Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Samsung HU7500 4K UHD tv-serie te koop in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op30 april 2014, 14:38 CategorieLcd en led tv's

Langzaam maar zeker verschijnen alle nieuwe televisies van de grote fabrikanten in Nederland. Onder meer modellen van Samsung, LG en Sony zijn reeds in de winkels te vinden. Sinds deze week kun je in Nederland naar de winkel voor de high-end HU7500-serie van Samsung, bestaande uit modellen met de hoge 4K UHD-resolutie.

Samsung introduceert dit jaar twee high-end series met UHD-resolutie; de HU8500-serie met modellen die beschikken over een gebogen display, en de HU7500-serie met modellen die beschikken over een flatscreen display. Qua features en functies komen de modellen in deze series nagenoeg overeen.

De tv’s in de HU7500- en HU8500-serie beschikken onder meer over een lcd led-paneel met een resolutie van 3.840 bij 2.160 pixels, HDMI 2.0-poorten voor de ondersteuning van 4K-content met hoge frame rates, en de HEVC-codec door het decoderen van 4K-materiaal dat via streamingdiensten als Netflix komt.

Samsung-HU7500-UHD-tv

Verder zijn de modellen uitgerust met Samsung’s vernieuwde Smart tv-platform, actieve 3D-weergave met meegeleverde actieve 3D brillen, een quadcore Plus-processor voor krachtige prestaties, ondersteuning voor de Smart Evolution Kit, ingebouwd WiFi en de Smart Touch afstandsbediening.

In onderstaande prijsvergelijking vind je de HU7500- en HU8500-modellen die reeds in Nederland te koop zijn. De adviesprijzen variëren van 1.999 euro voor de 48-inch UE48H7500 tot 7.499 euro voor de 78-inch UE78HU8500. Een compleet overzicht van alle modellen en specificaties vind je in de 2014 Samsung 4K UHD tv line-up.

Lees ook onze Samsung UE65HU7500 review.













  • Delen:

Reacties

  1. peter vb
    30 april, 2014 om 15:25

    Heb de 7500 sinds vorige week. Wilde eigenlijk wachten op je review maar had geen geduld en dus blind gekocht.

    • Martijn Chel
      30 april, 2014 om 15:29

      Haha, en? Bevalt ie? Ik heb veel aanvragen uitstaan maar er komt nog steeds niks binnen van fabrikanten helaas..

      • peter vb
        30 april, 2014 om 16:55

        Vergeleken met mijn d8000 46inch is het HD wat scherper en de zwartwaarde zijn goed. Die gaan richting plasma. Maar hij heeft wel betere hdmi kabels nodig merkte ik snel want hij is niet vergevingsgezind. Waar hij voor mij echt in uitblinkt is in 3D en Netflix. Daar ben ik echt vier stappen verder mee nu. Ben al mijn 3d films weer aan het kijken want dat is zo mooi en rustig beeld plus ongelofelijk diep. Netflix is nu van blu-Ray kwaliteit en kijk ik nu veel meer. Dan house of cards in 4k ;echt super is dat. Ziet er zo natuurlijk uit nu. Zijn daar ook wat natuurfilms op maar dan komt het niet zo goed uit de verf. Het geluid wat via mijn homecinema set gaat is ook veel beter dan de d8000. Moet hem nog wel goed tweaken want het beeld kan nog beter. Overal bevalt hij goed.

  2. FK
    30 april, 2014 om 17:48

    @ Peter VB. Ik heb de ue55HU7500 ook aangeschaft. Ik kom zelf van een panasonic G20 (plasma). Wat me opvalt is dat zowel 720p, 1080i, (tv uitzending) en 1080p er uitstekend uitziet. Ook 3D is prachtig. SD valt tegen. Kijkhoek is matig vergeleken met een plasma scherm. De zwartwaarden zijn prima (bij dag- en kunstlicht) maar, ga niet in het donker een film kijken in dat geval legt het scherm het zelfs af tegen mijn midrange plasma. Voor de echte plasma fanaat zit er niets anders op dan een GT/VT60 te halen of wachten tot OLED doorbreekt.

