om 17:31

    Beste Wouter,

    Als je via Google zoekt naar instellen Kodi krijg je een zeer duidelijke maar ook gedetailleerde uitleg. Het gaat te ver om dat hier allemaal op te schrijven.
    Je kunt Kodi trouwens ook als app op je Philips tv plaatsen want dat werkt ook.

    succes

  56. Wouter
    10 januari, 2016 om 18:55

    Hoi Theo, dank voor je antwoord op mijn vraag. Ik ga ermee aan de slag. groet,wouter

  57. Vincent
    15 januari, 2016 om 14:50

    Ik kan de mijn shield zo bij GLS ophalen (was makkelijker). Ik heb de tv in juni aangemeld voor de actie.

    ben benieuwd!

  58. Marcel
    15 januari, 2016 om 18:33

    Kreeg gisteren telefoon van de bezorger die zeer slecht Nederlands sprak, duurde 5 min voor ik begreep wat er aan de hand was. Hij zou om 18 uur bezorgd worden.
    Helaas niks gezien, sms gestuurd, het was te laat, dus morgen voormiddag zou hij geleverd worden. Weer thuis gebleven, wederom vandaag niks.
    Volgens mij heeft die bezorger hem zelf maar uitgepakt, weet iemand welk bedrijf in Belgie de levering doet, is dat GLS. Kent iemand een contactpersoon bij TP Vision, of eventueel een tel nr? Alvast dank.

    • Bjorn
      15 januari, 2016 om 18:41

      Moet je even met support mailen:
      https://philips-tvconsumercare.ihelpu.nl/(S(b3vqip31vwkfianwwtzlhb55))/direct.aspx?UG=112&T=NLD&timeoffsetcookie=1

      Linksonder formulier invullen. Dan kunnen ze dat wel checken. GLS is in NL de bezorger.

      • Marcel
        18 januari, 2016 om 17:14

        Heel erg bedankt, ik heb een bericht gestuurd, nu maar afwachten, heb inmiddels niks meer van de bezorger vernomen.

  59. Hielke
    17 januari, 2016 om 13:05

    Ik krijg het koppelen van de Philips afstandsbediening niet voor elkaar met Easylink en de Shield. Hebben jullie een goede methode?

    • Bjorn
      17 januari, 2016 om 13:09

      Lukt dit niet?

      Uit een vorige post:

      Ik heb de Philips remote werkend op de Nvidia!!

      Je moet op de tv kijken of Easylink aan staat:

      1) Tandwiel knop op ab
      2) Algemene instellingen
      3) Easylink – Easy links afstandsbediening

      Nvidia Shield
      1) In het homescreen helemaal naar beneden scrollen
      2) Instellingen
      3) Apparaat > HDMI > 3e item ‘CEC one touch play’

      • Hielke
        17 januari, 2016 om 20:05

        Nee, geprobeerd maar er gebeurt niks

  60. Imtiaaz
    18 januari, 2016 om 12:12

    Hallo allemaal, ik heb het volgende probleem met de shield tv.

    Elke ochtend (nu 3 dagen achter elkaar) geeft de shield bij de eerste opstart een zwart scherm (eerste nvidia logo komt wel in beeld). Ik gebruik de hdmi kabel die is meegeleverd en de afstandbediening is goed gekoppeld. Ook heb ik duidelijk gezien dat de output 2160p60 is. De tv en de shield hebben beide de laatste firmware. Pas als ik de shield via mn mac probeer te resetten (wat zonder beeld gebeurd), werkt het weer. Dit is uitermate irritant.

    Stroom eraf halen werkt niet. Wat denken jullie?

  61. Thom
    23 januari, 2016 om 20:01

    beste forum lezers,

    Mocht ooit de nvidia shield moeten resetten omdat alleen het Logo Nvidia in beeld ziet (vandaag overkomen) moet je de volgende stappen ondernemen.

    -haal alle kabels uit de Shield en wacht minimaal 2 minuten voor stap 2
    -controller met de kabel aansluiten op Shield usb poort en controller aanzetten
    -ethernet kabel op de shield aansluiten
    -de stroomkabel aansluiten en meteen beginnen met A knop te tappen (2 tot 5 min)
    – dan de shield 30 minuten met rust laten
    – dan pas de hdmi kabel er in stoppen en toen had ik weer beeld.

    als je de HDMI kabel te vroeg weer connect met de shield dan werkt de reset niet!!!!

    dit ter info

  62. Edwin
    10 februari, 2016 om 13:30

    Ik heb ook een UHD van Philips zonder HVEC. Helaas een 7909 dus voor mij geen gratis nVidia Shield. Nu wil ik wel iets gaan kopen wat 4K content kan afspelen. Om ook Netflix in 4K te zien kan ik dus niet bij een normale Mediaspeler als Minix terecht (ook al speelt deze 4K af). Dit mag namelijk niet van Netflix. De Shield mag dit blijkbaar wel, vandaar dat ik daar naar kijk. Ik ga de Shield ook gebruiken als mediaspeler om films vanaf een Nas te kijken. Wat ik nergens terug kan vinden is het volgende: kan dit eigenlijk wel en speelt de Shield ook 3D films af?

