Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

YouTube-app werkt straks niet meer met oude smart tv’s

Geschreven door
Geplaatst op10 februari 2015, 15:46 CategorieSmart tv's

Google heeft bekendgemaakt dat het straks goed mogelijk is dat de YouTube-applicatie niet meer werkt op je oude smart tv. Dat komt doordat Google aspecten achter de schermen gaat aanpassen bij de app.

YouTube-applicatie werkt straks niet meer met smart tv’s uit 2012 of eerder

Google heeft bekendgemaakt dat smart tv’s die uit 2012 of eerder komen, straks niet meer zullen werken met de YouTube-applicatie. Momenteel draait het gros van de tv’s op v2, maar zodra v3 verschijnt, vissen een hoop smart tv-eigenaars met een oudere televisie achter het net. Google gaat namelijk wat dingen aanpassingen in de api, waardoor oudere televisies niet meer in staat zijn de app te draaien. Die televisies missen bepaalde componenten die ook niet zomaar met een software-update bij te werken zijn.

Google heeft geen volledige lijst met smart tv’s gegeven, dus we weten ook niet honderd procent zeker om welke televisies het draait. Wel heeft de zoekmachinegigant gezegd dat in elk geval smart tv’s en blu-ray-spelers van Sony en Panasonic straks niet meer werken met de YouTube-app en dat geldt ook apparaten die werken met het gefaalde project Google TV (dat vanaf dit jaar echt vervangen wordt voor Android TV). Tenslotte heeft Samsung aangegeven dat smart tv’s uit 2010 het voortaan ook zonder de YouTube-app moeten doen.

Bekijk ook  YouTube en Google Assistant hebben televisienieuws op I/O

De verandering gaat in vanaf 20 april 2015. Wat er precies verandert, is helaas niet bekendgemaakt; Google houdt het op ‘developer tools’. Onlangs kondigde Google al twee andere veranderingen aan voor YouTube. Zo maakt het bedrijf de overstap naar de VP9-codering, waarmee de beeldkwaliteit verbeterd wordt en gebruikers gemakkelijker voor- en achteruit kunnen spoelen. Ook wordt het daarmee mogelijk video’s in 4K te bekijken via de videostreamingdienst. Tevens is YouTube onlangs overgestapt op HTML5 en laat het Flash achter zich.

  • Delen:

Reacties

  1. Marc
    02 maart, 2015 om 21:03

    Mijn Sony BlueRay Audio set BDV-N590 is gekocht in december 2013, maar gaat na 20 april 2015 op zwart v.w.b. YouTube. Bevestigd door zowel Google als door Sony. Héél slecht!

    • Cor Low
      06 maart, 2015 om 19:00

      Ik krijg ook de fout melding op mijn Samsung .ik vind dit niet kunnen ik heb speciaal deze tv gekocht om ook te kunnen yuotube, dus zowel google al Samsung, waarschijnlijk ook Sony laat dus de consumenten in de kou staan, kunnen we als consument hier nu niks aan doen (dan alleen weer een dure pc te kopen.

      hoop dat ik veel bijval krijg en we wat kunnen doen zodat ook oudere smart tv gewoon alles blijft doen waarvoor hij ook gekocht is
      met vriendelijke groet Cor Low

      • Marie
        31 maart, 2015 om 22:03

        Bij onze Philips tv zou het ook niet meer kunnen. Belachelijk. Tv is van april 2012.
        Heb al een mailtje naar Philips gestuurd dat dit toch zomaar kan.

      • Jack
        25 april, 2015 om 0:35

        Hier zelfde probleem. Betreft Samsung SmartTV van dec 2013 uit de F-serie. ..

    • famil guido
      12 mei, 2015 om 21:31

      Simpel koop een tablet met hdmi aansluiting en koop nooit nog een smart tv ze zulen wel bijdraaien

  2. Cor Low
    06 maart, 2015 om 19:54

    Ben nog wat vergeten te melden ,hierdoor (Youtube) heb ik al een mediaspeller bij het oud vuil kunnen brengen (en was nog geen een van de goedkoopste)dankzij dat youtube toen op de andere dag ook niet meer werd ondersteund.
    Dank Mr Google

    mvrgr Cor Low

  3. Jan
    02 april, 2015 om 5:34

    Ik weet er alles van. Ik heb een homecinema van sony en een tv van philips. Beide niet goedkoop. Daar ga je dan.