    Welke kabel gebruik jij Peter VB? Ik gebruik op dit moment een Audioquest HDMI pearl. Wat mij betreft prima maar de kabel is te kort nu ik het scherm aan de wand ga bevestigen.

    • FK
      30 april, 2014 om 17:49

      Overigens kreeg ik 700,- korting + 500,- retour van Samsung dus het loont om rond te bellen…

      • FK
        30 april, 2014 om 17:50

        Voor instellingen check de review van de HU8500 @ avforums. Die komen aardig in de buurt van de realiteit.

      • Reppie
        06 mei, 2014 om 11:02

        Hi FK,

        mag ik vragen waar je hem uiteindelijk hebt gekocht?

      • rtax
        09 mei, 2014 om 9:56

        Hoi FK,

        € 1200 korting op een adviesprijs (waarschijnlijk) van € 2799 wil zeggen dat je maar € 1599 heb betaald.

        Geweldig!!! Maar klink bijna te goed om waar te zijn. Ik kan het haast niet geloven. Ook ik zou wel eens willen weten waar je deze ue55HU7500 hebt gekocht.

      • Reppie
        09 mei, 2014 om 16:04

        Ik heb nmiddels de 55hu7500 gekocht. Een plaatje! Bij Platte TV 2100,- excl cashback, dus kost deze uiteindelijk 1600,- (=:

    • peter vb
      30 april, 2014 om 22:12

      Een goede avond. Kan het merk niet goed lezen van mijn huidige kabels maar ik ga zeker ook voor die audioquest. Heb ze even mogen lenen en dat is een groot verschil. Niet alleen qua beeld maar ook qua geluid. Heb voor mijn d8000 led ook een panna vt30 gehad en moest er gelijk aan denken toen ik de 7500 aanzette. Zou er denk ik nog steeds niet veel voor onder doen. Sd ben ik helemaal met je eens, dat deed mijn vorige tv beter. Hoop wel dat er wat 4k materiaal uit gaat komen op een of andere manier. Platte tv.nl zou mijn bon nog na sturen en heb eigenlijk geen idee hoe je die vijfhonderd van Samsung terugkrijgt. En nog bedankt voor je tweak tip.

    • pini
      08 mei, 2014 om 15:48

      ik heb de vt60 gehad maar geef mij maar de ue55hu7500

  3. FK
    30 april, 2014 om 22:27

    Goed om te horen dat u de tv vergelijkbaar vindt met de VT30. 4k materiaal gaat vrees ik nog wel een behoorlijke tijd duren. Aangezien dat volgens mij niet eens op een normale bluray schijf past. Dus zijn we afhankelijk van Netflix / HBO

    http://www.samsung.com/nl/promotions vervolgens de 500,- retour actie selecteren voor uitleg.

    Toevallig heb ik laatst ook een Audioquest Pearl vergeleken met een standaard hdmi kabel. Skeptisch als ik ben dacht ik dat verschil ga ik nooit horen. Maar het verschil bleek enorm.

    • rtax
      09 mei, 2014 om 10:05

      De € 500 cashback actie is toch alleen bij een aantal geselecteerde winkels, zoals Media Markt, BCC, Expert enz! (volgend de voorwaarden van Samsung.

      Nu bieden zij € 500 korting op de adviesprijs terwijl bij andere winkels zoals Qplaza (die niet meedoet aan de cashback actie) de ue55HU7500 zelf voor € 2249 aanbied.
      Ofwel de € 500 euro cashback actie is de bekende SIGAAR UIT EIGEN DOOS.

  4. FK
    05 mei, 2014 om 22:45

    Ik ga mijn mening bij stellen. Met AudioQuest Pearl kabel. (slecht 29,-) Met de setting HDMI black level op ‘low’, Motion Plus op ‘custom’, ‘LED clear motion’ op ON (black frame insertion) Haalt het scherm op het oog zeer diepe zwartwaarden. Het beeld komt ook zeer natuurlijk over. Overtreft mijn G20 met gemak. Met dank aan hdtvtest.co.uk met de overige settings gekopieerd van avforums ontstaat werkelijk een prachtig plaatje. Motion handling is top notch dat is goed te zien tijdens een voetbal wedstrijd.

