Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

De oplossing voor wanneer beeld en audio niet synchroon lopen

Geschreven door
Geplaatst op15 juni 2012, 16:50 CategorieHome cinema sets

Een probleem dat ik vaak in de vraagbaak voorbij zie komen is dat beeld en audio op de een of andere manier niet synchroon lopen. Dit kan wanneer je een Blu-ray film kijkt of wanneer je digitale tv via een decoder kijkt. De audio wordt in dit geval eerder weergegeven dan de video en zorgt dus voor een vervelend effect wat vooral zichtbaar is bij close-up beelden van pratende mensen.

Audio en beeld niet synchroon

De reden dat dit gebeurt is dat video veel meer tijd in beslag neemt om verwerkt te worden. Audio gaat een stuk sneller en kan dus ook sneller verstuurd worden richting de tv of de luidsprekers. Wanneer we praten over HD videomateriaal wordt dit nog eens versterkt. Wanneer een beeld dus door een tv of receiver of Blu-ray speler verwerkt of bewerkt moet worden (denk aan upscaling of filter effecten voor ruis e.d.) kan de video wat vertraging oplopen.

Audio/video delay instellen

Toch is de oplossing vaak simpeler dan je denkt. In de meeste gevallen beschikt een van de apparaten waar je mee werkt (de tv, receiver, home cinema set en soms Blu-ray speler) over een zogenaamde Lip Sync functie. Deze functie kent verschillende benamingen als Audio Synch, HDMI synch, Audio Delay, etc. maar allemaal komen ze op hetzelfde neer; het instellen van een vertraging voor het geluid zodat geluid en beeld weer synchroon lopen. Deze vertraging kan in milliseconden ingesteld worden, iets wat weinig lijkt maar veel invloed heeft. Er is geen standaard instelling die je probleem verhelpt. Vaak is het gewoon uitproberen met welke vertraging het beeld en de audio synchroon weergegeven worden. Daarbij zijn er ook apparaten die een automatische correctie kunnen doen. Deze vind je in het instellingen menu terug.

Andere oplossingen

Er zijn helaas andere redenen waarom beeld en geluid niet synchroon lopen en deze zijn van te voren lastig vast te stellen. Zo kunnen diverse beeldtechnieken als filters en motion handlers invloed hebben op dit probleem. Het stuk voor stuk uitzetten van deze extra beeldbewerking opties zou het probleem kunnen oplossen. Daarbij kun je proberen om het doorlussen van het signaal te beperken wanneer vertraging in beeld of geluid een groot probleem vormt. Sluit dan componenten zoveel mogelijk direct op het display aan.

Meer informatie

Meer tips, tricks en informatie over home cinema apparatuur, accessoires en technieken vind je in de Home cinema informatiegids en via onderstaande links.

De beste tv’s voor het spelen van games: Waar moet je op letten?
Hoe kun je zo goedkoop mogelijk een home cinema systeem inrichten?
Hoe kun je je home cinema systeem het beste aansluiten?
Audiokabels voor een optimaal geluid

  • Delen:

Reacties

  1. peterpan
    08 juli, 2012 om 23:11

    En ik denk dat ook de updates bijwerken van je apparatuur een positieve invloed hierop kan hebben.

    • Marco
      06 september, 2012 om 20:52

      Ook ik kwam erachter dat ik iets te vroeg overgeschakeld ben naar het digitale tijdperp, vandaag een digitaal optisch snoertje gekocht tussen de TV en rechtstreeks naar de home cinema set, hielp niets, volgens de winkel lag het aan de scad aansluiting, maar ik heb nu draadloosinternet op mijn TV en dus geen Scadaansluiting nodig. Ook toen liep het geluid van de cinema set niet synchroon met het geluid van de TV zelf. Gelukkig was er nog wel een oplossing:

      De koptelefoon uitgang!, deze kun je via een snoertje aansluiten op de analoge ingang van je cinema set, wel het koptelefoonvolume instellen op ongeveer 75%, Het geluid loopt dan in ieder geval gelijk met het beeld.

      Succes

      • Martijn Chel
        06 september, 2012 om 20:58

        Bedankt voor de tip Marco!

  2. John
    12 augustus, 2012 om 19:49

    Wat moet ik doen als ik het tv geluid niet over de boxen krijg, ik ben al een week bezig om het aan te sluiten, maar het lukt me niet.
    Ik heb een harman kardon bds300. Wie kan mij helpen?