  4. Cihan
    05 april, 2015 om 9:37

    Pure diefstal is dit. Wordt alleen gedaan om nieuwe tv´s te kopen. Hoeveel zou Google hiervoor betaald hebben gekregen van de grote TV fabrikanten. Mijn tv is van Panasonic en ook nog niet eens zo oud. Maar de kinderen kijken vaak Youtube erop. Onvoorstelbaar dat dit zomaar kan…!

  5. lennert
    05 april, 2015 om 19:04

    Mijn 2015 Samsung 55 inch 4K SMART TV SPEELT YOUTUBE SINDS VANDAAG NIET MEER LANGER DAN 1 MINUUT AF!…. Bizar en vooral,wat nu??….

    • Jack
      25 april, 2015 om 0:36

      Hier zelfde probleem! F-serie van 31-12-2013

  6. Kees
    07 april, 2015 om 14:01

    Pure diefstal!
    Dit kan toch zomaar niet?
    Panasonic, ik vind dat jullie dit moeten oplossen!!! Graag reactie , en met spoed!!!!

    • johan
      27 december, 2015 om 14:55

      Geachte Panasonic ik heb een Panasonic TX-P50vt-20E gekost 3200 euro nu al geen youtube dit is gewoon diefstal wil gewoon de helf terug van mijn tv
      zo ga je niet met klanten om
      graag antwoord

      gr johan

      • Johan
        18 november, 2016 om 20:09

        Panasonic heeft geen bericht
        Gestuurd tot nu toe
        Ik zal nooit meer een panasonic
        Kopen
        Sorry panasonic dat het zo moet gaan

  7. André
    14 april, 2015 om 6:18

    Ik heb in 2011 de Sony HX900 gekocht het slagschip van Sony bijna 3000 euro, hetzelfde laken en pak.
    Belachelijk…………….een mailtje met sorry….en daar moet je het dan mee doen.
    Wordt steeds gekker.
    En Ziggo heeft ook nog het een en ander in petto.

  8. Bas
    16 april, 2015 om 11:56

    Mensen maak je niet té boos: koop een Chromecast of alternatief en je kunt weer door. Werkt in vergelijk met NetTV van Philips zelfs veel makkelijker.

    • Henri
      12 juli, 2015 om 19:43

      Helaas ondersteunen niet alle providers de werking van Chromecast, ik heb dat zelf ondervonden met KPN…KPN heeft bevestigd,dat ze de werking van Chromecast niet ondersteunen, ik heb (gelukkig) de Chromecast stick kunnen retourneren. (Modem experiabox 9 zte)

  9. Thomas
    06 mei, 2015 om 23:02

    Belachelijk! Heb hetzelfde probleem, tv v sony en v samsung. Werkt op alletwee niet meer. Pure geldafzetterij!

  10. leny
    09 mei, 2015 om 15:43

    ik heb twee smart tv van philips gekocht in 2011maar heb ze alleen gekocht voor youtube en rtlxl. maar helaas ze zijn allebij weg.daar zit je met je dure tvs.los het maar op philips en google.

  11. kees
    11 mei, 2015 om 7:12

    Ik zou willen zeggen , mensen laten we naar sony badhoevedorp gaan om onze klachten te uiten, maar denk niet dat veel mensen de moeite zullen nemen….

  12. didjam
    13 mei, 2015 om 8:45

    HDMI kabel kopen en de tv op de pc aansluiten en heb je youtube simpel toch

  13. ALB.
    15 mei, 2015 om 0:09

    Hoe kunnen wij dit juridisch aanpakken?
    Is er geen jurist bij de klagers?
    Het is opmerkelijk, dat sinds de onderhandelingen begonnen zijn van Ziggo met UPC en het fuseren van beide bedrijven op 13 april j.l veel negatieve reacties van de kijkers via Ziggo binnengekomen zijn. Maar liefst 47.000 klanten van Ziggo houden het voor gezien en zijn overgegaan naar een andere provider. En terecht.
    Wij bezitten een smart TV van Philips van maar liefst 2200 Euro.
    De laatste maand hebben wij storing op storing ondervonden. In ons tv/internet/telefoon (3 in 1) ontregelde de telefoon onlangs, internet lag er uit en nu de TV ernstig beperkt. Ook wij kochten de Philips TV met het TV net. De beschikbaarheid van Youtube deed hierbij de doorslag geven.
    Schrik niet: op TV-net is nu Youtube verdwenen, uitzending gemist van RTL is verdwenen en ook de “nieuwsrubriek NU” is verdwenen en de internet APP is hopeloos verslechterd en onbruikbaar. Bovendien zijn de overige APP’s de laatste jaren nooit verder door ontwikkeld. In de gebruikershandleiding stond zelfs vermeld op pag. 35, dat er regelmatig nieuwe services toegevoegd zouden worden. Maar niets van dat al, integendeel!
    Al met al een schandalige ontwikkeling op het niveau van oplichting. BESCHAMEND! En dat door de zgn. topbedrijven Philips, Ziggo(met UPC) en Youtube.
    Laten wij stappen ondernemen om deze bedrijven niet straffeloos er mee weg te laten komen. Overstappen naar andere providers en merken zou een oplossing kunnen zijn.