    SD blijft matig maar goed behalve Tell Sell, herhalingen van 10 jaar geleden wordt vrijwel alles inmiddels in betere kwaliteit uitgezonden.

    Neemt niet weg dat je voor minder geld nu nog een VT30/VT60/GT60 kan aanschaffen. Ik kijk uit naar een review.

    • peter vb
      06 mei, 2014 om 22:51

      Hey fk heb jou setting met motion plus ook geprobeert maar bij mij werd het beeld een flink stuk minder scherp. Ben er ook achter gekomen dat dat stuk van Martijn van die blu-Ray speler ook bij mij van toepassing is. Die moet ik vervangen voor een betere. Daar heb ik bij bewegende beelden wel last van randen eromheen. Na twee weken ben ik van 4k via Netflix of YouTube niet meer zo heel erg overtuigd. Ben in huis de enige die een beetje verschil ziet (of wil zien) Moet als ik tijd heb nog wel even achter die audio quest aan. Kijk tv via een vijf jaar oude Samsung decoder die dus ook op de lijst staat om dat anders op te lossen. Het is dat ik een dochtertje heb die soms ook wel eens overdag wat op tv wil kijken anders had ik zeker een vt60 gehad.

  5. FK
    06 mei, 2014 om 23:04

    4k youtube is zinloos. Dat is extreem gecomprimeerd. Netflix is idd redelijk. 4K gepropt in een 15mb stream, ondanks x265 is dat uiteraard niet hetzelfde als ongeprimeerd 4k.

    Het verschil tussen een bluray en een 1080p download zie ik zelfs op een 32″ tv. Maar het is maar net hoe kritisch je kijkt. Mijn pa valt het verschil tussen dvd en bluray amper op. Beter is om lekker te genieten van een film 🙂

    Maar je kan het ook zo zien. 1080p wordt uitstekend weergeven. Het verschil met 4k valt ook minder op omdat de tv alle bronnen upscaled naar 4k. En van 1080p naar 4k lukt dat Samsung blijkbaar erg goed. Kom op Martijn Chel met die review 😉

    • Martijn Chel
      06 mei, 2014 om 23:28

      Goed nieuws heren! Hij komt maandag binnen 🙂 Ik ben erg benieuwd! Krijg er gelukkig wel een harddisk vol mooi 4K-materiaal bij.

      • peter vb
        07 mei, 2014 om 11:48

        Ja hoor hij wel, die harddisk is erg gewild 😀

      • Martijn Chel
        07 mei, 2014 om 11:49

        Ja, maar die van mij moet terug he! 🙂 Jullie mogen hem houden..

      • peter vb
        09 mei, 2014 om 14:30

        Hey Martijn, misschien een idee om hdmi kabels te testen want die audio quest kabels voegen echt iets toe naar mijn idee.

      • Martijn Chel
        09 mei, 2014 om 18:07

        Wordt lastig in een kort tijdsbestek maar heb wel goede kabels liggen om in ieder geval het optimale er uit te halen.

  6. FK
    07 mei, 2014 om 0:21

    Wat een luxe! Ben benieuwd of jij onder de indruk bent van de tv anders mankeert er toch echt wat aan mijn ogen 😉 TinTin in 3D is ook prachtig, geen crosstalk te bekennen.

    • peter vb
      09 mei, 2014 om 14:27

      Heb die audio quest aangesloten en wat een geluid komt daar uit zeg. Beeld is gelijk bij eerste oogopslag beter. Kon makkelijk wisselen nu met oude kabel om te testen maar dat is echt overbodig. Wanneer volgend jaar de eerste 4k spelers op de markt komen haal ik die chocolat.tv is nu echt beter dan mijn oude vt30. De d8000 blies hij al weg.

