Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Philips lanceert UHD 880 4K-mediaspeler voor Ultra HD tv’s

Geschreven door
Geplaatst op5 september 2014, 16:41 CategorieMediaspelers

Philips heeft deze week diverse nieuwe Ultra HD tv’s aangekondigd maar verrassend genoeg beschikt geen enkel model over een ingebouwde HEVC-decoder. Toch is er een oplossing voor dit probleem want de fabrikant brengt de UHD 880 4K-mediaspeler op de markt.

De Philips UHD 880 4K-mediaspeler is speciaal ontwikkeld voor de 4K Ultra HD tv’s van Philips. Met dit apparaat voeg je HDMI 2.0 en h.265 (HEVC) decoding aan je tv toe. De speler is daarnaast voorzien van de nieuwste Android-software in de vorm van Android L. De huidige 4K tv’s draaien nog op Android 4.2 Jelly Bean software.

Philips-UHD-880-2

Philips heeft de UHD 880 uitgerust met een HDMI 2.0-aansluiting voor koppeling met een Ultra HD tv. Je kunt content via de speler middels WiFi, een ethernetpoort en een USB-poort afspelen. Daarnaast wordt er toegang gegeven tot diensten die 4K-content aanbieden maar welke precies is nog niet bekendgemaakt.

De Philips UHD 880 wordt begin 2015 op de markt verwacht en gaat 249 euro kosten. Kopers van een PUS8809-, PUS8909-, PUS9109- en PUS9809-serie Ultra HD tv krijgen de speler gratis. Bezitters van één van de andere modellen moeten de mediaspeler los aanschaffen.

  • Delen:

Reacties

  1. Blomme H.
    07 oktober, 2014 om 21:45

    Beste,

    Ik heb Philips gecontacteerd omtrent deze kwestie omdat ik wou weten wat nu juist die voorwaarden zijn, is er een bepaalde periode waarin je een tv moet kopen, en wat nadien , hoe krijg ik de speler nadien gezien die pas op de markt komt in 2015?
    Ik kreeg toen als eerste antwoord en ik citeer:

    “Geachte heer Blomme,

    Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

    Over aankomende acties is bij ons nog niets bekend,ik raad u aan om de actie in de gaten te houden als deze naar uw eigen zeggen begint in 2015.

    Met vriendelijke groeten,

    Philips TV Support”

    Daarop heb ik de vraag gesteld hoe het komt dat zij nog van niks weten als de 8809 series al in verkoop is vanaf juli 2014(en de 9100 series oktober 2014)de winkels en ketens die deze tv verkopen toch concrete info moeten hebben om aan hun klanten mede te delen ivm deze mediaspeler en hoe ze deze kunnen verkrijgen nadien.

    Het antwoord daarop en ik citeer:
    “Geachte heer Blomme,

    Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

    Het is niet bekend wat de voorwaarden zullen zijn van toekomstige acties. Zodra de acties komen zullen deze aangekondigd worden met de daarbij horende actievoorwaarden.

    Met vriendelijke groeten,

    Philips TV Support

    Dus met ander woorden, Philips kan op dit moment niet zeggen als ik deze maand de Ultra HD 55PUS9109/12 koop hoe het dan zit met de mediaspeler want ze weten niks af van “aankomende acties” maar de tv’s die meedoen aan deze aktie verkopen ze wel…

    met vriendelijke groet,

    Blomme H.

    • Martijn Chel
      07 oktober, 2014 om 22:52

      Dat is heel vervelend maar wel het probleem van de klantenservice. Zij hebben de informatie die de marketingafdeling heeft vaak niet. Ik zal het nog eens aan Philips vragen maar dit is echt tegenover alle pers gecommuniceerd.

  2. Blomme H.
    07 oktober, 2014 om 23:09

    Bedankt voor je reactie Martijn, op internet zijn inderdaad tal van artikels terug te vinden, zelfs een press-release op TP Vision website en op de Duitse Philips website,( maar bij Belgische en Nederlandse website is hierover (nog) niets terug te vinden.

    met vriendelijke groet,

    Blomme H.

  3. Robert
    25 oktober, 2014 om 23:54

    Dag Martijn,
    Is er al meer bekend over de mediaspeler in die zin of je hem wel of niet krijgt als je vanaf dit moment een nieuwe Philips Android koopt. In mijn situatie zal dat waarschijnlijk de 65PUS9109 zijn.