    • G. Meijet
      21 augustus, 2015 om 21:50

      Helemaal met uw eens. Eind 2012 en smart TV VAN Philips gekocht. Kleinkinderen blij en konden bij ons o.a Buurmam & Buurmam via you tube kijken..
      Nu moet er ineens betaald worden, vergelijk met programma’s van RTL ( o.a Bold & beautifull)
      Bij de koop van mijn Philips werd dit niet vermeld.
      Voel mij behoorlijk getild door BCC en Philips !!!

      • TJong
        30 november, 2015 om 8:25

        Idem dito ! Begin 2013 Philips Smart TV gekocht bij BCC voor € 1300, Blijkt nu een model van 2012 te zijn, waarvoor dank BCC en Philips ! Verwijzen naar elkaar.
        BCC zegt : ” Koop maar een nieuwe ” ! Ik dacht het dus niet ! HDMI of Apple TV !

  14. Marco Batenburg
    16 mei, 2015 om 20:01

    Ik heb een Philips smart tv in 2012 gekocht:-( echt voor griekse musiek met videos van youtube en voor facebook:-(
    Ik ben zo verdrietig het waren mijn laatste centjes:-(en heb erg lang moeten sparen voor 600 euro.
    Eerst zie ik dat facebook niet meer samenwerkt en nu youtube kan ik niets meer beluisteren ,soms maar dan slaat het na de video uit:-(
    Ik vindt dat dit echt opgelost moet worden door geld bij te leggen en een nieuwe ervoor te geven.
    Dit is 100% zeker met voor kennis gedaan Mediamarkt heeft tevens alle paneuropese modellen bij ons europeanen in de maag gesmeerd,wat een grote oplichtings bende.Wat voel ik me eigen bestolen.
    WAT EEN OPLICHTING!!!!!DIT MOET IN KASSA EN OP HET NIEUWS!!!

  15. Marco Batenburg
    16 mei, 2015 om 20:06

    Ik ben verdrietig hierdoor:-(

  16. Nynke
    17 mei, 2015 om 0:11

    Echt super jammer..mijn dochters genoten dagelijks van YouTube op onze LG uit 2012. Flink balen!!

  17. isa
    19 mei, 2015 om 13:59

    Mijb tv is van 2013 panasonic
    Kan geen youtube kijken,mijn kinderen kunnen niet meer van genueten
    Het us belachelijk dat dit zomaar kan🙅🙅🙅🙅🙅

  18. Roel
    19 mei, 2015 om 23:29

    Ik heb bij Philips om opheldering gevraagd maar wacht nog op antwoord. Onze tv ook gekocht voor rtlxl en youtube. Beide werken niet meer!!

    Ik vind een gedeeltelijke geldteruggave wel gewenst aangezien er nu belangrijke functies ontbreken. Er is ons nooit verteld dat de tv al binnen enkele jaren verouderd zou zijn!
    Al na 2 jaar verdween de ene na de andere app.
    Het geld was blijkbaar binnen bij philips en verdere ondersteuning kan je vergeten…

    Dit moet en zal nog een staartje krijgen.

    • TJong
      30 november, 2015 om 8:44

      Helemaal mee eens ! Idem dito met mijn Philips van BCC ! High Service ! ? Een lachertje !