      • FK
        09 mei, 2014 om 19:36

        Welke Audioquest kabel heeft u? Voor beeldkwaliteit is een AQ carbon prima. Maar het geluid kan altijd een betere kabel gebruiken. Stroomkabel kan ook nog vervangen worden voor meer rust in het beeld. Wel direct op het stopcontact aansluiten en niet in een stekkerblok steken van 5,-

      • peter vb
        09 mei, 2014 om 21:20

        Heb de Pearl en ga jou tip over de stroom kabel ook gelijk opvolgen na mijn vakantie. Sterker ik ga al mijn aansluitingen eens herzien.

      • Martijn Chel
        12 mei, 2014 om 15:56

        Heb je nog suggesties voor goede 4K-content? Heb helaas geen harddisk gekregen.

  7. Yordy
    12 mei, 2014 om 15:55

    Hoi Martijn,

    Wanneer verwacht je de review van de TV? Ben erg benieuwd. Wil de TV misschien deze week aanschaffen de 55HU7500.

    • Martijn Chel
      12 mei, 2014 om 15:56

      Hij is vandaag binnen gekomen dus niet deze week. Wellicht begin volgende week of van het weekend. Helaas heb ik er geen harddisk bijgekregen met 4K-materiaal. Iemand nog suggesties voor goede 4K-content (naast Netflix)?

  8. Yordy
    12 mei, 2014 om 16:03

    Oke bedankt.

    Schijnt op Youtube ook wat 4k materiaal te staan.

    • Martijn Chel
      12 mei, 2014 om 21:15

      Ja, is helaas wel compressed..

  9. 12 mei, 2014 om 21:44

    Elysium 4k trailer: http://videos.hd-trailers.net/Elysium_trailer_1-4K-HDTN.mp4

    Pussytorrents.com, 4k 2160p XXX haha 😉

  10. FK
    12 mei, 2014 om 22:33

    http://mango.blender.org/download/

    Tears of Steel 4k, 6.3GB

    Er zwerft ook nog ergens een trailer Sintel, 4k rond.

  11. Yordy
    20 mei, 2014 om 11:50

    Hoi Michiel,

    Hoe zijn je bevindingen tot nu toe van de HU7500? Ben vooral benieuwd naar het upscalen van HD en SD.

  12. Jan M
    20 mei, 2014 om 20:46

    Beste Film & TV-liefhebbers

    Speciaal verzoek voor de bezitters en testers van deze TV.

    Ik begrijp dat iedere lezer in dit forum benieuwd is naar de beeldkwaliteit van dit nieuwe toestel.

    Zelf zoek ik een goede oplossing om zowel goed beeld danwel uitgebreide ontvangst- en opnamemogelijkheden te hebben. Daar wordt in de meeste reviews niet veel aandacht aan geschonken.

    De HU7500 heeft een twin-tuner aan boord. Ik kijk zowel via schotel en kabel.
    Zijn de tuners geschikt voor dvb-c/t/s2? Zit er 2 CI+ slots op?
    Kan de tv overweg met kijken via tuner 1 en tegelijkertijd een 2de kanaal via de 2de tuner opnemen op externe HD?
    Kun je opnemen terwijl het scherm in standby staat?
    En nog een laatste vraag, is het toestel zelf absoluut stil, ttz geen ventilatoren zoals bij sommige plasma Pana’s?

    Ik kijk uit naar jullie reacties,

    Vriendelijke Groet,

    J.

    • peter vb
      21 mei, 2014 om 14:13

      Beste Jan, gebruik zelf een externe tuner maar kan kan je vertellen dat de 7500 heel stil is en begrijp wat je bedoeld want heb zelf een panna vt30 gehad met jou probleem.

  13. Martijn Chel
    20 mei, 2014 om 23:48

    Hoi allemaal,

    Ik weet dat jullie op de review wachten, maar helaas zijn er wat dingen die de boel vertragen. Mijn model had last van bepaalde problemen met het backlight waardoor Samsung wil dat de review overnieuw gedaan wordt. Die discussie, waar ik het niet mee eens ben, wordt momenteel gevoerd. Als dat duidelijk is kan de review, welke af is, online.