    • Martijn Chel
      12 augustus, 2012 om 20:10

      Hoe heb je het aangesloten? En komt het TV geluid vanuit de TV of vanuit de digitale decoder (settopbox)?
      In beide gevallen; een audiokabel terugleggen van de TV of decoder naar de home cinema set (analoog of digitaal) is de beste oplossing.

    • Henk
      16 oktober, 2016 om 10:59

      Hallo John, voor het geval dat het probleem nog niet is verholpen (het is nogal een oud probleem inmiddels) toch nog maar een opmerking. Op de meeste (alle ?) tv’s is er tegenwoordig ook een instelling waarmee aangegeven kan worden hoe het geluid moet worden afgespeeld: via de tv zelf, of via een extern apparaat. Als dat laatste niet aan staat kun je aansluiten wat je wilt maar dan wordt het niet op dat apparaat afgespeeld. Succes

  3. Jake
    02 september, 2012 om 16:03

    Hoi aan Martijn:)

    Ik heb ook een probleem met mijn ziggo decoder die ik nu al een geruime tijd heb, het geluid is niet zoals ik het zou willen hebben.
    Wat me op viel toen ik hem voor het eerst aan had gesloten is , dat het geluid een stuk zachter is geworden, zonder die decorder erop was het geluid van mijn LCD TV een stuk harder, nu moet ik iedere keer als ik bijvoorbeeld een film kijk op Film1 de volume behoorlijk open zetten.
    Voor ik die decoder had had ik nooit zulke problemen, weet ook niet hoe ik dit zou moeten oplossen, en nee ik heb geen home cinema set, de decoder is gewoon met een HDMI kabel direct aangesloten via de TV.
    Ik heb zelf ook al geprobeerd in het Geluid menu te kijken en daar vond ik het een en ander.

    Dolby Aan
    Regeling S/PDIF Geluidsvolume Uit
    Audio vertraging 0

    Weet niet of ik de regeling S/PDIF Geluidsvolume aan moet zetten?

    Ik heb op mijn LCD TV geen extra boxen op aangesloten, het geluid loopt gewoon via de LCD TV.

    Toch zou ik dit probleem niet moeten hebben neem ik aan het geluid zou toch gewoon even hard moeten zijn als zonder die decoder.

    Ik zal even het merk van mijn decoder hier vermelden:
    Samsung HD cable receiver DCB H380R.

    Voor alles duidelijkheid het beeld is wel gewoon goed.

    Het geluid is ook op de een of andere zender ook verschillend, sommige zenders is het geluid ook een stuk harder en bij andere moet ik het volume bijna helemaal openzetten.

    Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen en of tips heeft etc?

    • Martijn Chel
      02 september, 2012 om 16:47

      Hoi Jake,
      SPDIF regeling heeft helaas geen zin aangezien je met HDMI werkt.
      Het ligt waarschijnlijk aan wat Ziggo zelf uitstuurt digitaal, dat is wel degelijk anders dan het analoge beeld. Het enige wat ik zo zie is dat je de Dolby optie eens uit kunt zetten. Dan zou het stereo door moeten komen, iets wat effect kan hebben.

      • Jake
        02 september, 2012 om 17:29

        Hoi Martijn:)
        Ja, ik heb net de Dolby uitgezet, maar of het geluid nu echt harder is weet ik niet, maar ik laat hem zo even staan mischien helpt dit wel. Vind het wel raar dat ik vaak het geluid zo hard moet zetten hoor, weet niet of dit een veel voorkomend probleems is Martijn met die Samsung decoders die via Ziggo komen?
        Bij Film1 HD is het geluid wel een stuk beter, ook op Nederland1 etc, maar als ik hem nu op Europsport weer minder.
        Kan ik dit probleem helemaal verhelpen denk je?
        En als ik nu een home cinema set erop aan zo sluiten zou dit probleem mischien verholpen moeten zijn?

        Bellen naar Ziggo zelf vind ik ook geen echte optie, want ten eerste zetten ze je een hele tijd in de wacht en vaak weten ook geen goed antwoord te geven. Dat heb al vaker gehad en ik weet dat ik niet de enigste mee ben. Ook geven ze meestal de klant de schuld ervan, controleer uw kabels etc, standaar praatje van ze.
        Mijn kabels zijn gewoon in orde, alles is nieuw, zonder die decorder had ik nooit geen probleem met TV kijken via Ziggo.

        Nou Martijn in iedergeval bedankt dat je gereageerd hebt:)

        Mischien dat er nog anderen mensen zijn hier die dit zelfde probleem herkennen?