  63. Theo
    11 februari, 2016 om 9:04

    Goeie vraag Edwin, zover heb ik het nog niet uitgezocht.
    Maar ik begrijp dat je Nvidia Shield dan wel je NAS moet kunnen vinden in het netwerk om zo vervolgens films/ muziek te kunnen streamen via de Nvidia naar je tv!!
    Wellicht zijn er mensen in ons forum die hier wat meer vanaf weten, wel interessant.

    Tevens nog even de opmerking dat de Nvidia alleen maar 4K content kan doorgeven via b.v. YouTube of Netflix en dit dan naar je Philips tv projecteert.

    Als er in de toekomst 4K door tv maatschappijen of b.v. Ziggo zal worden doorgegeven dan heb je niets aan de NVidia want het signaal komt daar dan niet vandaan.
    Immers je kan nu ook geen tv signalen via de Nvidia naar je tv sturen.
    Er zullen tegen die tijd wellicht nieuwe decoders/ boxen op de markt komen ( waarin ook geen smardcard meer zit) die het 4K(HVEC) signaal ondersteunt en zo naar de tv door zendt. De Philips tv kan dit dan wel aan maar het 4K signaal komt van je nieuwe mediabox.
    Een tv die wel de HVEC onboard heeft zal hier sowieso geen problemen mee ondervinden maar de digitale ontwikkelingen gaan zo snel dat je dan wellicht toch weer een ander apparaat nodig hebt.

    Dit is de info die ik steeds lees en hoor.
    Dus mooi ding de Nvidia maar om in de toekomst (hoe ver weg dat ook mag zijn) tv uitzendingen rechtstreeks in 4K te ontvangen heb je er weinig aan.

  64. Edwin
    11 februari, 2016 om 17:36

    Dat van de decoder is geen probleem. Ik zit bin KPN en die hebben losse decoders. Mocht 4K er komen voordat ik een andere tv heb is het gewoon een kwestie van de decoder vervangen.

  65. Edwin
    12 februari, 2016 om 16:39

    Gisteren de Shield besteld en zojuist geinstalleerd. Werkt super en gaaf beeld. En nog een verassing er bij…niet besteld maar toch gekregen: de originele Shield afstandsbediening..👍

    • Dennis Eijs
      12 juli, 2016 om 12:38

      Bij Coolblue? Inderdaad de afstandbediening er gratis bij, en als het goed is de stand ook.

  66. Edwin
    17 februari, 2016 om 12:33

    Iemand nog meer een probleem met de Shield? Het volgende Philips-probleem dient zich aan: Als je de Shield instelt op 4K 60Hz verschijnt er op de TV een verticale groene lijn helemaal rechts op het scherm. Ik heb diverse draadjes hierover gevonden en het blijkt een probleem van Philips te zijn…..daar gaan we weer…..

  67. Vincent
    17 februari, 2016 om 13:15

    Goedemiddag,

    Ik heb ook een probleem met de shield. werkt helemaal goed, maar altijd na een bepaalde tijd (netflix kijken) Gaat de shield helemaal uit. Ik moet hem dan weer aan drukken en dan moet de shield helemaal opstarten. Als of de shield in een reset gaat.

    Iemand anders ook dit probleem?

  68. Edwin
    17 februari, 2016 om 13:22

    Dat probleem heb ik niet. Staat ie in een kast waardoor hij wellicht te warm wordt?

  69. Vincent
    17 februari, 2016 om 14:22

    hij wordt niet warm. heb ook gevoeld. de kast staat open als de speler aan staat. Ik hoor geen ventilator draaien. horen jullie dat wel? misschien dat die kapot is.

  70. Edwin
    17 februari, 2016 om 16:38

    Ik hoor ook geen ventilator. Of hij is heel erg stil…

  71. Simon
    27 mei, 2016 om 11:15

    Dag beste mensen,

    Heeft er al iemand de Google voucher van 50 euro al mogen ontvangen? Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden en dat Philips zich niet aan zijn woord houd. Mij werd begin dit jaar verteld dat ik het in maart zou ontvangen, daarna werd het april en nu weten ze het niet. Dit is wel erg slecht van Philips, eerst bijna een jaar wachten op een mediaspeler vervolgens krijg je een andere en nu moet je wachten op je voucher. Zijn er nog andere mensen die hierover contact hebben genomen met Philips. Hoor graag van jullie.

  72. Dennis Eijs
    12 juli, 2016 om 12:36

    Ik heb een 40puk6809/12 philips tv, en de shieldnvidia Android tv box, lost het probleem met streamen met Netflix NIET op, waarschijnlijk omdat de TV geen HDCP 2.2 or later heeft. Ik kan dus dus GEEN uhd zien op mijn tv bij Netflix. Leuk hè al die beveiligingen die je apparatuur ‘out of date’ maken. Ik heb dat ding krap een jaar.