  19. Bianca
    20 mei, 2015 om 17:07

    Ooooooooh, vandaar!!!! Nou snap ik waarom YouTube het ineens niet meer doet….onze kinderen kijken/keken alle dagen naar YouTube en ineens doet de app het niet meer. Weten wij toch veel?! Echt bruut dit, dit kan toch niet?! Een vrij nieuwe smart tv kun je niet meer gebruiken om YouTube te kijken, terwijl het juist voor de kinderen gekocht is omdat ze merendeels filmpjes van (stoom)treinen kijken! Bedankt dan maar weer…..

  20. Bianca
    20 mei, 2015 om 17:18

    Bericht naar Philips gestuurd. Ben benieuwd of ze net zo vlot reageren als bij jullie…..zucht, niet normaal toch….?!

  21. Dv d Haas
    21 mei, 2015 om 21:02

    Een dure Philips Smart TV gekocht in 2014 juist om You Tube op groot scherm te zien
    sind kort is dit niet meer mogelijk Google heeft andere aanpassingen op de app gedaan
    bij navraag bij Philips kunnen zij dit niet aanpassen.
    Hierbij blijkt de macht van bedrijven als Google of moeten wij met de technische
    vooruitgang elke maand een nieuwe TV kopen ???

  22. Jan
    26 mei, 2015 om 19:55

    Te gek voor woorden dit, ook ik kan geen joutube meer kijken

  23. jAN
    27 juni, 2015 om 0:27

    HIER OOK MIJN PHILIPS SPECIAAL VOOR YOUTUBE GEKOCHT,MAFFIA PRAKTIJKEN ZIJN DIT.

  24. Sven
    27 juni, 2015 om 16:57

    Samsung TV uit 2014, 6 serie. Werkt met de huidige update van Youtube ook niet meer.

    Maar…

    Voorlopig de update van mijn Note3 afgegooid en wat denk je? Het werkt..

  25. Ralph
    03 juli, 2015 om 17:34

    Mensen vervang je tv NIET voor een nieuwe. Ze spelen gewoon samen en willen dat je om de 2 jaar een nieuwe tv koopt. Ik heb precies hetzelfde. Heb mijn TV gekocht eind december 2012. De laatste updates waren al ergens in september 2013. Sindsdien zijn dus de updates ook al afgeschaft, ondanks ik de tv pas een half jaartje had! En ergens begin 2015 kwam ik erachter dat RLTXL opeens niet meer beschikbaar was. En nu dus ook geen Youtube meer. Nou geweldig! een Tv waar je maar 2 jaren plezier van kunt hebben! Maar een nieuwe ga ik niet kopen. Dat gun ik die geldwolven niet.

  26. T den Bakker
    11 juli, 2015 om 23:53

    Schandalig …..!!! ook wij hebben een dure philips smart tv gekocht .
    Ook omdat wij youtube wilden hebben op tv.
    Door de aanpassingen is dat nu niet meer mogelijk

    Misschien een leuk onderwerp voor radar ?

  27. van der zee
    17 juli, 2015 om 11:31

    vandaag via onze KOSTBARE grote Philips SMART LED TV bij de YOUTUBE
    alleen nog maar mogelijk om uit te loggen
    annuleren brengt ons nergens en uitloggen en inloggen (via youtubeactivate) levert ook niets op

    SMART nu enkel nog in de nederlandse betekenis 🙁

  28. T. Bakkenes
    29 juli, 2015 om 21:37

    Ik word echt helemaal simpel!!!! GVD 2012 een behoorlijk prijzig toestel gekocht (zie 2400eu) puur voor de kwaliteit van het beeld, snelheid waarmee dingen geladen zou worden en dat i.c.m. smart tv. Nu heb ik erg weinig tijd om uberhaupt tv te kijken… maar als ik dan een keer tv kijk, gebruik ik graag youtube om een avondje muziek te draaien met een borreltje e.d. nu blijft die klerezooi dus alleen nog hangen op “laden” arghhh!!!! nieuwe app zoeken bijv. spotify… werkt ook niet! WTF??? ga eerst maar een blokje lopen voordat de afstandsbediening door het scherm vliegt….

  29. Xavier
    31 juli, 2015 om 15:41

    Ik heb ook een Philips smart TV type : 32pfl6087h/12 en kan ook niet meer naar YouTube kijken, als ik de app opstart verschijnt het YouTube logo en blijft daar op vast hangen. Ik denk eraan om naar test-aankoop te gaan en eens te zien wat zij er kunnen aan doen.