  4. Andre
    04 november, 2012 om 15:43

    Hoi ik heb een probleem ik heb een Samsung ue46d7000 tv met een Ziggo recorder en een Harman en Kardon 5.1. Op deze set is ook Apple tv aangesloten. Nu zit ik met verschillende problemen,welke door BCC waar ik de set heb gekocht niet op te lossen zijn.

    * het geluid krijg ik niet synchroon met het beeld. Moet het elke keer weer bijstellen.

    * als ik een cd wil luisteren klinkt het geluid met een enorme ruis

    Wat is nu de juiste manier om het geheel aan te sluiten?

    • Martijn Chel
      04 november, 2012 om 17:29

      Digitaal is de meest optimale manier, dus denk aan een HDMI kabel en als dit niet mogelijk is een optische of digitaal coaxiale kabel.
      Van welk apparaat loopt het geluid niet synchroon?
      De ruis lijkt eerder in de speler zelf te zitten aangezien deze volgens mij in het H/K systeem zit?

    • Ed
      11 juli, 2015 om 10:53

      Ik heb zeer goede resultaten met een optical kabel ,het voordeel daarvan is dat alle aangesloten apperaten dus ook b.v. een soundbar er perfeckt op werken.
      Die zgnd HDMI ARC heeft het bij mij ook niet goed gedaan

  5. Leon
    10 november, 2012 om 16:30

    Hallo.

    Ik heb de samsung UE46D7000 en de nieuwe Harman Kardon BDS877 set en ook de lip sync problemen.

    Is er een website of een lijst waarop ik kan zien per tv type ik de lip sync moet instellen? Ik denk bij mijn combinatie dat het +- 110m/s is.

    Wie heeft ervaring met het instellen en kan me weer een stap verder helpen? Het is per HDMI kanaal apart in te stellen.

    gr Léon

  6. Marcel Botman
    09 maart, 2013 om 10:15

    Hoi allemaal,

    Ik heb/had een zelfde probleem en heb het gedeeltelijk opgelost, maar hou nog een probleem over;

    Ik heb een Sony Bravia KDL-40Z5500 TV,
    De UPC horizon mediabox,
    een JVC versterker RX-ES1SL en een bijbehorende
    JVC dvd player XV-N55SL.( oudjes, zonder HDMI ). De Sony Bravia en de Horzizon hebben HDMI, de JVC’s niet.
    Nu loopt het geluid tussen de Horizon TV, de Bravia wel synchroom via de JVC, doordat ik de scart tussen de Horzion en de TV heb weggelaten en alleen aangesloten met HDMI en vervolgens een Toslink kabel tussen de TV en de versterker aangesloten. Volgens de gebruikaanwijzing moet de JVC versterker met een scart worden aangesloten met de Horizon en/of de tv. Ik heb dus alleen een scart tussen de versterkeren de TV en een scart tussen de JVC dvd en de versterker, simpelweg omdat de JVC geen HDMI heeft. Het geluid tussen de Horizon, de TV en de JVC loopt wel synchroom met het beeld nadat ik de Toslink heb aangesloten. Het geluid tussen de DVD speler en de JVC loop niet synchroom met het beeld op de tv. Ik heb al geprobeerd een toslink aan te sluiten tussen de JVC dvd en de tv en audiokabels tussen de JVC versterker en de JVC dvd, maar dit lost het probleem niet op.Volgens mij is het geluid eerder dan het beeld.Ik kan de vertragingstijd voor de speakers van de JVC wel aanpassen ( handmatig ) aan de grote van mijn kamer, maar dat lost het probleem niet op. Nu heb ik van een “kenner te horen gekregen dat de aanschaf van een dvd of blueray met HDMI en vervolgens alleen met HDMI aansluiten op de tv mijn probleem net zo zou oplossen als dat met de Horizon. Hoeft niet zo duur te zijn, maar ik wil het wel weten voordat ik op koopjacht ga, Wie kan mij tippen? Kan ik nog iets met bekabeling of moet ik wat anders kopen?

    • Martijn Chel
      09 maart, 2013 om 15:09

      Hoi Marcel,
      Dat is vrij lastig, zeker wanneer het ene product wat ouder is dan het andere en er analoge en digitale signalen door elkaar lopen. Ik zou je hier dan ook niet direct een oplossing voor kunnen geven, behalve dat wat de kenner je al aangaf.

      • Marcel Botman
        10 maart, 2013 om 9:58

        Ha die Martijn.

