Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Harman Kardon lanceert AVR-70 en AVR-170 AV receivers

Geschreven door
Geplaatst op5 november 2012, 15:46 CategorieReceivers

Harman Kardon heeft deze week al twee nieuwe modellen in de 2013 AV receiver line-up gepresenteerd. De AVR-70 en AVR-170 zijn middenklasse modellen maar beschikken wel over de nieuwste technieken en features, waaronder 3D ondersteuning, HDMI Audio Return Channel en ondersteuning voor HD audioformaten als Dolby TrueHD en DTS-HD MA.

Features

Beide receivers beschikken over een 5.1 luidspreker configuratie, HDMI 1.4a poorten met 3D en ARC ondersteuning, en een USB poort voor het aansluiten van een harddisk, iPhone, iPad of iPod. De AVR-70 beschikt over een vermogen van 75 Watt per kanaal, drie HDMI ingangen en een USB poort aan de voorzijde. De AVR-170 is het meest uitgebreid met zes HDMI ingangen, een vermogen van 100 Watt per kanaal, Internet radio (vTuner), ondersteuning voor Apple’s AirPlay streaming techniek en DLNA voor het streamen van media binnen je thuisnetwerk. Ook beschikt de receiver over Harman Kardon’s EzSet/EQ automatische kalibratie systeem en de Logic 7 enVirtual Speaker technieken.

Het is overigens wel belangrijk te vermelden dat beide receivers niet beschikken over technieken die videomateriaal aanpassen of verbeteren (upscaling). Om toegang te krijgen tot het on-screen menu van de AVR-70 moet je daarbij een composiet video kabel richting je TV leggen. Het menu van de AVR-170 is te zien via de HDMI uitgang.

Harman Kardon AVR-70

  • 75 watt per kanaal (twee kanalen aangedreven bij 6 ohm, 1 kHz, minder dan 0,1% THV)
  • Drie HDMI-ingangen met 3D en Audio Return Channel
  • 5.1-kanaals surround-geluid
  • Dolby TrueHD- en DTS-HD Master Audio-decodering
  • Uitgebreide aansluitmogelijkheden
  • Nachtmodus
  • IR-afstandsbediening
  • Dot-matrixdisplay op het voorpaneel

Harman Kardon AVR-170

  • 5.1-kanaals geluid op 100 watt per kanaal
  • Voor DLNA 1.5 gecertificeerde verbindingsmogelijkheden
  • HARMAN Music Manager (beschikbaar als gratis download)
  • AirPlay
  • Milieuvriendelijk ontwerp
  • EzSet/EQ-kalibratie
  • USB-poort voor het afspelen van muziekbestanden en systeemupgrades
  • vTuner-internetradio
  • HK-afstandsbedieningsapp
  • HDMI-ingangen met 3D, CEC en Deep Color
  • Dolby TrueHD- en DTS-HD Master Audio-decodering

Prijs en beschikbaarheid

De Harman Kardon AVR-70 heeft een adviesprijs van 299 euro gekregen, terwijl de AVR-170 te koop is voor een adviesprijs van 599 euro.

Bron: Harman





  • Delen:

Reacties

  1. peterpan
    06 november, 2012 om 21:19

    Martijn ik denk dat je hier een kleine vergissing hebt gemaakt, volgens mij gaat het hier over de avr70 en de avr 170 met een prijskaartje van respectievelijk 299 en 499 euro.

    Ikzelf heb de avr 170 2 weken in huis en ik moet je zeggen dat ik voor die prijs behoorlijk onder de indruk ben van de prestaties.
    De nieuwe digitale voeding is een groot succes. Critici op het net zijn niet allemaal tevreden over deze nieuwe lijn omdat volgens hun de andere merken meer te bieden hebben voor dezelfde prijs.
    Dat is aan hun om te bepalen maar ondertussen zit ik in mijn stoel te luisteren naar een oase van geluid( zoals een van mijn maten het noemt).
    Deze lijn versterkers reproduceert het welbekende harman geluid maar dankzij de digitale versterking lijkt het alsof het geluid sneller verwerkt wordt en dat geeft tegelijkertijd een voller geluid en een krachtiger soundstage. Waar de oudere versterkers van harman wat wolliger waren in het geluid zijn het bij deze versterkers meer “in your face” effect.
    De dts decodering is goed met juiste richting en een vol krachtig laag.
    Met mijn tannoys als hoofd en surround speakers en canton als center voel ik de bas van pink floyd dreunen en de basgitaar en contrabas zijn zeer levendig en warm.
    het hoog is direct en krachtig met een goed oplossend vermogen.
    ik kijk altijd graag naar mijn surroundopstelling want mijn luidsprekers zijn pareltjes om te zien maar als het licht uit gaat en ik wordt middenin een surround oase gedompelt waar ik geen genoeg van kan krijgen weet ik dat ik een goede verterker te pakken heb.
    Nog een geweldig pluspunt van deze lijn is dat de 5 channel stereo geen enkel afbreuk doet aan de audiofiele muziekbeleving maar meer toevoegt.
    2 kleine minpunten zijn dat als het volume voor 95 procent opengaat er ruis tevoorschijn komt en de afstandbediening voelt iets goedkoop aan.
    Er zijn betere verterkers, zeker maar ik denk dat je voor deze prijsklasse niet snel een waardige muzikale tegenpool zult vinden.

    groeten van peter

    • Martijn Chel
      06 november, 2012 om 21:30

      Hoi Peter,
      Ik heb het nieuws uit de VS en daar worden de modellen wel degelijk AVR-700 en AVR-1700 genoemd. Ik heb nog niks van Harman Kardon Nederland of Europa vernomen over de modellen, maar het zou goed kunnen dat het hier om dezelfde modellen gaat. Ik check het en pas het bericht aan met jouw informatie.
      Mooi dat je trouwens zo positief bent! Altijd goed om te horen.

