Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Philips Smart tv’s krijgen toegang tot Netflix app

Geschreven door
Geplaatst op26 juli 2013, 14:32 CategorieSmart tv's

Vanaf eind deze zomer is de videostreamingdienst Netflix beschikbaar in Nederland dus is het goed te horen dat je ook met je Smart tv toegang krijgt tot het grote aanbod van films, tv-series en documentaires. Philips heeft deze maand de Netflix app beschikbaar gesteld voor de 2013 Smart tv’s.

De Netflix app voor Philips Smart tv’s is te bereiken via het NetTV+ platform van Philips en is qua uiterlijk en functionaliteit vergelijkbaar met de app op andere platformen. Zo krijg je toegang tot een overzichtelijke interface met categorieën en een zoek-functie. De app is waarschijnlijk nog niet beschikbaar voor Nederlandse Philips Smart tv’s maar zodra Netflix in Nederland beschikbaar is krijgen ook de Nederlandse modellen de update. De update is alleen beschikbaar voor modellen uit 2013.

Bekijk ook  Streamingdienst DC Comics heeft een naam: DC Universe

Daarnaast heeft Philips nog een aantal updates voor haar Smart tv’s uitgerold waarmee Android ondersteuning voor het streamen van tv-kanalen naar je smartphone of tablet toegevoegd wordt. Daarnaast wordt de Multiroom functie geactiveerd. Hiermee is het mogelijk om met je 2013 Philips Smart tv zenders te streamen naar een tweede tv in huisdie beschikt over de nieuwste versie van DLNA. Alsof dat nog niet genoeg is wordt ook DTS Audio ondersteuning toegevoegd en is de youTube-app voorzien van een update.

Bekijk de complete Philips 2013 lcd tv line-up.

  • Delen:

Reacties

  1. Patrick
    29 juli, 2013 om 21:40

    Beetje jammer dat de 2012 modellen deze update niet krijgen. Erg slechte zaak.

    • Hans van Ostende
      30 augustus, 2013 om 11:45

      dan gaat philips de deur uii en nooit geen philips meer als dit niet voor oudere modellen beschikbaar komt

    • Hans
      17 september, 2013 om 12:20

      Helemaal mee eens. Philips (TP Vision) moet toch in staat zijn dit te realiseren?

    • Erik
      13 april, 2014 om 10:32

      Ik heb altijd en philips tv gehad en ook nu weer heb ik in 2012 een 7000 serie gekocht maar omdat philips niet in staat is om met de tijd mee te gaan ondangs alle bla bla dat ze bij te top van de wereld horen was deze tv het laatste wat ik van philips gekocht heb

  2. Arne
    27 augustus, 2013 om 9:50

    Inderdaad belachelijk dat ‘oudere’ modellen en populaire modellen als de 40PFL7605 niet de update krijgen. Wat voor moeite zou dat nou zijn?

    Ik wil ook Netflix 🙂

  3. G.C.Zwijnenburg
    06 september, 2013 om 10:10

    Ik zou graag de reden willen weten waarom de 1012 modellen geen update krijgen.

    • Martijn Chel
      08 september, 2013 om 23:33

      Helaas heb ik die reden niet maar zal het eens vragen. Wellicht komt de update overigens nog.

  4. harry
    11 september, 2013 om 15:07

    Slechte zaak… Afgelopen kerst een 40pfl5537 gekocht en nu kennelijk al hopeloos verouderd.

  5. rene
    12 september, 2013 om 0:00

    Heb maand of 3 geleden smart tv Philips 46/8008 gekocht, maar geen netflix app Helaas, had ik nu toch maar die Samsung 8000 gekocht. Stom !!!

    • marc
      12 september, 2013 om 12:01

      beste Rene en anderen, heb ook een gloednieuwe TV (7008) We moeten wat geduld hebben ik begrijp dat de app in de smart tv app gallery zal komen. Ik hoop wel een beetje snel.

    • marc
      12 september, 2013 om 14:42

      Sterker nog zojuist gechecked en de App staat erbij en werkt ook nog 🙂

  6. Dennis
    12 september, 2013 om 19:07

    Philips tv’s koop ik nooit meer! Had hiervoor een Samsung en daat had ik bij moeten blijven en mij noet moeten laten verleiden tot die mooie ambiljght!!! Hier ook geen Netflix voor een tv waar ik 2700 euro voor betaalde, omdat het geen model uit 2013 betreft! Maar dat is niet alles, ook EPG is van een treurig slechte kwaliteit (je digitale video gids).

    • jan
      12 september, 2013 om 19:54

      EPG verhoudt zich tot jouw taalgebruik.

