Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Merknaam UPC verdwijnt in april, wordt Ziggo

Geschreven door
Geplaatst op16 februari 2015, 12:11 CategorieDigitale tv

Het zat er natuurlijk aan te komen maar het is wellicht sneller dan verwacht. Volgens de directeur van Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, verdwijnt de merknaam in april van dit jaar al. UPC gaat dan over in Ziggo.

Vorig jaar werd bekend dat Liberty Global Ziggo over zou nemen en dat de naam UPC uit Nederland zou gaan verdwijnen. De verwachting was echter dat dit pas tegen het einde van 2015 afgerond zou zijn. Michael Fries, directeur van Liberty Global, laat deze week tijdens een toelichting op de kwartaalcijfers echter weten dat het ‘rebranden’ in april afgerond moet zijn. In Nederland is vanaf dat moment de naam UPC niet meer terug te vinden. Alle abonnees van het bedrijf krijgen dan ook facturen met de merknaam van Ziggo erop en zijn aangewezen op de website van Ziggo voor onder andere abonnementswijzigingen.

Bekijk ook  Binnenkort programma's opnemen en offline bekijken via Ziggo Go

Niet alleen de naamgeving verandert voor consumenten. UPC en Ziggo werken momenteel aan het gelijkstellen van de abonnementen en prijzen. Dit proces neemt echter wat tijd in beslag en zal niet voor april van dit jaar afgerond zijn. Er kunnen dus verschillen ontstaan tussen de abonnementen en kosten hiervan. Na april wordt ook de Ziggo-gebruiker een Horizon mediabox voorgeschoteld, waarmee diverse extra interactieve diensten toegevoegd worden. UPC-abonnees kunnen al een tijdje van deze, door veel problemen geplaagde, mediabox gebruikmaken.

  • Delen:

Reacties

  1. Marc B
    17 februari, 2015 om 8:09

    Ik vind de opmerking “door veel problemen geplaagde” niet terecht. Beide boxen die ik tot nu toe had leverden geen problemen op. Er waren wel verbeteringen mogelijk qua ontwerp en opzet van de software (favorieten), maar UPC heeft deze en andere feilloos doorgevoerd.en de helpdesk is tegenwoordig zondermeer uitstekend. Ik ben een zeer tevreden UPC klant.

    • Martijn Chel
      17 februari, 2015 om 10:19

      Dat is een mening maar dan heb je het afgelopen jaar toch wat gemist. Zelfs bij UPC hebben ze er excuses voor aangeboden. Je mag blij zijn dat je geen problemen ervaren hebt maar je bent in de minderheid.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.