        Bedankt voor je reactie. Na lang opnieuwe proberen heb ik alles in orde nu; een wonder!! De toslink tussen de tv en de versterker sloot niet mooi aan ( zat iets los ). Ik heb een nieuwe gehaald, eigenlijk voor de zekerheid en daarna alle aansluitingen weer opnieuw, van voor af aan gedaan.
        Mijn dvd loopt nu prachtig synchroom. Wijze van aansluiten, hopelijk werkt dit ook voor anderen:

        Horizon mediabox naar TV; alleen HDMI.
        Versterker naar TV; alleen scart.
        DVD naar TV; alleen scart.
        TV naar versterker; alleen Toslink.

        Verder helemaal niets, geen audiokabels, niets!!

        De HDMI verbinding is zo snel dat een scart verbinding deze vertraagt, vandaar de Toslink.
        De Toslink overruled nu de audio signalen van de TV naar de versterker en de dvd en weer terug.
        Super, ik heb honderden euro’s bespaart, de Toslink kostte maar 21,95 euro.
        I.e.g. allemaal bedankt voor de aandacht.

        Marcel.

      • Martijn Chel
        10 maart, 2013 om 12:03

        Hoi Marcel,
        Dat is mooi. Dan voor je uitleg!

  7. Bastiaan
    25 mei, 2013 om 12:55

    Ik heb de optische kabel gebruikt om mijn Horizon mediabox te verbinden met mijn Harman Kardon geluidsinsallatie. Moet het geluid van de TV nu automatisch over mijn audioset gaan of moet ik nog allerlei zaken instellen met set-ups van de TV, mediabox of Harman Kardon?

    • Martijn Chel
      25 mei, 2013 om 13:12

      Als je het geluid van de mediabox over je speakers wilt moet je de mediabox zo instellen dat het geluid via de optische uitgang verstuurd wordt.

  8. koen
    03 juni, 2013 om 20:56

    Hallo,
    Ik zit ook met een vertragingsprobleem, mijn geluid is namelijk later dan het beeld.
    Ik heb mijn Philips home cinema set (HTB5540D) aangesloten op mijn Philips tv (46PFL8606) welke ook weer op een Humax 5050C is aangesloten. Nu heb ik het geluid van de tv over de Home Cinema set lopen maar in het geluid zit een vertraging. Ik heb het met de HDMI-arc aangesloten en met de synchronisatie van zowel de home cinema als de humax proberen aan te passen maar het geluid is nog altijd een fractie langzamer. Ook met de aansluiting met een optische kabel tussen Humax en Home cinemaset loopt het geluid langzamer dan het beeld, hoewel het wel een fractie sneller lijkt te lopen dan met de HDMI-arc. Hoe krijg ik het geluid synchroon??? dit kijkt namelijk erg frustrerend!!! Overigens klopt het geluid bij het kijken van een dvd wel. Het geheel is als volgt aangesloten; beeld humax naar tv: HDMI naar HDMI-2. geluid tv naar home cinema set: HDMI-1 (arc) naar HDMI-out (arc). optioneel nog optisch tussen humax en home cinema.
    De hdmi kabel (1.4, high speed, ethernet, etc…) die ik heb gebruikt is zeker niet de duurste maar dat moet volgens mij niks uitmaken.

    Wie kan mij van deze ellende helpen.

    • Martijn Chel
      03 juni, 2013 om 23:22

      Hoi Koen,
      Dat klinkt als een lastige situatie. Je hebt alles met instellingen geprobeerd, bij zowel set als Humax? Je zou nog kunnen proberen naar instellingen voor audiobewerking (opties die de geluidskwaliteit beïnvloeden) te kijken en deze een voor een uit te zetten. Deze kunnen wel eens voor een kleine vertraging zorgen.
      Prijs HDMI-kabel zou inderdaad niks uit moeten maken, wel kan de lengte soms invloed hebben.

    • henk
      17 juni, 2013 om 21:16

      Ik zet altijd eerst de tv aan en dan mijn Humax, probleem opgelost

  9. gerjan
    03 juli, 2013 om 15:14

    hallo,

    ik heb pas een led tv van samsung gekocht 6030 series en daarop een digibox van telenet laatste type aangesloten (zwarte digibox)

    het beeld en geluid komen niet gelijk. zeer vervelend en krijg het niet opgelost wat moet er aan of af in de instellingen voor alles gelijk te krijgen.
    tv en digibox aangesloten met hdmi

    wat is hier het probleem en wat kan ik doen?

    dank u

    • Martijn Chel
      03 juli, 2013 om 15:35

      Er zit niks tussen de digibox en de tv? Dat is op zich vreemd aangezien dit vaak veroorzaakt wordt door een audiosysteem of receiver. Daar kun je het dan ook vaan afstellen.
      Als de tv geen optie heeft om dit te doen zul je bij Telenet moeten navragen wat de oorzaak is. Het zit dan neem ik aan ergens in de digibox.

