Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

‘LG schroeft productie oled tv’s terug door tegenvallende verkopen’

Geschreven door
Geplaatst op22 april 2015, 11:22 CategorieOled tv's

LG zet al ruim twee jaar vol in op oled tv’s maar is inmiddels nog de enige fabrikant die aandacht aan de techniek schenkt. Het lijkt erop dat dit de Koreaanse fabrikant duur komt te staan want volgens diverse geruchten vallen de verkopen van oled tv’s tegen.

Het Koreaanse ETNews meldt vandaag dat LG te maken heeft met tegenvallende verkopen van oled tv’s. De prognose ligt veel hoger dan de daadwerkelijke verkopen en dat zou ervoor zorgen dat LG de productie van oled tv’s terug gaat schroeven.

Hoewel oled tv’s in de afgelopen twee jaar een stuk goedkoper geworden zijn en je inmiddels een instapmodel voor zo’n 2.000 euro kunt kopen lijken consumenten er door deze prijzen nog niet echt warm voor te lopen. Voor dit bedrag krijg je immers ook een volledig uitgeruste lcd tv met 4K-resolutie.

Een ander probleem waarmee LG te maken zou hebben is de productie van oled-panelen met 4K Ultra HD-resolutie. Begin dit jaar maakte de Koreaanse fabrikant de 2015 oled tv line-up bekend met diverse 4K Ultra HD-modellen. De productie van deze panelen zou verre van vlekkeloos verlopen waardoor het aantal modellen dat van de band rolt en aan de hoge eisen voldoet veel te laag is.

Volgens ETNews rollen er dit jaar ongeveer 500.000 oled tv’s van de band bij LG, 200.000 minder dan het bedrijf oorspronkelijk voor ogen had.

  • Delen:

Reacties

  1. peter vb
    22 april, 2015 om 13:04

    Vreemd dat de verkopen tegenvallen van OLED ten opzichte van 4k schermen. Heb zelf een 4k scherm van Samsung en die legt het in alle opzichten af tegen een OLED. Heb mijzelf vorig jaar laten leiden door marketing voor 4K maar had achteraf beter een OLED kunnen kopen of de ZT van Panna.

    • Multimediaknaller
      23 april, 2015 om 10:39

      Hallo Peter,

      Hoe kom je tot deze conclusie als er nog weinig tot niets aan 4k te verkrijgen is, om deze vergelijking te trekken.

      • peter vb
        23 april, 2015 om 11:49

        Nou vertel jij mij maar wat ik in 4k kan kijken. Hoop niet dat je de zwaar gecomprimeerde 4k Netflix of YouTube bedoeld want dat legt het toch af tegen blu-Ray.

  2. alex puls
    22 april, 2015 om 21:50

    als LG geen voorraad levert, kan er ook niks verkocht worden

  3. Multimediaknaller
    23 april, 2015 om 11:55

    Hallo Peter,

    Ik kan vreemd genoeg niet reageren op jouw reactie, dus dan maar even zo.

    Jij wist toen nog niet dat 4K nog in de kinderschoenen stond? Wij hebben sinds kort een UHD scherm van Samsung en zijn er zeer tevreden over.

    En geef toe dat OLED nog steeds achterlijk duur is.

    Eind 2015 gaat het los met 4K! En je hebt geen verkeerde keus gemaakt.

    • peter vb
      23 april, 2015 om 14:20

      Maar dan ben ik toch inmiddels twee jaar verder en mijn 7500 heeft ook geen HDR. Dus kan ik niet eens volledige 4K kijken. Lang verhaal kort had ik toen beter voor een andere oplossing moeten gaan. Maar bedankt voor je reactie.

    • peter vb
      23 april, 2015 om 14:23

      Ps: vorig jaar werd al verteld dat 4k blu-Ray er al bijna aankwam.

  4. Multimediaknaller
    23 april, 2015 om 14:33

    Tsja, ik om nog uit het tijdperk van de allereerste CD spelers en toen zijn er ook heel veel beloftes niet nagekomen, dus moet je voor alles een beetje de gulden middenweg zoeken.

    Voor mijn Philips PW9525 waren toen ook weinig tot geen breedbeeld uitzendingen, maar toch kon ik genieten van dit model.

    Wij zochten voor onze Samsung PS51D550 (plasma ja) een goede vervanger en kwamen bij dit model uit. Ook nog steeds geen 4K maar dat komt. Zo niet, dan komen de Bluray’s in combo met de PS 4 nog schitterend over.

  5. peter vb
    23 april, 2015 om 15:29

    nee instellingen staan goed en heb hier ook nergens gezegd dat ik het geen goed beeld vind alleen ik koop om de twee a drie jaar een nieuwe tv. Mijn vorige 8000 Was ook niet slecht maar wilde een nieuwe. Had toen dus beter een top HD scherm kunnen kopen omdat ik dus dan twee jaar lang alleen in HD iets kan kijken in plaats van een 4k wat er niet is.

  6. Multimediaknaller
    23 april, 2015 om 15:32

    Je bent nooit tevreden zeg maar.

    • peter vb
      23 april, 2015 om 15:39

      Ook dat schrijf nergens maar deze topic gaat over OLED dat ik dat beter had kunnen doen dan 4k.

  7. JM
    27 april, 2015 om 7:40

    Ik ben blij dat ik me goed verdiept heb in de schermen. 4k schijnt pas nut te hebben op drie meter afstand als deze 100″ is of wanneer je met je neus op het scherm gaat zitten. Ik was verliefd op 4k, maar spaar nu toch voor een oled. Ik hoop echter wel dat er concurrentie bij gaat komen! 🙂

  8. HMC
    17 mei, 2015 om 17:30

    lg 4k lcd of lg 1080p oled kopen ??