Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Harman/Kardon introduceert BDS Blu-ray home cinema systemen

Geschreven door
Geplaatst op10 september 2010, 22:06 CategorieBlu-ray

Harman/Kardon komt met een nieuwe lijn home cinema systemen, genaamd de BDS serie. Deze nieuwe serie bestaat uit vijf volledige home cinema surround systemen met luidsprekers, en twee systemen zonder luidsprekers. Het enige wat bij alle home cinema systemen overeenkomt is een zwarte, compacte receiver met ingebouwde Blu-ray speler.

De Blu-ray AV receiver BDS 2 en BDS 5

Toch zijn de receivers niet helemaal hetzelfde. De versterker verschilt per set. Zo kun je 2.1, 3.1 of 5.1 kanalen laten versterken. De BDS 2 (met 2.1 versterker) wordt gebruikt voor de BDS 300 en BDS 400 sets, maar is ook los verkrijgbaar om je eigen luidsprekers aan de sturen. Zo ook de BDS 5, die daarnaast een element is van de BDS 600, BDS 700 en BDS 800 sets. Hieronder kun je de specificaties van de receiver/Blu-ray speler vinden;

  • Blu-ray speler met BD-Live
  • Speelt Blu-ray video, DVD video, DVD+R/+RW, DVD-R/-RW, CDDA (audio cd), CD-R/RW, AVCHD
  • Decodeert Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS Digital, DTS-HD. High Resolution Audio, DTSHD Master Audio surround codecs
  • Ethernet voor BD-Live toegang
  • HDMI 1.3a met 30/36bit Deep Colour
  • FM RDS tuner
  • iPod/iPhone compatible met (optionele) Harman Kardon The Bridge III dock
  • Speelt PCM (wav), (drm vrije) WMA, MP3 zowel constante als variabele bitrate
  • Drie digitale en twee analoge audio-ingangen
  • Toont de cover-art van muziek vanuit ID3 tags
  • Hoofdtelefoon aansluiting
  • 65 watt per kanaal versterker
  • afstandsbediening
Bekijk ook  Panasonic maakt prijzen nieuwe soundbar homecinemasystemen bekend

BDS 300, 400 en 600, 700 en 800 home cinema sets

Voor veel mensen is een complete set, met luidsprekers, toch wat fijner en daarom biedt Harman/Kardon de mogelijkheid voor een 2.1 luidspreker systeem, een 3.1 soundbar systeem of een 5.1 luidspreker systeem. Wil je zo min mogelijk luodspekers dan is de BDS 600 een uitkomst. Dit systeem bevat een soundbar waarin de linker, rechter en center speaker verwerkt zijn. De BDS 300 en BDS 400 bevatten beiden 2 luidsprekers en een subwoofer. De eerstgenoemde maakt gebruik van de HKTS 2mkII luidsprekers, de andere van de HKTS 200.

Voor een ‘echte’ surround opstelling heeft Harman Kardon twee systemen beschikbaar in de BDS reeks. De BDS 700 wordt geleverd inclusief de HKTX 9 luidsprekersset, en de BDS 800 is voorzien van het HKTS 60.

Prijzen BDS home cinema series

De Prijzen voor de H/K sets zijn nog niet officieel, maar indicatief:

  • BDS 2 – 2.1 Blu-ray AV receiver
    • 849 euro
  • BDS 5 – 5.1 Blu-ray AV receiver
    • 949 euro
  • BDS 300 – 2.1 Blu-ray AV receiver met HKTS 2mkII luidsprekerset
    • 999 euro
  • BDS 400 – 2.1 Blu-ray AV receiver met HKTS 200 luidsprekerset
    • 1.099 euro
  • BDS 600 – Blu-ray AV receiver met soundbar
    • 1.099 euro
  • BDS 700 – 5.1 Blu-ray AV receiver met HKTX 9 luidspreker set
    • 1299 euro
  • BDS 800 – 5.1 Blu-ray AV receiver met HKTS 60 luidspreker set
    • 1499 euro

prijsvergelijking














vergelijk


Bekijk ons Home cinema kopen overzicht voor links naar alle home cinema producten

  • Delen:

Reacties

  1. henri
    20 september, 2010 om 20:29

    mooi,compact,blu-ray home cinema systeem.wil het graag zien en beluisteren,omgeving rotterdam,waar kan dit.? en is het een goede keus..?

