Gebruikers UPC Horizon mediabox storen zich vooral aan bediening

20 maart 2013 1 Minuut 0 Reacties
UPC-Horizon-pers

In september van vorig jaar introduceerde UPC haar nieuwe Horizon mediabox die het middelpunt van het thuisnetwerk moest worden en vooral het gebruiksgemak van klanten moest vergroten. Echter bleek al snel dat de mediabox met problemen te maken had, zowel wat betreft de hardware als de software. Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat Horizon-gebruikers zich het meest storen aan de bediening.

Klachten UPC Horizon mediabox

743 gebruikers van de UPC Horizon mediabox hebben we afgelopen weken een vragenlijst van de Consumentenbond ingevuld. Hieruit blijkt dat de meeste klachten over de slechte bediening van de mediabox gaan, met een matige gebruikservaring tot gevolg. Specifieke problemen die genoemd worden zijn de trage reactietijd van menu’s, de diepe menustructuur en de beperkte mogelijkheden van de afstandsbediening. Uit het onderzoek blijkt ook dat de zogenaamde work-arounds, handige toetsencombinaties, om sneller functies uit te voeren slecht gecommuniceerd zijn. Veel van de Horizon-gebruikers waren niet met deze mogelijkheden bekend.

Wat ook opvalt is dat er veel verschil zit in ervaringen met de Horizon mediabox. Sommige klanten hebben geen enkel probleem met het apparaat, terwijl anderen gefrustreerd raken door de vele problemen. Het verschil zit hem volgens UPC vaak in externe elementen als de aansluiting en de gebruikte kabels.

Updates en compensatie

UPC heeft al diverse malen aangegeven te werken aan grote updates en ook de afstandsbediening zou vervangen worden. Tot op heden hebben de uitgerolde updates echter nog niet het gewenste effect gehad en laat ook de afstandsbediening nog op zich wachten. Wel liet UPC afgelopen december weten bepaalde klanten die problemen ervaren met de mediabox te compenseren.

Reacties (0)