Denon HEOS: nieuw draadloos audiosysteem

Geplaatst op2 juni 2014, 17:08 CategorieLuidsprekers

Denon introduceert een nieuw multiroom-audiosysteem: HEOS. Dit audiosysteem staat in het teken van draadloze streaming van muziek voor alle kamers in huis. De speakers kunnen dan ook eenvoudig met het thuisnetwerk verbonden worden. Via de compacte draadloze speakers vult HEOS elke gewenste ruimte met muziek van verschillende online muziekdiensten, waaronder bekende cloud-bronnen, “legacy”-bronnen en elk willekeurig Smart Device.

De introductie van Denons HEOS staat gepland voor augustus 2014 en bestaat uit drie draadloze multi-zone muziekspelers, met adviesprijzen van 299 euro tot 599 euro. Deze muziekspelers bieden eenvoudig toegang tot de populairste Cloud-muziekdiensten en bekende WiFi-setup. Met een app die beschikbaar is voor zowel iPhone als Android kan het huis van onder tot boven met muziek gevuld worden. Er is daarnaast een range extender beschikbaar om het bestaande draadloze netwerk  uit te breiden.

Denon-HEOS-3

Aan het ontwerp van HEOS ging volgens Denon meer dan acht jaar van ontwikkeling vooraf, wat moet zorgen voor een indrukwekkende audiokwaliteit. Het systeem is ontworpen met een nieuwe technologie waardoor de muziek perfect synchroon moet lopen. Daarnaast heeft Denon de krachten gebundeld met Waves Audio, een wereldwijde toonaangevende ontwikkelaar van professionele audio-plugins als Digital Signal Processing (DSP). HEOS maakt gebruik van het geïntegreerde MaxxAudio van Waves, een geavanceerde suite voor geluidsoptimalisatie.

Dankzij de Denon Controller-app kun je de audiosystemen eenvoudig instellen en aanzetten via je meestgebruikte draadloze apparaten. De spelers kunnen op elk bestaande, draadloze thuisnetwerk worden aangesloten. De dual-band WiFi maakt optimaal gebruik van moderne WiFi-netwerken. Het systeem is geïntegreerd met dual-band 802.11n WiFi dat zorgt voor een groot bereik en meer bandbreedte. Mocht je problemen hebben met je WiFi door slecht bereik of als je voor het eerst een netwerk moet opzetten, dan kun je een Range Extender van Denon gebruiken.

Denon-HEOS

De audiosystemen kunnen draadloos muziek uit de cloud streamen, en met afspelen via USB en NAS kun je een muziekverzameling die is opgeslagen op een hard drive, thumb drive of NAS drive streamen. De introductie van Denons HEOS wordt gevolgd door de introductie van uitbreidingssets met voorversterkers en versterkers. De voorversterkers zorgen ervoor dat oudere audioproducten functioneren. De versterkers activeren passieve speakersystemen en geven je de mogelijkheid buitenzones te creeëren. Naar verwachting zullen deze producten in de maanden volgend op de eerste release en vanaf 2015 beschikbaar zijn.

€ 449,00

€ 449,00

€ 449,00