    • Martijn Chel
      26 oktober, 2014 om 11:00

      Hoi Robert,
      De informatie die ik gekregen heb is nog steeds dat deze speler gratis is voor alle kopers van de 8000- en 9000-serie.

  4. Bram
    17 november, 2014 om 12:06

    Heb dus op 7 november de Philips 55PUS9109 gekocht. Ook hier werd niets verteld over deze actie van het later gratis krijgen van deze speler. Ben benieuwd. Heb wel de TV geregistreerd bij philips. Maar ik heb wel veel andere problemen met deze tv en ben daarom nu nog niet erg blij met de aankoop. TV loopt regelmatig vast.

  5. willem
    29 december, 2014 om 22:06

    Vandaag weer eens contact gehad met de helpdesk of er nog een coulance regeling komt voor kopers van de 42 PUS 7809\12 type die ook niet in het verhaal voorkomt en pas gekocht is in Juli 2014.Men weet daar helemaal niks op te zeggen,misschien wat aandacht om bij Kassa eens de bel te gaan trekken,dus bij een duurder model wel een gratis en bij een instapmodel je laten betalen met een prijskaartje van 247 euro.Er is gewoon misleidende reclame gebruikt,je hebt een zwart beeld als je Native beeld materiaal hebt zoals k4 video en er is zelfs op de satelliet Hotbird testuitzendingen,die je niet kan zien,alleen audio.De upscaling is wel goed te noemen van b.v. 1080P
    Er is een oplossing voor een goedkoper product en dat is een media box die rond de 147 euro kost,als ik alles had geweten had ik hem niet gekocht.
    Hier onder de link daarvan,

    http://www.ugoos.nl/ugoos-ut3-rk3288-quadcore-android-tv-box/

    M.v.g.

    Willem

    • willem
      30 december, 2014 om 17:34

      Nog even een bericht uit mijn mail vandaag,het is dit en daar zult het mee moeten doen,laatste philips geweest in mijn leven,heb de naam veranderd van de medewerker.

      Geachte heer

      Zoals is aangegeven in het telefoongesprek, is de gratis UHD880-mediaspeler alleen bedoeld voor de klanten die een van de volgende TV’s hebben gekocht:

      65PUS9809
      65PUS9109
      55PUS9109
      55PUS8909C
      55PUS8809

      Als u dus een 42PUS7809/12 heeft gekocht, kunt u niet gebruik maken van deze actie en op dit moment zijn er geen lopende acties voor klanten die de 42PUS7809/12 hebben gekocht.

      Met vriendelijke groeten,

      Philips TV Support

      Telefoon: 0900 202 08 71 (€1 p/gesprek*)
      Maandag tot en met vrijdag: 08:00 – 20:00
      Zaterdag: 9:00 – 18:00

      *Additionele kosten kunnen in rekening worden gebracht door uw (mobiele) netwerk provider

    • ben
      14 januari, 2015 om 17:00

      Vandaag weer eens contact gehad met de helpdesk of er nog een coulance regeling komt voor kopers van de 42 PUS 7809\12 type die ook niet in het verhaal voorkomt en pas gekocht is in Juli 2014.Men weet daar helemaal niks op te zeggen,misschien wat aandacht om bij Kassa eens de bel te gaan trekken,dus bij een duurder model wel een gratis en bij een instapmodel je laten betalen met een prijskaartje van 247 euro.Er is gewoon misleidende reclame gebruikt,je hebt een zwart beeld als je Native beeld materiaal hebt zoals k4 video en er is zelfs op de satelliet Hotbird testuitzendingen,die je niet kan zien,alleen audio.De upscaling is wel goed te noemen van b.v. 1080P
      Er is een oplossing voor een goedkoper product en dat is een media box die rond de 147 euro kost,als ik alles had geweten had ik hem niet gekocht.
      Hier onder de link daarvan,

      http://www.ugoos.nl/ugoos-ut3-rk3288-quadcore-android-tv-box/

      M.v.g.

