Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Philips UHD 880 mediaspeler met Android TV verschijnt in tweede kwartaal

Geschreven door
Geplaatst op19 maart 2015, 12:14 CategorieMediaspelers

Philips laat weten dat de UHD 880 mediaspeler, uitgerust met 4K-ondersteuning en Android 5.0 Lollipop, in het tweede kwartaal op de markt verschijnt. De mediaspeler is gratis voor diegenen die vorig jaar een high-end tv van het bedrijf gekocht hebben.

Philips heeft deze week in Barcelona het eerste deel van de 2015 lcd led tv line-up gepresenteerd, bestaande uit instapmodellen en middenklasse tv’s. Het overgrote deel van de line-up draait op Android TV, het nieuwe smart tv-platform van Google. Het gaat echter om Android 5.0 Lollipop, waar de modellen van vorig jaar het nog moeten doen met Android 4.3 Jelly Bean.

Android 5.0 Lollipop biedt een compleet nieuwe interface op de smart tv’s van Philips, met een flink verbeterde weergave, betere prestaties en een groter gebruiksgemak. Als bezitter van een Philips tv uit 2014 wil je natuurlijk ook graag van dit vernieuwde platform genieten maar een update voor de tv zelf zit er helaas niet in. In plaats daarvan brengt Philips de UHD 880 mediaspeler op de markt.

Bekijk ook  Panasonic 2018 Ultra HD Blu-ray speler line-up, met DP-UB9004 topmodel

De Philips UHD 880 4K-mediaspeler is speciaal ontwikkeld voor de 4K Ultra HD tv’s van Philips. Met dit apparaat voeg je HDMI 2.0 en h.265 (HEVC) decoding aan je tv toe. De speler is daarnaast voorzien van de nieuwste Android-software in de vorm van Android 5.0 Lollipop. De mediaspeler gaat 249 euro kosten, maar kopers van een PUS8809-, PUS8909-, PUS9109- en PUS9809-serie krijgen de speler gratis. Bezitters van één van de andere modellen moeten de mediaspeler los aanschaffen.

Lees ook onze eerste indruk van de Philips 2015 lcd led tv’s, inclusief ervaringen met Android TV.

  • Delen:

Reacties

  1. Gerard
    11 juni, 2015 om 13:51

    Iemand nog info over de release van deze mediaplayer?

    • Heddy
      29 augustus, 2015 om 10:21

      Vraag het totaal bedrag terug

  2. Jeffrey
    17 augustus, 2015 om 16:45

    We zitten inmiddels in het 3e kwartaal en nog geen bericht wanneer de mediaspeler geleverd wordt. ben benieuwd wat nu weer de rede is..gr

  3. Daniel
    19 augustus, 2015 om 18:46

    Schandalig nog steeds geen info TV is al weer bijna aan vervanging toe.
    Lokkertje om de Tv aan te schaffen en dan laten ze die klanten gewoon barsten.
    Wat een aanfluiting, mogen onderhand wel met een beter voorstel komen.

  4. J
    22 augustus, 2015 om 9:55

    We zitten inmiddels in het 4e kwartaal en nog steed geen bericht wanneer de mediaspeler geleverd wordt.

  5. Vincent
    28 augustus, 2015 om 16:46

    Heb met philips gebeld:

    Ze hadden te melden dat de UHD 880 in problemen zat met de productie en dat ze tot vandaag nog niks konden zeggen wanneer het geleverd kon worden. vervelend. zit ook te wachten op 4k op mijn tv.

  6. Heddy
    29 augustus, 2015 om 10:19

    Ondergetekende is van mening dat sprake is van misleiding van de consumenten door Philips, daar Philips niet de kwaliteit en producten geboden heeft waarmee zij geadverteerd hebben.Tevens is ondergetekende van mening dat het redelijk termijn waarin Phillips de mogelijk heeft gehad om toegezegde kwaliteit van het toestel en levering van producten waar te maken ruimschoots verstreken is. ondergetekende is van mening dat hij recht heeft op terug gaven van het totaal geldbedrag inclusief Btw.

  7. Vincent
    22 september, 2015 om 16:55

    Hij staat nu inderdaad vermeld op de website:
    http://www.philips.nl/c-p/UHD880_00/4k-mediastreamer-met-android-tvtm

    kijken of we binnenkort bericht krijgen.

  8. Jeffrey
    13 oktober, 2015 om 19:50

    Mooi bedrijf toch de Philips, UHD 880 wordt geleverd….. Wanneer??? Hij is toch op de markt gebracht dus ga er van uit dat het dan als eerste bij de klanten moet komen die er al een weet niet hoe lang op zitten te wachten. Zelfs geen bericht. Top bedrijf.