      • Richard
        15 september, 2013 om 15:49

        Hoezo jan er is geen onvertogen woord bij, hij loopt toch niet te schelden maar zet een klacht neer.
        Ik kan mij helemaal in zijn verhaal vinden ook wij hebben een Philips tv uit febr 2013 dus een 2012 model en hier komt ook geen netflix voor beschikbaar en terwijl op een tv van Samsung en Lg uit 2012 dit wel komt.

  7. wilma
    22 september, 2013 om 21:08

    als sony en samsung het wel kan, waarom philips niet.
    ook een kei duren philips smart tv maar geen netflix app.
    een zeer slechte zaak en weinig service van philips

  8. Steffie49
    04 oktober, 2013 om 17:34

    Philips maakt zich volkomen belachelijk door de oudere tv toestellen, zoals mijn 37PFL7606H, aangeschaft in februari 2012, de Netflix app. te weigeren, terwijl anderen streaming diensten wel toegankelijk zijn.
    Waar blijf de reactie van de firma uit Eindhoven?

  9. sha
    23 oktober, 2013 om 20:33

    Belachelijk dat philips via een update de netflix app niet toegankelijk maakt voor tv’s vanaf 2010… Het is toch kinderspel om dat via een update te realiseren.
    Men hoopt en verwacht bij Philips dat mensen toestellen van hooguit 1,2 of 3 jaar de deur weer uitgooien om een nieuwe tv te kopen. Ik vind het consument onvriendelijk en zal volgende keer geen PHILIPS producten kopen…

  10. marline
    11 december, 2013 om 13:06

    Wij hebben een Philips smart tv ambilight kan geen netflix op prima

    Nu hebben we sinds kort een Philips 5.1 home cinema set waar netflix wel op zat helemaal te gek aangemeld dus nu na 2weken proef ineens een teken op netflix app openen krijg ik melding
    Deze app is niet meer in gebruik klik op rode knop om te verwijderen. Best vaag
    Kijk ik later nog eens is de hele netflix app verdwenen???

    Hoe kan dit??? 🙁

    • Martijn Chel
      13 december, 2013 om 15:58

      Dat is vreemd. Staat ie niet in een ander venster ofzo? En in de app store?

      • marline
        17 december, 2013 om 11:25

        Nope alle pagina’s gekeken. als ik op alles klik staat ie ook niet tussen. Als je naar smart tv en dan apps gaat dat is toch de appstore? Of kijk ik er nu over heen? :$

        Ook hebben we nu ineens probleem dat geluid nu steeds hapert.???

  11. C. di Lella
    29 december, 2013 om 11:43

    Ik vind het schandalig ook wij hebben er een uit eond 2012 geen netflix, geen pathe app. Wat heb je dan aan zo’n dure tv. In xe winkel wordt gezegd goeie tv geticht op de toekomt noppes dus. En wegdoen doe je ook niet voor zoveel geld. Phillips moet zich doodschamen.

  12. GJS
    05 september, 2015 om 18:10

    Voor mij geen Philips meer, TV 7000 serie eind 2012.
    Ik speel Netflix af via WII U, perfecte ondersteuning van Nintendo.
    Philips is Philips niet meer, ze waren ooit state of the art.

  13. martijn
    31 december, 2015 om 17:08

    Hallo. Ik heb ook oudere phillips tv dus geen netflix. Tevens is het smart tv erg traag via wifi evenals bekabeld. Maar mijn vraag. Mijn youtube app doet niet meer want chrome ondersteund deze niet meer. Enige idee of ook weer Philips kwaal..? Groet

  14. Cuypers Dirk
    19 april, 2016 om 17:24

    Wij hebben een TV Philips 9000serie van 2012 kunnen wij netflix krijgen?

    • Arne
      20 april, 2016 om 11:18

      Het best is denk ik een ChromeCast oid te kopen, werkt bij mij perfect icm Netflix!

  15. nicole
    30 augustus, 2016 om 15:38

    waarom krijg ik geen netflix meer op de tv.Hij geeft steeds de storing slechte verbinding.Internet werkt perfect.Alle andere apps zijn wel goed.Hoe kan dit?

  16. Sandy
    09 augustus, 2017 om 13:15

    Echt balen inderdaad. Ik houdt het dus ook niet meer bij Philips dit waren de laatste dus zal het Samsung worden. Bla bla bla Philips!

  17. Sandy
    09 augustus, 2017 om 13:16

    Nooit geen Philips meer!

  18. Denny
    19 november, 2017 om 17:19

    Volgens mij is onze Philips 42PFL6687/k12 (uit 2012) niet eens HDCP compliant, wat inhoudt dat NetFlix en HD YouTube video’s niet eens via ChromeCast kunnen worden getoond op TV. Nooit meer een Philips in huis. Voel me belazerd en bedrogen. Mijn volgende TV is een monitor met een TV Box eraan of een TV welke middels een vervangbare goedkope module geüpgraded kan worden. Zo hoef je een scherm niet weg te gooien.