Grundig gaat de concurrentie aan met A-merk TV fabrikanten

12 september 2012 1 Minuut 0 Reacties
Grundig-Vision-9

Grundig is met name in Europa geen onbekend merk maar deze bekendheid stamt grotendeels nog uit het tijdperk van de beeldbuis TV's. Toen de flatscreen TV's kwamen liet Grundig de trend aan zich voorbij gaan en werd hierdoor naar de achtergrond geschoven. In veel landen is Grundig dan ook nauwelijks meer in winkels te vinden. Daar moet volgens de fabrikant verandering in komen.

Tijdens IFA 2012 presenteerde Grundig een nieuwe LCD TV met de naam Vision 9. Dit model moet de start zijn van het initiatief om de concurrentie aan te gaan met de A-merk TV fabrikanten als Samsung, Panasonic en Philips. Grundig gaat dit naar eigen zeggen doen door TV’s goedkoper in de markt te zetten dan de concurrentie en door een eigen Smart TV platform te introduceren. Vanaf volgens jaar zal de fabrikant zich gaan focussen op video on demand applicaties voor lokale markten en de introductie van een eigen Smart TV platform met een aantal nieuwe media features. Ook moeten de modellen van volgend jaar over een betere beeldkwaliteit beschikken en een slanker uiterlijk hebben.

De Vision 9 is op dit moment het topmodel van Grundig. De serie bestaat ui TV’s met een 32, 37, 42, 47 en 66 inch formaat. Wat betreft de specificaties is de Vision 9 uitgerust met een Full HD LCD paneel, Egde Lit LED achtergrondverlichting, een 400Hz beeldtechniek, passieve 3D weergave, USB opname mogelijkheden, DLNA streaming en de Inter@ctive TV dienst. Opvallend aan dit model is dat de speaker aan de onderzijde van de TV geplaatst is. Dit moet zorgen voor een helderder geluid dat richting de kijker gestuurd wordt.

De Grundig Vision 9 moet binnenkort in Nederland te koop zijn.

Bron: FlatpanelsHD

Reacties (0)