      Willem

      Hallo Willem,
      Heb mij zeer geergerd aan de klantenservice van philips.
      Krijg geen duidelijk antwoord waarom 42 PUS 7809\12 die ik in juli heb gekocht geen gratis mediabox krijg.
      Het is toch ’n fout van philips om een 4K toestel te leveren die geen 4K HVEC decoder heeft en je die achteraf nog eens moet gaan betalen!!
      Heb allang spijt dit toestel gekocht te hebben.
      De meeste 4K satelliet uitzendingen gaan met 4K HVEC.

  6. jeroen b
    04 januari, 2015 om 11:17

    ik ben misschien een leek wat video betreft, maar wat lost een extern kastje met hdmi 2.0 uitgang op als vervolgens deze uitgang de televisie in verdwijnt op een 1.4a ingang?

  7. J
    10 september, 2015 om 22:11

    Some specifications seem to be available now:

    http://www.usa.philips.com/c-p/UHD88…specifications.

  8. Robert van Bergen
    10 september, 2015 om 22:50

    Ik heb begin januari van dit jaar bericht gekregen over geldige registratie en toezending van de mediaspeler. Het is nu bijna driekwart jaar later en nog steeds geen mediaspeler ontvangen. Vandaag voor de derde keer een mail gestuurd naar Philips en verzocht mij nu eindelijk eens duidelijkheid t e geven over de verwachte verzenddatum van de mediaspeler. Niet netjes van zo’n groot bedrijf om zo lang niets te laten horen en levering zo lang aan te houden.

  9. Cor Renting
    12 september, 2015 om 13:21

    ik wacht al vanaf december 2013, heb een Philips 65pfl9708 van 5000 Euro,
    is gewoon een HD tv, is verkocht zijnde als 4K, maar zal je nooit 4K op kunnen bekijken,
    nog nooit zo’n slecht bedrijf als philips gezien, valse beloftes en niets doen, Philips laat eens iets van je horen!

    • Steve van der Velde
      23 december, 2015 om 20:49

      Hoi cor,

      Ik zit dus met hetzelfde probleem, ik heb ook de 65pfl9708s/12 van 5000 euro in de veronderstelling dat deze 4k is,
      En wordt nu ook echt zeer pissig na vanmiddag de klantenservice hierover gesproken te hebben en te horen kreeg dat iedereen (behalve wij dus!!) een nvidia shield android media player nog voor 1 januari 2016 opgestuurd krijgen.
      Ik vindt dat dit valse reclame was en dat wij recht hebben op een mediaplayer om de 4k te kunnen afspelen.

      • Cor Renting
        24 december, 2015 om 15:17

        Hoi Steve,
        Heb vandaag contact met Philips gehad, ik moest maar een extern apparaat gaan kopen als ik 4k wil zien, ging daar niet mee akkoord en na veel aandringen ze ook nog even uitgelegd dat je op deze TV nooit 4k kunt kijken, in verband met de codec en de HDMI aansluiting, ze wisten niets meer te zeggen, en weten dat ik gelijk heb, ben al bijna 2 jaar bezig, ze gaan mijn zaak opnieuw bekijken 😂
        Ik hou je wel op de hoogte
        Gr. Cor

      • Steve
        17 januari, 2016 om 20:27

        Hey. Nou na een hoop gemail zonder resultaat zelf maar de nvidia shield gekocht a 225 euro. En er dan achter komen dat deze ook alleen maar 4k op 30hz kan afspelen. Nog geen steek verder want 4k op 30hz is niet te kijken. Ik wordt er onderhand gek van.

      • Bjorn
        17 januari, 2016 om 20:36

        Jullie hebben de duurste tv. Die moet toch 4K op 60 hz aan kunnen. Mijn 9109 kan het ook. Gebruik je hdmi 1?

      • Steve
        17 januari, 2016 om 21:19

        Ben nu niet thuis. Maar volgens mij gebruik ik de uhd hdmi aansluiting. Hdmi 5 volgens mij. Zal straks eena kijken. Zou wat zijn !!

  10. leo
    22 september, 2015 om 10:10

    Het apparaat staat nu wel op de site van philips vermeld.

    http://www.philips.nl/c-p/UHD880_00/4k-mediastreamer-met-android-tvtm

    • Bjorn
      30 december, 2015 om 19:22

      Ja Leo, al een tijdje, maar ik denk dat het niet meer is dan een 3D rendering en wat specs. Volgens mij is de deal met Nvidia voordeliger dan dat kastje ontwikkelen en produceren.

