De 5 beste LCD / LED TV’s van dit moment (zomer 2012)

Geplaatst op30 juni 2012, 18:06 CategorieLcd en led tv's

We krijgen de laatste tijd steeds vaker de vraag wat nou de beste plasma TV, LCD TV of Blu-ray speler is en om deze reden maken we vanaf nu een aantal keer per jaar een top 5 van deze productgroepen. De top 5 van 3D TV’s (zowel LCD als plasma) kun je terugvinden op 3DTVMagazine.nl. In dit artikel bespreken we de vijf beste LCD / LED TV’s die je momenteel kunt kopen.

Deze top 5 is samengesteld door te kijken naar onze eigen reviews, reviews van andere hoog aangeschreven websites en beoordelingen van consumenten. Wil je alle reviews die we tot op heden gemaakt hebben teruglezen? Neem dan een kijkje in ons review archief van HomecinemaMagazine of het review archief van 3DTVMagazine.

Bekijk ook de Top 5 beste plasma TV’s voor de zomer van 2012.

1. Samsung UE55ES8000

De Samsung ES8000 is een van de beste (wellicht de beste) LCD/LED TV’s die je op dit moment kunt kopen. Niet alleen beschikken de ES8000 modellen over de meeste extra features en handige Smart TV functies, ook krijg je een hoogwaardige beeldkwaliteit. De modellen beschikken over zeer diepe zwartwaarden die dicht bij plasma in de buurt komen, een extreem hoog contrast, een hoge helderheid, een goede weergave van detail en een natuurgetrouwe kleurweergave.

De Samsung ES8000 serie modellen beschikken onder meer over Samsung’s Smart Evolution techniek om de TV drie jaar up-to-date te houden, Samsung’s Smart Interaction techniek om de TV te bedienen middels spraak of bewegingen, het Samsung Smart TV platform met ingebouwde web browser, AllShare voor het delen van bestanden en de mogelijkheid om de TV middels een applicatie te bedienen. De serie bestaat uit een 40 inch, 46 inch, 55 inch en een 65 inch model.

Lees de review van de Samsung UE55ES8000.

2. Sony KDL-46HX850

Sony heeft dit jaar maar twee nieuwe LCD TV series gelanceerd, maar het bedrijf geeft wel aan dat de kwaliteit flink verbeterd is. Dat zien we dan ook terug in de nieuwe HX850 serie. De modellen in deze serie beschikken over indrukwekkende kleurweergave, sublieme scherpte en goede motion handling. Daarbij zijn de HX850 modellen aantrekkelijk geprijsd ten opzichte van de concurrentie.

De HX850 modellen beschikken onder meer over de X-Reality PRO Engine, de Motionflow XR 800Hz techniek, Dynamic Edge LED achtergrondverlichting met Local Dimming, actieve 3D weergave, 2D naar 3D conversie, een vernieuwd Monolithic design, een ingebouwde Wifi module, toegang tot het Sony Entertainment Network met ingebouwde web browser, DLNA certificering en de mogelijkheid op opnamen te maken op een externe USB harddisk.

Bekijk ook  Sony rolt Android TV 7 Nougat update uit voor tv's uit 2015 en 2016

Lees de review van de Sony KDL-46HX850.

3. Philips 46PFL9706

Philips heeft in 2012 alweer een aantal nieuwe LCD TV’s gelanceerd maar de serie die bij velen, en ook bij ons, nog steeds hoog op de lijst staat is de 9000 serie. De modellen in deze serie zijn uitgerust met de beste high-end technieken die Philips momenteel voor handen heeft en daarbij krijg je de indrukwekkende Ambilight verlichting.  De 9000 serie met de PFL9706 en PFL9606 modellen beschikt over Full LED achtergrondverlichting met local dimming wat zorgt voor zeer diepe zwartwaarden, een hoog contrast en intense kleuren. Daarbij weet deze TV een extreem hoge scherpte te bieden met een sublieme weergave van detail.

De Philips 9000 serie modellen beschikken over meer over een 400Hz Clear LCD techniek, LED Pro verlichting met local dimming, 3D Max (Actief 3D) met de mogelijkheid om dual-screen te gamen, USB opnamen en een uitgebreid Smart TV platform met interessante lokale applicaties. De drie grotere modellen maken gebruik van Ambilight Spectra XL, terwijl de 32 en 37 inch modellen gebruik maken van Ambilight Spectra 3.

Lees de review van de Philips 46PFL9706.

4. LG 55LM960V

LG heeft dit jaar heel wat nieuwe modellen gelanceerd met als vlaggenschip de LM960V serie. Dit model biedt een indrukwekkende beeldkwaliteit maar verschilt op het gebied van 3D weergave. LG is namelijk groot voorstander van passief 3D. Afgezien van de verschillen in 3D brillen en resolutie biedt passief 3D een zeer comfortabele kijk-ervaring die voor de gemiddelde consument wellicht interessanter is dan actief 3D. De algemene beeldkwaliteit is daarnaast zeer indrukwekkend met ene hoog contrast, natuurgetrouw kleur en een goede weergave van detail.

De LG LM960V serie beschikt onder meer over Nano Full LED achtergrondverlichting met local dimming, de passieve Cinema 3D techniek met vier 3D brillen, 2D naar 3D conversie, LG’s Smart TV platform, de Magic Remote afstandsbediening, een L9 dual-core processor voor multitasking en drie USB poorten. De serie bestaat uit een 47 inch en een 55 inch model.

Lees meer informatie over de LG 55LM960V.

5. Sharp LC-70LE835E

Sharp focust zich dit jaar voornamelijk op grootformaat LCD TV’s en de LE835 serie laat zien waarom dat een goede keuze is. Het 70 inch model maakt het mogelijk zowel inn 2D als 3D compleet ondergedompeld te worden in een film. Met name in 3D modus wordt duidelijk dat een groot schermformaat absoluut een toegevoegde waarde heeft. Verder beschikken de modellen over een zeer indrukwekkende HD en 3D beeldkwaliteit met een hoog contrast, bovengemiddelde zwartwaarden en een kraakheldere weergave van detail. ‘Nadeel’ is dat je er wel flink voor moet doorsparen.

De Sharp LE835 modellen beschikken onder meer over Full LED achtergrondverlichting (zonder local dimming), de Quattron techniek met een extra gele pixel, de actieve 3D techniek, een 200Hz refresh rate, het Aquos Net Smart TV platform met een draadloze Wifi adapter, DLNA certificering, een USB aansluiting en een Timeshift functie om programma’s te pauzeren.

Lees de review van de Sharp LC-70LE835E.