Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Samsung stopt met Family Story dienst voor Smart TV’s

Geschreven door
Geplaatst op14 maart 2013, 19:14 CategorieSmart tv's

Begin vorig jaar introduceerde Samsung de Family Story dienst voor haar nieuwe Smart TV’s. Hiermee kunnen gebruikers eenvoudig foto’s, video’s en berichten delen met familieleden. De dienst valt echter inmiddels buiten de ‘kerngroep van nieuwe en bestaande diensten’ waardoor de dienst vanaf 1 oktober niet meer gebruikt kan worden.

Family Story stopt 1 oktober

Family Story was één van de nieuwe features die Samsung vorig jaar met de komst van nieuwe Smart TV’s introduceerde. Gebruikers kunnen hiermee content delen met familieleden en vrienden door deze content in een omgeving te plaatsen die voor deze personen toegankelijk is. Zo kan een foto gemaakt met een Samsung Galaxy Tab direct op een Samsung Smart TV bekeken worden. Deze foto kun je vervolgens met de ‘Watch together’ functie delen met een Samsung Smart TV van een familielid.

Bekijk ook  Review: Samsung HW-N650 soundbar - panoramisch filmgeluid

Per 1 oktober stopt Samsung met de Family Story dienst en de Koreaanse fabrikant raadt gebruikers van de dienst aan binnenkort een back-up te maken van alle foto’s, video’s en berichten. Deze back-up kan gemaakt worden via de Family Story website.

Samsung Smart TV’s 2013

Voor 2013 heeft Samsung reeds een groot aantal nieuwe Smart TV’s aangekondigd die gebruikmaken van een compleet vernieuwd Smart TV platform. Zo heeft de Koreaanse fabrikant gekozen voor vijf verschillende homescreens met elk een eigen thema.

  • Delen:

Reacties

  1. Donald Quist
    03 december, 2017 om 18:08

    Eigenaardig op zijn minst, dat verdwijnen van familie story. De een na de andere app verdwijnt van de modellen van 2013. Om nog maar te zwijgen van de browser die al helemaal zoveel updates achter ligt dat er vele sites niet met me te gebruiken zijn. Maar het meest vreemd is dat er werk, bijna dagelijks updates binnenkomen die helaas meestal betekenen dat er weer een app af is gehaald. En dat idd al zo sinds 2015. Ik heb de tv UE32EH5500 eind 2013 gekocht. Hij was dus voor het tweede jaar al verouderd. Terwijl de enige noodzaak is om hem up to date te houden, de software bijwerken. Mar het moet natuurlijk net als met de telefoons. Iedere 1.6 jaar een nieuwe anders trek het niet meer mee off kan jee iig niet alles bijhouden. Toch een soort van scam. Net als het niet inbouwen van wifi. Maar wel zo configureren dat alleen de dure Samsung Wi-Fi adapter erop past en geen universeel. Ik denk niet dat mijn volgende tv en telefoon Samsung worden.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.