  11. Bjorn
    30 december, 2015 om 19:19

    Ik heb de Philips remote werkend op de Nvidia!!

    Je moet op de tv kijken of Easylink aan staat:

    1) Tandwiel knop op ab
    2) Algemene instellingen
    3) Easylink

    Nvidia Shield
    1) In het homescreen helemaal naar beneden scrollen
    2) Instellingen
    3) Apparaat > HDMI > 3e item ‘CEC one touch play’

    En voila, je hoeft geen Nvidia remote te kopen.

    • Richard
      02 januari, 2016 om 20:04

      Beste Bjørn, ik heb problemen met mijn beeld (55pus8809/12) wellicht de HDMI poorten kunne de 4k niet aan volgens Philips helpdesk, mijn nvidia player is in orde want bij een vriend heb ik wel goed beeld.
      Mijn vraag is welk toestel heb jij? En heb jij nog problemen gehad buiten het afstand bediening verhaal?

  12. Bjorn
    02 januari, 2016 om 20:20

    Hoi Richard,

    Ik heb trouwens de 55PUS9109, maar heb zojuist de TV helemaal opnieuw ingesteld omdat ik geen beeld kreeg van de Shield. Gisteravond ook al gedoe ermee. Aan/uit, stekker eruit.

    Als ik op de Source knop druk (ab), en vervolgens SHIELD selecteerde kreeg ik zwart beeld. De Shield stond aan en ik hoorde ook de geluidjes als ik de omhoog en omlaag drukte op de ab. Toen heb ik maar de TV naar fabrieksinstellingen terug gezet, en voor nu werkt het weer.

    Ik zou het volgende proberen:
    1) Kijken of er een software update is.
    2) TV terug naar fabrieksinstellingen. (dus alles opnieuw instellen, is redelijk snel gedaan)

    Probeer dan nog eens of de problemen blijven.

    4K content via Netflix en Youtube wordt overigen goed weergegeven. Als Philips zelf zegt dat de 8809 4K via HDMI niet aankan, dan zou ik eens serieus met de Support gaan bellen en een oplossing eisen bijv. een vergelijkend model. Dat is te zot voor woorden.

    Houd ons op de hoogte. Wellicht zijn er hier mensen met een zelfde type als jij.

    • Richard
      02 januari, 2016 om 20:26

      Bjorn, bedankt voor je vlotte reactie. Die helpdesk denkt dat mijn HDMI poort niet in orde is.
      Alleen poort 1 is geschikt volgens hun en mijn beeld opbouw gaat mis zodra de Nivida is opgestart en Android ook, dus zodra ik moet gaan inloggen .
      Enige wAt ik nog ga proberen is de meegeleverde kabel in HDMI 1 te steken maar heb er weinig vertrouwen in omdat de huidige ook HDMI speed cable is.
      Wordt vervolgt

  13. Bjorn
    02 januari, 2016 om 20:39

    Dan hoeft het niet perse een 4k probleem te zijn. De menustructuur van de Shield is zo te zien geen 4k beeld want het is van dicht bij gepixeld.

    • richard
      03 januari, 2016 om 7:23

      Euuuhh, de beste man aan de telefoon dacht dat er iets was met de HDMI poort, maar de poort werkt wel gewoon met al mijn andere spelers?
      En zoals eerder aangegeven de Shield doet het wel goed bij een vriend van mij.
      Wordt dus weer een leuke klus voor de Zondag om “even” de tv van de muur te halen om een kabel te verwisselen om het echt uit te sluiten.
      Ter info:
      Mijn software is up to date (gecontroleerd met de helpdesk en ge upgrade) en nieuwe installatie ook nog gedaan zelf op aangeven van de helpdesk.
      Jammer dat ik geen foto kan plaatsen in deze topic maar het beeld geeft dus strepen zodat de shield is opgestart tot die tijd gaat het goed.

      Wordt vervolgt en hopelijk met positief resultaat

  14. John
    04 januari, 2016 om 23:26

    Heb inmiddels ook 2 keer zwart beeld gehad bij het opstarten van mijn nvidia shield tv. Via google, zoek op “black screen” opgelost.