  30. L. Witte
    03 augustus, 2015 om 14:16

    Ik heb een TV Phillips model 40 PFL/7007/H12, gekocht in dec 2012 en deze heeft dezelfde kuren. Zowel Phillips als Ziggo hebben mij er niet op gewezen dat dit zich voordeed. Ze lieten mij beiden de TV opnieuw instellen (fabrieksinstelling) om dit probleem op te lossen. Voel me eveneens genaaid door de betreffende fabriek/kabelaar en aanbieder van you tube.
    Ook heb ik nu ineens problemen met het kanaal NPO humor. Wat een ellende. Wat moet iemand die er weinig verstand van heeft?

    • Gooier-1947
      13 december, 2015 om 6:20

      Ik heb herzelfde toestel gekocht in 2013 ! Vriijdag 11 dec j.l. bij Bol.com een Chromecast 2e generatie besteld. Zaterdag 12- dec. in huis en aangesloten via MacBook Air en Google Chromecast setup en Voila alles werkt weer volop ook via i-Pad en i-Phone waar ik vooraf al de Chromecast App had opgezet ! De openhaard heeft de hele nacht gebrand op mijn grote TV scherm ! Het advies van Philips Webcare was aldoor knudde, waarvan akte !

  31. L Wind
    03 augustus, 2015 om 16:07

    ook wij hebben een Philips smarttv. model PFL/8007K/12,gekocht 1-2-2013, ook wij, en vooral mijn kleindochters, zijn de klos lange tijd gemaild met PHILIPS service dienst kreeg keurig een mailtje terug stekker eruit na 2minuten er weer in enz, enz, niets helpt kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om wel YOU TUBE tezien voordat ik ik weer iets aanschaf.

  32. Reny
    05 augustus, 2015 om 18:59

    Gvd, Dure tv gekocht philips om youtube te kijken, doet hij dat niet meer. Kan alleen nog uitloggen.

    Hier moet wat aan gedaan worden.

  33. Cihan
    09 augustus, 2015 om 14:19

    Zolang er geen aandacht op televisie wordt besteedt naar dit onderwerp bij programma’s zoals radar of kassa zal dit probleem niet opgelost kunnen worden.

  34. ROGER
    11 augustus, 2015 om 8:58

    De YouTube app is verdwenen uit mijn lijst van apps (LG Smart TV uit 2012). Ik kan nog wel YouTube filmpjes bekijken via mijn gekoppelde telefoon en tablet. Dan opent de YouTube app wel weer (uit het niets)…Dus ik heb wel soort van geluk

    • ROGER
      13 december, 2015 om 10:36

      Het blijkt dat mijn TV de YouTube app nog steeds heeft, maar die zit nu ‘verstopt’ in de Premium apps menu 🙂 (en dus niet meer onder mijn apps zoals dat een jaar of twee geleden wel het geval was)

  35. pat
    12 augustus, 2015 om 19:16

    Ik heb een smart tv..sinds vandaag worden youtube filmpjes niet meer afgespeeld. Hij is constant aan het laden en krijg vervolgens de keuze om te annuleren of af te sluiten. Ik heb gewoon internet verbinding. Daar ligt het niet aan. Alleen op de smart tv doet hij het sinds vandaag niet. Weet iemand hoe dat komt?

    • Martijn
      14 augustus, 2015 om 6:58

      Hallo,

      Ik heb ook een smart tv sinds maart 2015 en YouTube doet het bij mij sinds 12-08-15 dus ook niet meer terwijl ik 1 dag daarvoor verder nog nergens last van heb gehad dus je bent niet de enigste die met het probleem zit, ik heb ook gewoon Internet verbinding maar de filmpjes hebben heel erg lang nodig met laden en daarna doen ze het gewoon niet

  36. Johan
    23 augustus, 2015 om 10:43

    Ook ik kocht jn Mrt 2015 een Samsung smart en ook geen yotube meer

  37. Johan
    23 augustus, 2015 om 10:46

    Ook ik kocht in Mrt 2015 een Samsung smart en ook geen yotube meer.

    wat een OPLICHTERS !!!!!!!

