De duurste home cinema set ter wereld (6 miljoen dollar)

Geplaatst op28 juni 2012, 15:20 CategorieHome cinema sets

Als je graag films kijkt en muziek luistert dan heb je vast een mooi en uitgebreid home cinema systeem. De een geeft er een paar honderd euro aan uit en de ander moet het beste van het beste hebben en geeft er een paar duizend euro aan uit. Toch kan het allemaal nog veel beter dan wat iedereen die dit leest thuis heeft staan. Kijk bijvoorbeeld naar de set van  Jeremy Kipnis.

Kipnis is een muziek engineer, producer en muziekliefhebber uit Redding, New York, en is eigenaar van de duurste home cinema set ter wereld. De set bestaat onder meer uit dertig McIntosh MC-2102 receivers, zestien Snell 1800 THX Music & Cinema Reference Subwoofers en en een Stewart 18-by-10-foot Snowmatte 1.0 Gain Laboratory Motion Picture Screen. Dat zal de meeste onder ons weinig zeggen maar het prijskaartje maakt alles duidelijk. Het complete systeem kost namelijk maar liefst 6 miljoen dollar.

Zijn eigen bioscoop beschikt over een 8.8-kanaals audiosysteem, een frequentie respons van 10Hz tot 100kHz en een totaal vermogen van 11.000 Watt. Daar heb je natuurlijk de ruimte voor nodig en zijn kamer is dan ook 10 meter lang en 8 meter breed. Klinkt allemaal natuurlijk erg mooi, en dat is het ook, maar omdat het voor jou waarschijnlijk geen optie is moet je het doen met onderstaande video van deze indrukwekkende installatie.

Bron: Hifi