    • Gert C.
      30 augustus, 2013 om 13:23

      Beste Gerjan,

      Ben je er ooit achter gekomen wat het probleem was?
      Ik heb namelijk exact hetzelfde aan de hand;
      na een uurtje of 2, 3 begint het beeld en de audio out of sync te geraken. Doet zich trouwens enkel voor bij HD channels.

      • Stijn
        31 oktober, 2013 om 15:39

        Hoi,

        Ik heb ook iets gelijkaardigs sinds kort met mijn tv. Het lijkt wel dat hij na een tijdje “vermoeid” raakt, en het niet allemaal meer kan volgen. Ik heb al een paar keer gewoon mijn tv uitgezet, en dan lopen geluid en beeld wel weer synchroon. Geen ideale oplossing natuurlijk… Ik vermoed dan ook dat het aan de tv zelf ligt, maar is niet makkelijk natuurlijk om te bewijzen voor garantie als je hem eerst 2 uur moet laten spelen.
        Nog mensen met een gelijkaardig probleem, maar een betere oplossing?

      • Roy
        08 juni, 2016 om 10:53

        Dit is al een oude post, maar ik heb dit probleem ook. Philips TV (42PFL6158K/12) en Horizon TV van Ziggo aangesloten via HDMI. Wanneer je langer naar een zender kijkt wordt het verschil groter. De uitzending even “pauzeren” werkt ook wel eens. Het probleem komt alleen voor bij live HD uitzendingen.

  10. Luc
    10 september, 2013 om 23:44

    Ik heb een moderne Samsung 3d tv. Wil graag het geluid versterken zonder echo. Lukt niet via oortelefoonkabel. Heb oude analoge versterker. Kan dat opgelost worden via blu ray speler met optisch signaal-inganfg en analoge audio-uitgang ?

    • Martijn Chel
      11 september, 2013 om 0:04

      Wat bedoel je met echo? Dan lijkt me niet iets dat door een analoog apparaat geïntroduceerd wordt.

  11. leon
    03 november, 2013 om 15:24

    Net een samsung smart led tv gekocht ue40f5500. Wij hebben nu een probleem wanneer we onze philips dvd recorder ertussen willen plaatsen. Beeld loopt dan door elkaar en zappen kan niet meer. Er is geen hdmi mogelijkheid vanaf de ziggo decoder (samsung) en ook niet vanaf de dvd recorder. Dus hebben we een scart splitter ( van 2 naar 1) tussen de apparaten. Dit moest omdat de tv maar 1 scart ingang heeft. Onze oude tv had er wel 2.
    iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

    • Martijn Chel
      05 november, 2013 om 16:36

      Dat is wellicht het probleem van de splitter. Al een andere splitter geprobeerd? Wellicht is de kwaliteit niet goed.
      Een andere oplossing is een videokabel (gele tulpkabel met rood/wit voor audio) tussen één van de apparaten en de tv leggen.

  12. bas
    18 november, 2013 om 15:28

    Hoi Martijn,

    Kan het omzetten omzetten van de instelling 1080p 60hz naar 1080 24p op een mediaspeler (popcorn a200) invloed hebben op het eerder of later afspelen van geluid (via homecinema, coaxiaal) dan beeld op een tv? Heb dit onlangs gewijzigd, samen met plaatsen nieuwe tv (alle audio en beelbewerkingsfuncties uitgeschakeld), en het lijkt nu dat geluid en beeld niet meer synchroom lopen.

    • Martijn Chel
      18 november, 2013 om 15:44

      Lijkt me sterk aangezien dit geen invloed heeft op de audiotrack normaal gesproken, maar 100 procent zeker weet ik het helaas niet.

      • bas
        18 november, 2013 om 21:54

        Thanks.

  13. Jochem
    22 december, 2013 om 1:42

    Ik ben sinds afgelopen week een samsung 46f6400 maar ik krijg het beeld met het geluid niet synchroon als ik bleu ray speel op mijn harman/kardon bds 2.1. Ik gebruik digitale audio kabel en een hoog kwaliteits Hdmi kabel. Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Heb alle instellingen na gezocht en mee geëxperimenteerd maar krijg het niet mooi gelijk. Is hier voor de enige oplossing, de koptelefoon aansluiting gebruiken?