  9. Mark
    19 oktober, 2015 om 11:07

    Eerst boot gezonken nu moet ik over 2 maanden nog maar eens bellen
    het is nu eind Oktober en heb de tv nu 1 jaar wacht nog steeds
    lijkt dus meer op list en bedrog

  10. Wijnand
    08 november, 2015 om 13:49

    Dit is inderdaad misleiding, adverteren met de televisie waarbij de vermelding word gemaakt dat de mediaspeler uitkomt en dat dus niet gebeurt in de termijn die zij opgeven waardoor ook nog is je televisie verouderd.
    Advocaat inschakelen.

  11. Erik
    22 november, 2015 om 14:51

    Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een advocaat hebben ingeschakeld en het aankoop bedrag hebben terug gekregen. Ik heb het toestel sinds maart in huis. En is idd schandalig dat de uhdbox nog steeds niet geleverd is. En daar bij is mijn toestel al 2keer gerepareerd. Waarbij ik vroeg aan de monteur over de uhdbox. Daar had hij nog nooit van gehoord. Dus wat is waar?

  12. Maurice willems
    26 november, 2015 om 17:27

    Ik heb op 9-10-2015 contact gehad met Philips over de levering van de UHD 880.
    Er is mij toen beloofd dat de mediaplayer dit jaar nog geleverd wordt.
    Ik geloof er niks van . Ik heb mijn 8809 sind november 2014 en nog steeds niks ontvangen.
    Ik vind het schandalig!!!!!!
    Is er geen mogelijkheid om met meerdere eigenaren hier iets aan te doen?

    Gr Maurice

    • Erik
      26 november, 2015 om 17:41

      Ook ik heb contact gehad met philips. En ze belovende mijn ook dat hij dit jaar geleverd word. En ik krijg er dan ook nog €50 Google film te goed bij. Ik moet het zien of ze dit jaar gaan leveren. Ik ben anders in staat om het hoger op te zoeken. Ik heb betaald voor 4k,maar ik krijg het niet. Idd schandalig. Gr erik

      • Maurice
        26 november, 2015 om 18:31

        Ik wil dit jaar afwachten idd.
        Anders ga ik in januari hier verder mee.

  13. Rob Heesbeen
    19 december, 2015 om 14:18

    Bij mij hetzelfde verhaal , ook al ruim een half jaar aan het wachten , Philips mag de tv komen ophalen en mij terugbetalen of een gelijkwaardige tv leveren met 4K ondersteuning , Ik heb nu de 9109 in 65 inch kom maar op met een voorstel.

  14. Maurice
    13 januari, 2016 om 20:24

    Iemand hier al de Nvidia Shield binnen?

  15. Vincent
    14 januari, 2016 om 10:40

    Ik heb gisteren even gebeld hoe en wat. ik heb de tv geregistreerd in juni. ik heb ook nog niks ontvangen. Bij mij bleek het huisnummer te ontbreken. Dus altijd even handig om even te checken.
    mijn shield zou deze week verzonden worden. maarja eerst zien….

    • Maurice
      14 januari, 2016 om 13:10

      Ik heb mijne in november 2014 geregistreerd maar heb nog niks.
      Welk tel.nummer heb je gebeld?
      Probeer ik dat ook eens.

      • Vincent
        14 januari, 2016 om 14:10

        Gewoon het nr. van Philips. (Philips TV 0900 202 08 71 )

    • Maurice
      14 januari, 2016 om 15:47

      Vincent , heb jij de tv geregistreerd ? Of ook specifiek voor voor de mediaplayer?

  16. Maurice
    14 januari, 2016 om 15:46

    Het wordt steeds gekker,
    Ze zeggen dat ik geen recht heb op de mediaplayer.
    Ik heb mijn tv in november 2014 geregistreerd .Toen liep deze actie al.
    Ze gaan het voor me uitzoeken.

    • Vincent
      14 januari, 2016 om 17:12

      Maurice,

      Ik heb de tv aangemeld voor de actie (specifieke site voor de UHD880 actie).
      ik heb niet de tv (algemeen) geregistreerd. teminste niet dat ik weet.

  17. Jeffrey
    14 januari, 2016 om 16:59

    Heb ook net gb, bij mij was alles goed geregistreerd medewerker melde mij let op dat ze bezig zijn met uitleveren maar dan een ander soort media speler en volgens hem beter dan de huidige. Ik zou een mail ontvangen. Ik heb mijn tv de pus8809 al in november 2014 geregistreerd. Nou wachten het weer af.

  18. Maurice
    20 januari, 2016 om 19:49

    Pfff, nee veel gedoe uiteindelijk toch de Nvidia Shield mogen ontvangen.