    • Martijn
      20 september, 2010 om 20:51

      Beste Henri,
      H/K is absoluut een goed merk en dit home cinema systeem zal je zeker niet tegenvallen, mist je geen high-end spul wilt aanschaffen. Ik zou kijken bij de Media Markt of BCC. Daar is de kans het grootst, als het er al staat.

  2. Vincent
    05 januari, 2011 om 15:28

    Het ziet er inderdaad mooi uit, maar de kwaliteit van het geluid is beroerd 🙁 en stukken minder dan ik verwacht had.

    Muziek uit melkpakken en een subwoofer die het geluid niet ‘warm’ kan maken. Heb alle aansluitingen gecontroleerd, maar helaas.

    Wie heeft er betere ervaringen?

    • Johan
      11 januari, 2011 om 19:17

      Hoi Vincent,
      Klinkt niet goed 🙁
      Welke set heb je aangekocht?
      Ik ga dit weekend een luistertest doen van de 800.
      ‘k Zal mijn ervaring laten weten.

      • henri
        15 januari, 2011 om 19:17

        Ben nog wezen luisteren…?
        Ik heb hem ook een week binnen maar vind het geluid ook niet al te best,ik kan hem nog terug brengen,ik heb tot zaterdag de tijd.dus ben ik hem vol aan het uit proberen maar….krijg er nog geen heel mooi geluid uit.Dus ik ben benieuwd hoe jij hem vind….of het moet aan mijn oren liggen.

      • henri
        16 januari, 2011 om 12:07

        deze vraag van henri,is was voor vincent,
        Ben je nog wezen luisteren…?
        Ik heb hem ook een week binnen maar vind het geluid ook niet al te best,ik kan hem nog terug brengen,ik heb tot zaterdag de tijd.dus ben ik hem vol aan het uit proberen maar….krijg er nog geen heel mooi geluid uit.Dus ik ben benieuwd hoe jij hem vind….of het moet aan mijn oren liggen.

      • henri
        16 januari, 2011 om 12:09

        voor johan,
        Ben je nog wezen luisteren…?
        Ik heb hem ook een week binnen maar vind het geluid ook niet al te best,ik kan hem nog terug brengen,ik heb tot zaterdag de tijd.dus ben ik hem vol aan het uit proberen maar….krijg er nog geen heel mooi geluid uit.Dus ik ben benieuwd hoe jij hem vind….of het moet aan mijn oren liggen.

      • Johan
        16 januari, 2011 om 14:51

        Hoi,

        Spijtig ,raar maar waar, maar de set was nog niet binnen.
        Ik wil dus graag de bds800 beluisteren om mijn oude bose lifestyle 12 (15 jaar oud)te vervangen. Ben dus wel echt opzoek naar een degelijke set. Ben benieuwd naar het resultaat.
        Maar krijg ondertussen wel een beetjs schrik voor de kwaliteit. Ik kan wel zeggen als de set niet voldoet, inleveren die handel en verder zoeken.
        Mijn eerste keuze was de denon s-5bd met de b&w mt30, wel een heel andere prijsklasse maar aangezien de HK bds800 met de award winning luidsprekerset is uitgerust wil ik deze echt wel eerst even beluisteren.
        We houden je op de hoogte.

      • Vincent
        24 januari, 2011 om 21:35

        Hey Henri,

        hoe is je ervaring? Inmiddels teruggebracht? In mijn geval kan dat helaas niet meer… denk dat ie op termijn naar de slaapkamer verhuist en ik toch op zoek ga naar wat anders. Een 5.1 set met ook in stereo en bij luisteren van bijv radio een volg geluid…

      • henri
        24 januari, 2011 om 22:52

        ik heb ook een Media Player er op staan en als ik via hem weer speel (als de kwaliteit natuurlijk goed is opgenomen weer mooi/goed ,films/muziek)en een DVD van Celin Dion
        weer op zet geeft hij toch wel mooi geluid,het is misschien ook wel even wennen aan het geluid en een beetje spelen met de instellingen.Ik heb hem toch gehouden,omdat ik toch wel weer iets in goeds in hoorde,maar wel aan moet wennen.Ik ben nog naar andere wezen luisteren,maar hadden allemaal wat,plus ik ben zeikerd.

    • Martijn Benkhard
      31 mei, 2012 om 11:16

      klinkt alsof je alles verkeerd heb ingesteld of een slechte bron gebruikt kan me niet voorstellen dat de sub niet goed werkt en al helemaal de speakers niet.