    Mvg, Jochem

    • Martijn Chel
      22 december, 2013 om 23:11

      Dat is een lastige want de kabels zijn prima (ik zou niet voor de koptelefoon uitgang kiezen). Er zit geen delay functie op de Harman Kardon?

      • Jochem
        23 december, 2013 om 12:44

        Ik kan (voor zo ver ik kan vinden) alleen de afstand van de speakers in stellen maar heb ze op maximale afstand in gesteld maar dit is nog niet genoeg. (Werkelijke afstand werkt ook niet) iets van delay kan ik niet vinden.

  14. Jochem
    24 december, 2013 om 7:31

    Het gaat trouwens om een harman kardon bds 300. En ik heb gister wel een lip sync functie gevonden maar hier kun je alleen in de aux stand wat aan veranderen..

  15. Hans
    24 april, 2014 om 21:04

    Hoi

    Ik heb een lg smart tv als ik een dvd ga kijken da klopt het geluid niet met het beeld
    De dvd is aan gesloten met een scartkabel en 5.1 dolby geluid
    Hoe kan ik dit oplosse

    Groete hans

  16. Bert
    24 augustus, 2014 om 8:46

    Hi,

    Sinds kort een Panasonic TX-48AS640E gekocht. Hierop via HDMI diverse apparaten aangesloten waaronder een Xtreamer mediaspeler. Alle apparaten waren ook op de voorganger van de nieuwe TV – de TX-37LZD80F-N – aangesloten d.m.v. HDMI.

    Het geluid blijft nu bij het afspelen van video d.m.v. de mediaspeler flink achter. Bij de interactieve HD recorder Samsung SMT C7140B loopt alles wel synchroon. Enig idee hoe dit opgelost kan worden?
    Gr.,
    Bert

  17. Goeken
    05 december, 2015 om 13:54

    Ik kijk via Apple tv Netflix maar ook dan is het geluid niet synchroon met het beeld. Iemand idee hoe dat opgelost kan worden?

  18. Lique
    10 december, 2015 om 19:35

    Hoi,
    Ik heb een Philips LCD LED 47PFL7008k/12 tv en als ik via smarttv ( via internet, er zit dus verder niets tussen) Netflix kijk loopt beeld en geluid niet synchroon. Steeds opnieuw opstarten en na paar minuten weer zelfde euvel verhoogt kijk plezier niet!! Audio vertraging is ingesteld. Iemand een oplossing?
    Dank alvast.

    • Jeroen
      20 december, 2015 om 14:16

      Hi Lique,

      ik heb al een tijdje hetzelfde probleem!
      Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?
      Zo niet dan zoek ik verder en zal ook hier de oplossing posten als ik ‘m vind.
      Vast bedankt voor je reactie!

      • Lique
        22 december, 2015 om 8:56

        Beste Jeroen,

        Nee, helaas nog geen oplossing gevonden… het blijft gedoe om Netflix te kijken.. 🙁

        dank alvast voor de moeite!!

  19. Ad Zonneveld
    15 maart, 2016 om 19:30

    Heb een Philips 49 puk. Ik heb glasvezel. TV Zit rechtstreeks op digitale ontvanger met hdmi. Alleen bij hd zenders geluid en beeld niet synchroon. Hoe kan dit?

    • Roy
      08 juni, 2016 om 11:39

      Heb hetzelfde probleem gehad met glasvezel (ook icm Philips TV). Zat bij Telfort. Geluid loopt achter op het beeld. Omdat Telfort het niet opgelost kreeg teruggegaan naar Ziggo. Heb daar met de Horizon box hetzelfde probleem. Begin steeds meer te denken dat het probleem bij Philips zit.
      Probleem bij Philips aangekaart. Daar gaven ze aan dat ik mijn TV helemaal opnieuw moest instellen. Was 1,5 jaar geleden voor het laatst gedaan. Het is hiermee iets beter geworden (maar nog niet opgelost).
      Controleer eerst of er een update voor de TV is. Wanneer je de laatste update hebt, dan TV opnieuw instellen alsof hij net uit de door komt.
      Nog een tip om het synchronisatieprobleem “op te lossen”. Pauzeer de live uitzending voor een half minuutje en kijk dan verder. Je kijkt dan naar een opname, daarbij heb ik het probleem namelijk niet.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.