  15. Bram
    05 januari, 2016 om 12:03

    Nvidia shield net voor oud en nieuw ontvangen ipv de aangekondigde UDH880. Lang op moeten wachten, maar een prima apparaat . De boel aangesloten. Alles met bekabeling . Geen Wifi.Mijn abonnement van Netflix opgewaardeerd zodat ik nu ook films in 4k hd kan streamen. Wat een perfect beeld via de shield en wat is dit apparaat snel. Was zeker het wachten waard. Alles draait op een 55pus9109/12. Zorg wel dat je bekabeling van 5e of hoger gebruikt. En ook de stekker van de tv rechtstreeks in een stopcontact en niet via een verdeeldoos waar meerdere apparaten opzitten. Als je kijkt wat dat scheelt in de ontvangst van de tv schrik je hoeveel dat meer is. Was in het begin teleur gesteld in mijn tv , maar nu toppie. Die ene keer dat er nu af en toe uitval is en de stekker er uit moet neem ik voor lief. Komt misschien 1 of twee keer per maand voor. Hoorde dat andere merken zoals samsung hier ook last van hebben.

  16. rob
    17 januari, 2016 om 0:15

    hoe krijg je zo media speler dan
    zeker weer niet op de 7800 serie . is ook een k4 tv kan er alleen niet van genieten heb genoeg euros uit gegeven voor die tv met een bluray speler er bij van philips in de winkel niks over vertelt .beetje vaag dit tv heb ik in jullie 2015 gekocht

    • Bjorn
      17 januari, 2016 om 9:47

      Alleen voor de kopers van een PUS8809-, PUS8909-, PUS9109- en PUS9809-serie Ultra HD tv. Bij registratie in de actieperiode. Alleen dus 8000 en 9000 serie. Een Blu Ray speler speelt geen 4K. Dat is 720 of 1080.

      Ik zie inderdaad dat de 4K 7800 serie ook geen HEVC codec heeft voor 4K. Het is wel niet netjes hoe Philips deze TV’s heeft verkocht. De huidige 55PUK7150 heeft wel de codec erin. Je hebt eigenlijk net nog een ‘oud’ model gekocht.

      Je hebt dus bijv. een externe Nvidia Shield TV of ander 4K mediaspeler nodig om van 4K (Youtube, Netflix enz.) te genieten.

      • Steve
        17 januari, 2016 om 21:34

        De nvidia shield heb ik dus zelf aangeschaft. Alleen op mijn tv is alleen maar 4k 30hz haalbaar. Op mijn 65pfl9708s. Volgens mij ligt dit aan de hdmi 1.4 uitgang. Moet hdmi 2.0 zijn. Schande dit. Ga morgen gelijk bellen. Eerst een tv van 5000 euro. Waar geen kastje bij geleverd wordt voor de 4k. En er dan achterkomen dat hij alleen 30hz afspeeld.

      • Bjorn
        17 januari, 2016 om 21:46

        Vergelijk de specs eens met de 9109. Als je echt gelijk hebt dan is het inderdaad schandalig en eistte ik een gelijkwaardige vervangende tv.

        Philips tv’s bestaa niet meer lang. Van de 240 mensen in Gent zijn er 179 ontslagen. Zie artkel op deze website. Ze gaan alleen nog budget tv’s maken.

      • Steve
        18 januari, 2016 om 7:05

        Tot 30hz ja. Belachelijk

  17. Jorrit
    30 januari, 2016 om 21:07

    Ik heb ook een 65PUS9109 en lang gewacht en uiteindelijk een Nvidia speler gekregen. Ik vind het beeld niet super geweldig, en overigens heb ik dat het eens in de zoveel tijd weer blokkerig wordt. Dan moet ik de HDMI kabel wer verwisselen (steeds dezelfde 3) en dan doet hij het weer even.

    Denk inderdaad dat dit modeletje even snel in de markt is gezet om niet achter te blijven maar slecht ontwikkeld is.

    Overigens heb ik er maar 1888 euro voor betaald, en das voor een HD TV van die grootte niet eens een slechte prijs…. Maar nog steeds een beetje genaaid gevoel…

    • Jeroen
      13 februari, 2016 om 9:30

      Ik heb een 58 puk 6809 Philips 4k tv gekocht. Wordt verkocht als 4k maar heeft alleen maar een 4k scherm en kan geen 4k content afspelen. Niemand in de winkel die dat weet dat de nodige codec H265 niet in hardware aanwezig is. Klantendienst van Philips zegt dat ik dat maar had moeten lezen in de specificaties ( alsof een normale mens daar verstand van heeft) 4k staat met grote letters op de doos. Ik moest maar een externe mediaplayer kopen. Ok. Dat gedaan maar kan nog altijd geen Netflix 4k content afspelen. Heb een zidoo x6 pro mediaplayer. Iemand die een oplossing weet?

