Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

YouTube’s betaalde abonnementendienst komt eraan

Geschreven door
Geplaatst op9 april 2015, 11:18 CategorieStreamingdiensten

YouTube’s betaalde abonnementendienst krijgt steeds meer vorm en verwacht wordt dat het abonnement in de komende maanden wordt uitgebracht. Video’s kunnen offline en reclamevrij bekeken worden, voor tien dollar per maand.

YouTube’s abonnementendienst krijgt vorm

YouTube’s abonnementendienst krijgt vorm. Met een abonnement op YouTube kun je straks video’s offline en reclamevrij bekijken, voor een bedrag van tien dollar per maand. Het stelt contentmakers tevens in staat hun video’s achter de betaalmuur te plaatsen, zodat die niet bekeken kunnen worden wanneer kijkers geen abonnement hebben. Daarnaast zouden er ook specifieke abonnementen komen, bijvoorbeeld voor kinderen. YouTube Music Key, voor het bekijken van videoclips, is daar slechts het eerste voorbeeld van.

Deze abonnementendienst levert ook een nieuwe bron van inkomsten op voor grote YouTube-kanalen. YouTube pakt zelf 45 procent van het geld dat abonnees binnen brengen en geeft de andere 55 procent aan de contentmakers. Individuele partners kunnen meer geld verdienen wanneer kijkers langer naar hun video’s kijken. De videoproducenten worden echter wel gedwongen om mee te doen met het abonnement: doen ze dit niet, dan zet YouTube al hun video’s op privé en verliezen de makers hun (grootste) bron van inkomen.

Bekijk ook  'YouTube sluit licentiedeals met Universal Music Group en Sony Music'

Er zijn al YouTubers die het niet helemaal eens zijn met de huidige gang van zaken, dus dit zal een hoop mensen in het verkeerde keelgat schieten. YouTube wil deze zet echter doorzetten, omdat er nou eenmaal online veel concurrentie is op het gebied van videostreaming, zelfs voor de grootste videostreamwebsite op aarde. Wanneer de abonnementen worden geïntroduceerd, is echter nog niet bekend. De dienst wordt in de komende maanden verwachten, maar een specifieke datum waarop de dienst lanceert, is nog niet genoemd.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.