  38. Kris
    02 september, 2015 om 19:59

    Wat ben ik boos !!! Ik koop een dure tv met smart tv vorig jaar in 2014 mei .
    Ik heb hetzelfde probleem met YouTube en vind dat zeer vervelend want oa daarvoor koop je een smart tv.
    Wat mij nu het meeste stoort is dat ik het toestel gekocht heb in een electro winkel in ons dorp omdat ik vind als ge dat in uw dorp hebt gebruik dat dan en geef deze mensen kansen .
    Maar wat blijkt na een telefoontje van Philips dat mijn toestel van 2012 is !!!!!
    Ik verwacht als ik in 2014 een koop dat hij ook van dat jaar is en dat alles wat er op staat ook werkt.
    Je denkt met naar zo’n winkel te gaan toch iets betere verkoopsvoorwaarden te hebben .
    Ze hebben een goede sevice maar dit kan niet vind ik !!!!
    En ook nu is hij 3 jaar eigenlijk en nu ( al ) werkt dat niet meer ???
    Ik vind het niet kunnen zowel niet van Philips wat de uitleg ook is van YouTube , dan moeten hun maar opkomen voor hun klanten .
    En die winkel …. Aub wees correct met uw verkoop en zeg het dan dat het toestel dat je koopt in 2014 van 2012 is !!!!!

  39. Robin
    06 september, 2015 om 15:10

    Ik heb zojuist een nieuwe SMART TV van Samsung gekocht, met als reden dat ik daarop Youtube zou kunnen kijken. Gewoon een nieuw model dus, van 2015. De Youtube app blijkt al direct niet te werken en op geen manier werkend te krijgen. De klantenservice is erg slecht en vaag over waarom het niet werkt en beperkt zich tot te zeggen dat er wel een update zal uitkomen waardoor het ‘waarschijnlijk’ wel zal gaan werken. Op de vraag of er dan niet eerst getest wordt antwoorden ze dat ze dat tegenwoordig niet meer doen. Ze produceren en verkopen de tv’s gewoon, de klanten zijn de ‘testers’ en problemen fixen we naderhand wel weer. Mijn eerste en laatste Samsung product. Nu heb ik een Chromecast besteld, zoals iemand hier suggureerde. Ben erg benieuwd hoe dat werkt.

  40. Willem
    28 september, 2015 om 15:41

    Ook wij hebben een Philips Smart tv 40pl5507h/12 gekocht
    in 2013 bij Media Markt ( Cruquius )
    Omdat ze zeiden dat is de toekomst leuk met apps en YouTube
    Dus wij dachten oke we gaan het doen en nu al 2 jaar later hebben wij
    er nu niets meer aan.
    Wij voelen ons nu goed genaaid!!
    En wat zeggen ze nu kom maar even naar de zaak met je TV alsof ze daar niets van af weten
    deze pagina staat er bol van.

  41. Gert-Jan
    28 september, 2015 om 20:17

    Misschien iets voor AvroTros Radar?
    Ik kom er sinds vanavond achter wat al maanden mijn probleem is.
    Had de tv al een keer teruggezet naar fabriekswaarden maar niets helpt.
    Belachelijk dat dit zomaar kan en mag schijnbaar.

  42. L. Witte
    29 september, 2015 om 10:11

    Sinds enige weken heb ik weer youtube. Er was pas een nieuwe update en die had de fabrikant Phillips beschikbaar.(vanaf een bepaalde bouwjaar).
    De fabrikant zet de apps op de TV. Noch Ziggo noch BCC kan wat aan de Apps doen.
    Toch raar dat Zowel de leverancier als de provider net doen of dit probleem er niet is. BCC heeft niet gerageerd en Ziggo zegt niet te kunnen doen.
    Heb hen naar deze site verwezen

    • Joshua
      13 december, 2015 om 12:48

      Na het lezen van bovenstaande reactie de Philips site bezocht en er blijkt dus wel een update voor mijn Smart TV 47PFL6687H te zijn. Via de “probleemoplossingsgids” op de site het typenummer van je Smart TV invoeren. Dan de laatste software upgrade op een USB stick binnenhalen, vervolgens de USB stick in de TV. Even de Youtube App upgraden (geeft TV zelf aan) en voila je kan weer genieten van Youtube. Ik blijf het wel erg vreemd vinden dat Philips na al die klachten zelf niet bekend maakt dat er wel degelijk sofware upgrades op de Philips site staan….

      • L Wind
        04 januari, 2016 om 15:11

        YouTube doet het weer,
        met dank aan de heren Witte-Joshua
        door oplettendheid van hen en Kundige uitleg is het gelukt.
        maar waarom komt PHILIPS
        er zelf niet mee.
        toch een kleine moeite denk ik.

