Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Panasonic lanceert nieuwe serie draagbare lcd-projectoren

Geschreven door
Geplaatst op11 oktober 2013, 13:11 CategorieProjectors

Panasonic brengt een nieuwe serie draagbare lcd-projectoren met hoge helderheid op de markt. De VW340-serie bestaat uit vier modellen waarvan er twee ook draadloos werken; de PT-VW345N, de PT-VX415N, de PT-VW340 en de PT-VW410. De compacte projectoren onderscheiden zich volgens Panasonic van andere draagbare lcd-projectoren door hun hoge helderheid. De draadloze modellen, de PT-VW345N en de PT-VX415N, beschikken over draadloze functies die ze geschikt maken voor bijvoorbeeld onderwijs en bedrijfsleven.

De projectoren uit de VW340-reeks hebben een hoge helderheid tot 4200 lumen en een WUXGA-resolutie. Ze bieden bovendien een contrastratio van 4000:1. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de modellen uit de WV330-reeks. De energie- en onderhoudskosten van deze projectoren blijven volgens de fabrikant tot een minimum beperkt dankzij de Ecomodus van de lamp en een filter die beiden zo’n 6000 uur meegaan. 

De PT-VW345N en de PT-VX415N zijn de eerste lcd-projectoren met ingebouwde draadloze opties van Miracast. Hierdoor kan content (tot 1080p) draadloos naar de projectoren verzonden worden vanaf alle apparaten die compatibel zijn met Miracast. Content delen tijdens teamwork, lezingen of vergaderingen is eenvoudig via Android-toestellen (versie 4.2 of hoger) of Windows PC’s (Intel WIDI versie 3.5 of hoger) die door Miracast gecertificeerd zijn. 

Bekijk ook  Panasonic maakt prijs DP-UB9004 Ultra HD Blu-ray speler bekend

Panasonic-projector

Voor de modellen PT-VW345N en PT-VX415N breidde Panasonic de Memory Viewer-functie verder uit. Zo kunnen JPEG/BMP-bestanden en videobeelden ook via een USB-stick rechtstreeks gepresenteerd worden. Gebruikers hebben dus geen laptop of computer meer nodig om hun presentatie te geven. De USB display-functie maakt het ook mogelijk om de projectoren via een USB-kabel met een computer te verbinden en zo content te projecteren. De draadloze projectoren beschikken eveneens over de Easy Setting-functie die de projector automatisch afstelt.

Alle projectoren uit de VW340-reeks zijn uitgerust met een 1.6x zoomlens en verticale, horizontale en diagonale keystone-correctie. Daarnaast beschikken ze over een ingebouwde speaker van 10 watt, Crestron Connected en AMX DD. De VW340-reeks is leverbaar vanaf november 2013. 

  • Delen:

Reacties

  1. peter vb
    11 oktober, 2013 om 14:45

    Hey, Martijn. Met mijn tablet knal ik er nu nog steeds uit wanneer ik een pagina wil zien. Beland dan op mijn start scherm. Mvg peter.

    • Martijn Chel
      11 oktober, 2013 om 14:46

      Hoi Peter, ik heb je een paar keer gemaild maar niks gehoord.
      Ik begrijp niet wat je bedoelt met ‘ik knal eruit’. Ben je ingelogd dan? Je account is niet geactiveerd..
      Welke tablet heb je?

      • peter vb
        11 oktober, 2013 om 15:27

        Sorry,nu net je mailtjes gelezen. Ga me zo proberen in te loggen. Heb een android samsung tablet en wanneer ik van pagina verander kom ik in mijn start scherm van mijn samsung, dus niet meer online.

      • peter vb
        11 oktober, 2013 om 15:28

        Werk met google

      • peter vb
        11 oktober, 2013 om 15:32

        Wanneer ik deze pagina bv wil verversen beland ik ook ofline.

      • Martijn Chel
        11 oktober, 2013 om 15:41

        Vreemd. Heb het op meerdere Android tablets getest. Welke browser gebruik je?

  2. peter vb
    13 oktober, 2013 om 20:36

    Goeie avond Martijn. Met bing of yahoo raak ik ook nog steeds online als ik jou site bezoek maar kan niet vinden welke browser deze tablet gebruikt.

    • Martijn Chel
      13 oktober, 2013 om 20:47

      Hoi Peter,
      Ik begrijp nog niet goed wat je bedoelt. Je bedoelt nu de zoekmachine (Google, Bing, etc.)? Die doet er niet toe. Het is de browser die blijkbaar een probleem met de site heeft.
      Maak je gebruik van het blauwe wereldbolletje of de Google Chrome browser (balletje met rood/geel/groen)?

      • peter vb
        13 oktober, 2013 om 20:49

        Blauwe wereldbolletje.

      • peter vb
        13 oktober, 2013 om 20:54

        Inloggen lukt mij niet. Weet mijn wachtwoord niet meer en heb nog geen mail gehad daarvan wat ik vrijdag wel had ingevuld.

      • Martijn Chel
        13 oktober, 2013 om 21:05

        De mail heb je wel gehad. Ik zie dat deze verstuurd is en meer mensen kunnen gewoon inloggen. Ik zal je account verwijderen. Dan kun je jezelf nogmaals registreren en vervolgens krijg je weer een e-mail.
        Qua browser; ik kan alleen nog aanraden om de browser cache even te wissen. Zie hiervoor de instellingen van de browser.

      • Martijn Chel
        13 oktober, 2013 om 21:26

        Ik zie nu ook dat de stock browser stopt bij laden website. Ik zoek naar een oplossing. Probeer anders Chrome even, dat is bovendien de nieuwe browser die standaard met Android geleverd wordt.

      • peter vb
        13 oktober, 2013 om 21:29

        Had net even chrome en werkte ook veel sneller maar kon toen weer niet reageren op je vraag:-)

      • Martijn Chel
        13 oktober, 2013 om 21:36

        Wat bedoel je met niet kunnen reageren op een vraag? Je kunt onderaan een artikel (helemaal onderaan) een compleet nieuwe reactie plaatsen die geen reactie is op iemand anders. Reageren op reeds geplaatste reacties kan alleen op de eerste twee reacties diep. De derde reactie diep (naar rechts springend) bevat geen ‘Reageer’ knop omdat de maximale diepte drie reacties is.
        Dat je niet kunt zien wat je tukt kun je oplossen door het venster iets naar beneden te trekken. Je tekst verdwijnt namelijk onder het menu.
        Lukt het met deze uitleg wel?

      • Martijn Chel
        15 oktober, 2013 om 12:21

        Hoi Peter,
        De browser is opgelost. Om de standaard browser te gebruiken moet je dan even je cache wissen (instellingen, privacy, cache wissen). Dan moet de website weer werken.

  3. peter vb
    16 oktober, 2013 om 20:44

    Hey Martijn, werkt nu idd fantastisch.