      • Jorrit
        13 februari, 2016 om 13:24

        HDMI Poort 1 nemen op je tv
        Netflix abbonnement upgraden (moet het 11,99 abbo hebben)
        Goede (hoeft niet duur) hdmi kabel
        Niet via een versterker, maar rechtstreeks naar je tv met je media player

  18. Bjorn
    13 februari, 2016 om 9:40

    Heb je een HDMI 4K capable kabel? 1.4 geloof ik.

    Ik vraag me af of dit juridisch wel allemaal klopt hoe Philips deze tv’s zonder H.265 heeft verkocht. Wellicht wel. Het panel is 4K. De TV scaled HD op naar 4K. Zal wel voldoende zijn om juridisch afgedekt te zijn.

    Philips (TP Vision) einde is in zicht. De Belgische vestiging ontslaat 80% van zijn personeel en gaat zich richten op de budget markt.

    • Bjorn
      13 februari, 2016 om 9:41

      En de juiste HDMI poort. HDMI 1 kan alleen maar 4K afspelen.

  19. Jeroen
    13 februari, 2016 om 10:01

    Volgens de specificaties van de tv op de website van Philips zouden alle hdmi poorten 4k ondersteunen. Volgens de gebruiksaanwijzing op de tv alleen poort 4.kom er maar eens wijs uit. Iemand goede ervaring met die nvidia Shield. Of ook alleen maar 4k op 30hz

    • Bjorn
      13 februari, 2016 om 10:05

      De Shield heb ik op 60 hz (55PUS9109). Werkt super. Je zou alle posts een na moeten zoeken. Er was geloof ik nog iemand waarbij bleek dat geen enkele HDMI poort 4K aan kon.

      – Gebruik eens voor de zekerheid een andere HDMI.
      – Probeer alle poorten.

      • Jorrit
        16 februari, 2016 om 22:49

        Hey bjorn, jij hebt t zelfde type als mij. Kijk je veel via de shield? Heb je gecontroleerd bij instellingen of hij wel 4 k afspeelt?

        En nooit problemen?

        Ik heb heel vaak storend of slecht beeld bij 60hz 4k

      • Bjorn
        17 februari, 2016 om 18:51

        Dag Jorrit, ja hij speet het vlekkeloos af. Wel alleen op HDMI 1 want als ik een andere poort kies dan krijg ik een pop-up melding. Werkt vlekkeloos op 60 Hz.

        Heb jij problemen? Is je WiFi snel genoeg, want 4K eist heel wat meer data dan HD.

      • Jorrit
        17 februari, 2016 om 19:00

        Ja kabelverbinding glasvezel. Maar de stream is ook wel oke, alleen steeds ruis doorbhet beeld. Als ik door het menu heen spring van de shield, verspringt het beeld ook steeds van goed naar ruisend naar goed…

        Heel vreemd, meerdere hdmi kabels geprobeert.

      • Bjorn
        17 februari, 2016 om 19:05

        Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? Is het probleem alleen met 4K? Heeft de TV de laatste software? Heb je al eens na een software update de TV geheel opnieuw geïnstalleerd. Deze tip kreeg ik van support.

  20. Jorrit
    17 februari, 2016 om 20:47

    Het probleem is als ik de shield op 4k instel. Dan maakt het vervolgens niet uit of ik 4k of full hd kijk op netflix, hij blijft storen.

    Ik ga de tv herinstaleren maar ens proberen, bedankt voor de tip.

    • Bjorn
      17 februari, 2016 om 21:13

      Zou ook aan de nvidia kunnen liggen. Heeft die een gactory reset? Kun je op iemand anders zijn tv testen om de werking van de nvidia uit te sluiten?

      • Jorrit
        17 februari, 2016 om 21:26

        Ga ik ook nog even proberen bij een collega die ook een 4k tv heeft…

        To be continued