      • Gooier-1947
        05 januari, 2016 om 15:51

        Ik krijg met geen mogelijkheid deze upgrade op een USB stick !
        Wie kan mij hierbij helpen of een USB stick met deze upgrade opsturen ?
        met dank ! T.Jong athome456@yahoo.nl

  43. ALB
    29 september, 2015 om 10:35

    Intussen is er een half jaar verstreken vanaf de eerste klacht.
    Het aantal bij homecinema vermelde klachten bedraagt nu 45 stuks (Althans die doorgegeven zijn door genoemd bedrijf). Stel dat er slechts 5% van de kopers een klacht indient bij homecinema, dan kan het aantal klachten vermenigvuldigd worden met 20. Ergo: 900 tv’s die voor misschien wel € 500,– per stuk te veel verkocht zijn aan gedupeerden.

    Winst voor Philips € 450.000,–. KASSA IN EEN HALF JAAR!!!!!
    WIE STELT ZICH IN VERBINDING MET het bekende TV programma en natuurlijk ook weer Philips?

  44. Mark
    03 oktober, 2015 om 23:40

    Gewoon een Panasonic TV kopen stelletje prutsers!

  45. L. Witte
    04 oktober, 2015 om 10:39

    Kijk eens bij configuratie of er nog een update staat. Dan deze starten. Zo niet bel dan met Phillips. Sinds enige weken is die update er wel en dan werkt deze misschien weer wel. Zie mijn opmerking van 29-9-2015

  46. Harry
    09 oktober, 2015 om 13:39

    De Loewe Art , dure TV , kan je geen Google of You Tube mee benaderen. Wel een startscherm, maar wat je daar ook intikt of probeert aan te klikken, niets werkt.
    Dus ook bij de dure Loewes is er een probleem.
    Vermoedelijk zijn er niet zo vele mensen die internet bekijken via de TV anders zou het al een nieuws issue zijn of Kassa
    Loewe maar een email gestuurd, maar ik verwacht gene reactie, TV fabrikanten verschuilen zich net zo lang tot het heet onder de voeten wordt

  47. Harry
    11 oktober, 2015 om 7:39

    Inmiddels wel via mijn Laptop You Tube op de Loewe Art TV actief gekregen, echter erg onhandig, erg fragiel , 1 filmpje bekijken en voordat je het weet zit You Tube weer te spelen op de Laptop. Inmiddels van mijn Loewe dealer begrepen dat vele TV fabrikanten nu nieuwe TVs leveren met een gratis Smart Phone of Tablet . Dus dat is niet gratis , want ik lees hier op dit blog dat zelfs recente Samsungs You Tube alleen maar werken via zo n Phone ( of Laptop/Tablet) Zo n gratis iets hoort dus gewoon bij de TV …..

    Mijn Loewe dealer adviseerde ( een goede zaak overigens ) ook voorzichtig te zijn met door providers aangeboden “gratis “media” boxen. TV software is best kwetsbaar en fabrikanten gaan heus niet vooraf na of elke TV “100% Proof “is.

  48. Elmer
    11 oktober, 2015 om 21:05

    Aan iedereen met een philips smart tv: voor sommige modellen (ook non-android) is inmiddels een firmware upgrade waardoor je weer youtube kunt kijken. Deze firmware is alleen op de philips site te krijgen want via automatisch updaten via je tv krijg je vreemd genoeg geen update. Via een USB stick upgrade je dan je tv. Het kan wel zijn dat je na het updaten een paar keer de stekker van de tv er uit moet halen. Ook moet de youtube app geupdate worden op de tv.

    Ik heb een 2012 model (8xx7 serie) en ik kan weer via smart youtube kijken! Philips bedankt!

    • Thea
      16 oktober, 2015 om 16:17

      Goed nieuws, Elmer. Maar kun je wat duidelijker zijn? Wat moet je nu exact doen om Youtube terug te krijgen?

  49. Christina
    27 oktober, 2015 om 16:04

    Belachelijk steeds weer die veranderingen, over verkwisting gesproken !!!!!!!!!!
    Waar gaat dit heen nergens toch denk aan het milieu zeggen ze dan
    waarom niet oud en nieuw zodat de klant zelf kan beslissen of hij overstapt.

  50. DPS
    27 oktober, 2015 om 20:52

    Vandaag Elmer zijn bericht gezien, en inderdaad op de Philips website een update gevonden van mijn 2012 model 47pfl6057h. Blij dat Youtube terug werkt want dat was het enige van het smart gedeelte dat ik gebruikte.