  3. henri
    18 januari, 2011 om 20:39

    Een vraag,
    ik heb dan die home cinema set en zit speakerdraad bij,mijn vraag als ik 2 draden inkort en 2 draden verlengd, maakt dit uit voor de instelling/geluid of het systeem…??/

    • Martijn
      24 januari, 2011 om 18:42

      Nee, dit maakt niet uit. Wel aan te raden om de twee frontspeakers hetzelfde te houden qua lengte en de twee achterspeakers ook.

  4. johan
    31 maart, 2011 om 14:27

    Hoi,

    BDS800 aangeschaft zonder luistertest. Was een gok maar
    na een paar positieve reacties heb ik het dan toch gewaagd.
    Na alles netjes te hebben aangesloten en wat afregelen, valt het het op dat het hier om een degelijke home cinema set gaat.
    Beeld is gewoon subliem en klank zeer gedetailleerd.
    Ben echt tevreden voor die prijs. Heb er 1176 Euro voor betaald en dat lijkt me een mooie prijs voor dit systeem.

  5. Erik
    04 april, 2011 om 16:03

    Ik zou graag dit systeem willen aanschaffen.
    Nu kijk al een poosje rond op internet, het valt me op dat het systeem voor € 999,- te koop stond en nu overal voor € 1299,-.
    Waar zit het evrschil nu in?

    Groet Erik

    • Martijn
      04 april, 2011 om 16:27

      Over welk systeem hebben we het?

      • Erik
        04 april, 2011 om 16:36

        Het gaat om de BDS-700..

      • Martijn
        04 april, 2011 om 16:47

        Ik kan met niet herinneren dat deze voor 999 te koop stond. Ik zie hem inderdaad ook niet voor deze prijs staan..

    • Johan
      04 april, 2011 om 17:28

      Waar ik het over heb is de BDS800.
      De prijs van 999 Euro is enkel voor de set luidsprekers als ik het goed voorheb.
      Ik heb mijn set gekocht bij foto Dierckx te Mortsel.
      Mvg

      • Erik
        05 april, 2011 om 16:52

        Nee de BDS 700 compleet, als ik bijvoorbeeld in Duitsland kijk kosten ze tussen de € 899 en € 1015

      • Johan
        05 april, 2011 om 18:17

        Hey Erik,

        Vraag de prijs eens op via de website van Foto Dierckx.
        Let wel de BDS700 heeft andere luidsprekers dan de 800.
        Ik heb toen geen betere prijs gevonden.

      • Erik
        11 april, 2011 om 13:47

        Johan,

        Heb ik gedaan, inmiddels bestelling geplaatst.
        Top klantenservice, thanx voor de tip.

        Prijs was 975,-

  6. Martijn Benkhard
    31 mei, 2012 om 11:13

    Hey,

    Ik heb onlangs de BDS 700 gekocht en ben uitermate tevreden over deze 5.1 set.

    Ik ben zelf geluidstechnicus en moet zeggen dat het geluid fantastisch is ook op Hoog volume!

    deze set is zeker een aanrader als je van een mooi gevormde set houd ( ziet er chique uit mooie pianolak)

    Verder is deze heel makkelijk aantesluiten en te bedienen!

    met vriendelijke groet,

    M. Benkhard

    • Martijn Chel
      31 mei, 2012 om 20:01

      Hoi Martijn,
      Dank voor het delen van je ervaringen!

  7. Hans
    25 oktober, 2014 om 19:39

    heb sinds kort een BDS480 en die kwam in de plaats van een BOSE 123gsx. Heb nu heel wat meer power en midden gebied dan de BOSE die ik had, geluid is vele malen meer natuurlijk als dat afgeknepen geluid van BOSE…
    Ook de mogelijkheden zijn uitgebreider en de bediening is een fluitje van een cent.
    Met de BDS480 heeft Harman Kardon een topper neer gezet.
    De Nederlandse prijs is 1299,= Euro, ik heb hem in Duitsland gehaald en daar was hij 1099,=. Dan hou je toch mooi 200,= Euries in je zak, neem je gelijk een fles sterke drank mee waar je ook nog een 35% op bespaart en gooi je de tank van de auto nog even vol met goedkopere brandstof, nou dan heb je de dag van je leven…!