Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Philips lanceert 8000-serie lcd led tv’s met Android en Ultra HD

Geschreven door
Geplaatst op27 maart 2014, 11:33 CategorieLcd en led tv's

TP Vision heeft vandaag de 2014 Philips line-up lcd led tv’s officieel bekendgemaakt. De fabrikant introduceert naast de middenklasse 6000-serie en de high-end 7000-serie die we eerder al voorbij zagen komen de high-end 8000-serie met Android en Ultra HD.

Philips 8000-serie

De Philips 8000-serie bestaat dit jaar uit drie subseries; de 8109- en 8209- lcd led tv’s met een Full HD-display, en de 8809-serie met een 4K Ultra HD-display. Alle nieuwe modellen draaien op Android-software, naast het bekende Philips Smart TV platform dat ook op lagere modellen en tv’s van vorig jaar te vinden is.

TP Vision gaf begin dit jaar al aan de tv het middelpunt van het entertainmentnetwerk te willen maken door de toevoeging van Android.  De Philips 8000-modellen zijn de eerste op Android gebaseerde tv’s in Europa. Ze bieden toegang tot populaire Google-diensten en applicaties als de Google Chrome-browser, YouTube, Google Video, Google Music en Google search.

De apps uit de Google Play Store worden gecombineerd met applicaties die binnen het Philips Smart TV platform aangeboden worden, waaronder Netflix, Spotify en Philips’ eigen Cloud TV en Cloud Explorer. Cloud Explorer met Dropbox maakt het mogelijk in de cloud opgeslagen content op het grote scherm van de Android-tv’s weer te geven. De modellen uit de 8000-serie kunnen worden bediend met een pointer, cursornavigatie, tekstinvoer, spraak en gebaren.

Philips-8000-serie-2014-2

De tv’s in de 8109- en 8209-serie beschikken over een Full HD-display en maken gebruik van een quadcore-processor voor vloeiende prestaties. De tv’s in de 8809-serie zijn voorzien van een 4K Ultra HD-paneel, dat een resolutie biedt van 3.840 bij 2.160 pixels, en draaien op een krachtigere hexacore-processor. De modellen uit deze reeks zijn ook voorzien van Ultra Resolution, waarmee alle content in real-time kan worden opgeschaald naar de 4K-resolutie.

Een interessante nieuwe feature op de 8809-serie is de adaptieve scherpte. Bij het bekijken van foto’s op een tv-scherm is de perceptie van de kijker afhankelijk van zijn afstand tot de tv. Daarom maken de Philips 8809 tv’s gebruik van de geïntegreerde camera om de afstand tot de kijker te bepalen, waarna de beeldscherpte hierop wordt afgesteld. Alle tv’s in de 8000-serie zijn voorzien van Ambilight aan vier zijden voor een indrukwekkende home cinema-ervaring. De nieuwe gamingmodus van Ambilight maakt het mogelijk snelle actiescènes en sportgames beter bij te houden.

Naast meerdere usb- en HDMI-poorten ondersteunen de tv’s in de 8000-serie ook de Philips TV Remote app voor het bedienen van de tv middels een smartphone of tablet, en ingebouwd WiFi met Miracast en SimplyShare voor draadloze streaming van en naar mobiele apparaten. Multiroom maakt het verder mogelijk om content naar een andere tv in huis te streamen.

Prijs en beschikbaarheid

De Philips 8000-serie tv’s moeten vanaf juni 2014 in de Nederlandse winkels liggen. De prijzen zijn nog niet bekendgemaakt. Naast de high-end 4K Ultra HD tv’s introduceert Philips ook de betaalbare PUS7809-serie 4K Ultra HD tv’s. Een compleet overzicht van alle home cinema producten die Philips dit jaar naar Nederland brengt vind je in het 2014 home cinema overzicht.







  • Delen:

Reacties

  1. dinandus
    01 april, 2014 om 0:15

    En wordt de nieuwe Philips voorzien van de H.265 HEVC? en voor de Netflix kijkers, gelijk de nieuwe Ultra HD App, speciaal om deze ook in Ultra HD te kunnen kijken, is namelijk nu niet mogelijk op de 65 inch 4K serie! Zou mooi zijn dat dit alsnog in een update wordt meegenomen voor de 65PFL9708S12???

  2. martijn
    02 juni, 2014 om 18:06

    Is al bekend wanneer de tv’s beschikbaar zijn?

    • Martijn Chel
      02 juni, 2014 om 18:10

      Nee, helaas nog niet. Ik verwacht ergens volgende maand.

      • martijn
        02 juni, 2014 om 20:14

        Ná het WK…? Klinkt als een blunder voor de marketing afdeling.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.