      • peterpan
        07 november, 2012 om 10:48

        🙂

    • chris
      10 november, 2013 om 13:27

      Hallo Peter,

      ik heb ook de hk 170 maar mijn geluid is geblokkeerd.
      Weet jij misschien hoe je dit weer kan herstellen.
      Ik hoor graag van je.

      Groet Chris

  2. Pieter
    27 januari, 2013 om 10:56

    ” …. en een USB poort voor het aansluiten van een harddisk …”

    Hoe zit dit werkelijk want dit komt uit de .pdf manual van HK zelf:

    BELANGRIJK: Sluit geen pc of andere USB-host/controller aan op de USB-poort van de AVR omdat u anders zowel de AVR als het andere apparaat kunt beschadigen. HDD wordt niet ondersteund

    Inmiddels de AVR170 besteld, maar kreeg inderdaad van een vriend de reactie of ik bijvoorbeeld de USB aansluiting een HDD kon aansluiten met bijvoorbeeld films erop.

    • Martijn Chel
      27 januari, 2013 om 11:02

      Dit komt direct uit een persbericht van Harman maar kijkend naar de handleiding en de website moet dit denk ik USB stick zijn en niet HDD. Excuus voor de verwarring.

      • Pieter
        27 januari, 2013 om 11:20

        Geen probleem hoor.

  3. bert
    15 februari, 2013 om 9:38

    Ik heb de nieuwe harman kardon avr 370.

    Geweldig geluid, alleen een hinderlijke brom als volume laag staat.

    Verder geweldig apparaat.

  4. chris
    05 november, 2013 om 19:53

    mijn harman kardon blu-ray speler stopt op willekeurige momenten met het doorgeven van het geluid. Dat gebeurt alleen met cd’s zowel kopien als originele en mp3.
    hij is al omgeruild maar de nieuwe heeft het zelfde probleem.
    hij draait gewoon door maar geen geluidsweergave. graag een advies wat ik er aan zou kunnen doen

    • Martijn Chel
      05 november, 2013 om 19:55

      Zie antwoord in de vraagbaak.

  5. chris
    09 november, 2013 om 13:55

    Hallo Martijn,

    er wordt veel kritiek geleverd qua service van bedrijven maar bij deze wil ik toch ook een positief gebaar melden.
    de firma BCC heeft mij na 7 maanden een gloed nieuwe blu-ray speler en receiver verstrekt omdat bleek dat beide NIET naar behoren werkte. Het gaat om de avr 70 en de bdt 30 beide van harman kardon.
    De blu-ray was het zelfde type maar voor de avr 70 kreeg ik de 170.
    Ik kan niets anders zeggen dan KLASSE dit is echte service.
    Dit wilde ik toch even vermelden zodat men weet waar echte service geleverd wordt.

    Groeten Chris

    • Martijn Chel
      09 november, 2013 om 16:38

      Dat mag ook wel eens gezegd worden inderdaad! 🙂
      Thanks voor het delen.

  6. chris
    09 november, 2013 om 23:28

    martijn lk heb op het knopje sleep van de a.b. van mijn harman kardon gedrukt en nu heb ik geen geluid meer. hoe kan ik dit nu oplossen? als iemand dit weet graag een advies het is de HK 170. Alvast bedankt groet Chris

    • Martijn Chel
      10 november, 2013 om 0:48

      Zeker dat je op sleep hebt gedrukt dan? Want dan zou de receiver uit moeten springen. Nog een keer op sleep drukken zou de functie uit moeten zetten.

  7. chris
    10 november, 2013 om 13:23

    Hallo Martijn,

    Heb gedaan wat je zei maar ik heb via de receiver geen geluid uit mijn speakers.
    Het schijnt dat het geluid wordt geblokkeerd. Ik heb alles al geprobeerd maar geen enkele reactie. Misschien dat er iemand is of dat jij het weet hoe je dit bij de harman kardon 170 moet oplossen.
    Ik hoor graag van je.
    Groet Chris

  8. chris
    05 december, 2013 om 19:13

    Hallo Martijn,

    Is het mogelijk dat een mast voor 4G je signalen weg kan halen bij de onderlinge verbindingen van een home cinema set.
    Bij mij wordt dan de hdmi verbindingen tussentijds verbroken en gaan stotterend verder of stopt even om daarna weer verder te gaan.
    Op de TV zijn de hdmi uitzendingen meestal met zgn. Half beeld en bij de niet hdmi allemaal spikkels in het beeld.
    Bij mijn mede bewoners hetzelfde euvel.
    Als het kan graag een antwoord van je.
    Groeten Chris

    • Martijn Chel
      05 december, 2013 om 19:32

      Hoi Chris,
      Dat durf ik helaas niet te zeggen. Is het alleen bij tv-signaal of ook bij Blu-ray of iets dergelijks?

  9. tom
    02 mei, 2015 om 19:03

    Beste,

    Ik heb op marktplaats een avr 70 op de kop getikt. hierbij een 5.1 systeem aangesloten (ts60 en hs200 sub)
    In het begin heerlijk genoten van het systeem, helaas na een week of 2-3 geen geluid meer uit de versterker..
    geen short circuit ect. geen geluid via coaxiaal/optisch/analoog/usb .. helemaal niets.
    heb de versterker gereset zonder resultaat. Weet u misschien wat hier het probleem is?
    Wat mij opgevallen is: wanneer ik de ‘Surr.Select’ knop indruk krijg ik ‘PCM’ te zien. Deze setting is niet te veranderen in een andere Surround Mode.

    Ik hoor graag van u.

    Vriendelijke Groet,

    Tom v Treeck