  51. van der zee
    08 november, 2015 om 14:37

    BRAVO! met de upgrade via philips doet youtube het weer!

  52. peter
    28 november, 2015 om 17:03

    Was al langere tijd gefrustreerd dat youtube niet meer werkte via mijn philips smart tv. Net als zovelen hier speciaal voor gekocht! Vandaag nog naar de winkel geweest hoe dit op te lossen,er waren inruilprijzen voor je oude TV en dan kon je een nieuwe kopen van 40 inch of groter.Het totaal bedrag bij elkaar was dan ook groter(duurder). Je kon ook een chromecast kopen vanaf €35,- maar dan moet je wel je TV aansturen met tablet of smartphone.Erger Erger! Nu op dit forum gelezen via Elmer dat je kon updaten voor je Philips TV. Geprobeerd en het werkt weer! Elmer Bedankt voor je info. Alleen jammer dat je van Philips zelf geen bericht ontvangt dat dit niet meer werkt of hoe je het op kunt lossen. Ik ben hopelijk weer voor langere tijd geholpen.Top.

  53. Stiven
    02 december, 2015 om 20:02

    Ik zal morgen bellen om dat in garantie is 😊

    • Beri
      29 december, 2015 om 20:32

      Beste ik heb ook hetzelfde probleem. Heeft u een antwoord gekregen omwille van de tv die onder garantie viel, is er een oplossing?

  54. Gooier-1947
    13 december, 2015 om 6:27

    Ik kan de Google Chromecast 2 , van harte aanbevelen ! Het startscherm geeft doorlopend, schermvullend , prachtige foto’s weer ! Voor € 35,00 is mijn probleem opgelost ! mvg. TJ

  55. Co
    21 december, 2015 om 15:42

    Heb hetzelfde probleem met mijn Sony uit 2010 (KDL 40EX711. Gebruik nu YOUTUBE op iPad en stuur het via AIRPLAY op de iPad naar de Apple TV naar mijn Sony.

  56. Jan de gefr. Sonyman
    28 december, 2015 om 1:13

    Ook ik heb dit probleem, op een passend antwoordt van Sony wacht ik al meer dan een half jaar.

    Als er een update met de Philips Tv mogelijk is moet dit met de Sony KDL EX32711 toch ook mogelijk zijn?

    Het wordt nu toch wel tijd dat merken als Sony hier eens wat mee gaan doen, mits ze zich niet uit de markt willen prijzen, als de concurrent dat wel kan moeten zij dat ook kunnen, misschien de consumenten-media op zoeken zoals Kassa of Radar?

  57. Menno van Riezen
    14 juli, 2017 om 16:51

    Is het gewoon.geldklopperij of zo? Koop je speciaal een smart tv puur voor youtube gooien ze het er af,nu kan ik het maar met de pc doen, heb nu al spijt dat ik een samsung smart tv een een blueray speler met 2.1 heb gekocht. Dus ook de laatste keer dat het een Samsung is.

  58. Aad Schrama
    17 juli, 2017 om 10:10

    Geweldig allemaal , ik heb 3 samsung tv’s in huis , de duurste (8000 serie , bijna €2500) in de woonkamer , gekocht in 2013 .Speciaal gekocht voor 3D en you tube , eerst vorig jaar zomaar de 3D app verwijderd , samsung gebeld en te horen gekregen dat dit niet meer ondersteund werd. Nu kom ik net terug van vakantie en op alle 3 de tv’s geen you tube meer te draaien en op de duurste tv in de woonkamer is zelfs de you tube app verdwenen .Er wordt een melding gegeven dat de browser verouderd is en er een update gedaan moet worden .Ga ik in het menu naar updates….. is deze optie niet geactiveerd !!!!!!! , hoe kan ik in godsnaam de update binnen halen . Ik woon in Sassenheim , in mijn vakantie us Ziggo bezig geweest om het netwerk aan te passen en te verbeteren.zaterdag 14-2 naar Ziggo klantenservice in Den Haag gegaan en het probleem uitgelegd , ze wisten hier zogezegd niets van het you tube probleem af en Ziggo had hier niets mee van doen werd mij verteld en ik kon weer gaan .Erg raar dat Ziggo hier allemaal niets van wist . Schandalig gewoon deze hele gang van zaken , pure maffia !!!!