Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Onkyo brengt TX-NR1008, TX-NR808 en TX-NR708 3D receivers

Geschreven door
Geplaatst op1 juni 2010, 21:09 Categorie3D

Onkyo heeft deze week drie nieuwe midrange AV receivers aangekondigd, de TX-NR1008, TX-NR808 en TX-NR708. Alle drie de modellen ondersteunen FLAC playback en kunnen de nieuwste 3D formaten moeiteloos aan. Ook hebben alle drie de receivers een THX certificering en zijn allen compatibel met DolbyTrueHD en DTS HD Master Audio HD codecs.

Als het op functies aankomt kunnen alle receivers verbonden worden met je thuisnetwerk en ondersteunen ze de volgende formaten; MP3, WMA, WMA Lossless, WAV, Ogg Vorbis, AAC, en LPCM. De receivers kunnen ook het artwork van je iTunes collectie weergeven en toegang bieden tot LastFM, vTuner en Napster.

Het belangrijkste verschil tussen de drie receivers is het aantal kanalen dat ze bieden. De TX-NR808 en de TX-NR708 hebben een 7.2 kanaals systeem, terwijl de TX-NR1008 maar liefst 9 speaker kanalen en 2 subwoofer kanalen biedt. Ook heeft de NR1008 een extra HDMI output.

In juni en juli moeten alle drie de modellen op de markt komen. De TX-NR708 en de TX-NR808 gaan omgerekend 960,00 euro (800 GBP) en 1.199 euro (1.000 GBP) kosten. De TX-NR1008 zal  voor een omgerekende prijs van 1.499 euro (1.300 GBP) te koop zijn.

Bron: 3DTVMagazine.nl

prijsvergelijking








vergelijk


Bekijk ons Home cinema kopen overzicht voor links naar alle home cinema producten

  • Delen:

Reacties

  1. Rene
    23 juli, 2010 om 12:57

    jammer van de prijs. leuke features en onkyo is goed spul maar x honderd euro meer betalen om wat streaming audio af te spelen tov de andere onkyo receivers is mij iets te gortig.

    • Brent
      08 februari, 2011 om 9:37

      Ik heb de onkyo tx-nr808 in bezit. Het is een fantastische receiver. Met de THX-certificering krijg je prachtig wijd gebalanceerd geluid. Genoeg aansluitmogelijkheden en gereed voor de toekomst. HDMI 1.4, dus 3d ready. Verder speelt hij gemakkelijk de muziek van een externe hardeschijf via de usb poort.

      Vergeet niet dat er op de versterker ook zone 2 en 3 zit. Zo kan je in de keuken naar een cd luisteren terwijl er in de woonkamer een film via dvd wordt bekeken.

      Voor een apparaat wat je dagelijks jaar na jaar gebruikt het geld meer dan waard.

  2. gosse
    15 september, 2010 om 13:35

    kun met deze receiver ook in stereo en zonder subwoofer cd”’s afspelen

    • Martijn
      15 september, 2010 om 13:47

      Beste Gosse,
      Dat kan zeker. Geen probleem.

  3. Guido
    02 februari, 2011 om 11:41

    Volgens mij heeft de 808 ook al een extra HDMI uitgang tov de 708.

    Klopt dat?

    • Martijn
      02 februari, 2011 om 11:54

      Beste Guido,
      Dat klopt inderdaad!

  4. frits
    06 april, 2011 om 11:19

    Ik heb de 708 gekocht en het is een geweldig apparaat. Ik las dat jij de harde schijf aansluit op de usb. ik probeer via de audio streaming momenteel de muziek van de computer af te spelen. dat lukt maar flac bestanden op de computer ‘ziet’ hij niet. heb jij wellicht een idee wat ik op de computer moet aanpassen?

    • Brent
      30 november, 2011 om 11:19

      Dag Frits

      Grote kans dat de versterker geen lossless bestanden kan afspelen. Ik heb tot mp3 256kbits gespeeld.

  5. Jacco Gnodde
    24 februari, 2013 om 14:19

    Na een valse start (technische onvolkomenheden) lijkt mijn Onkyo TX-NR708 nu prima te werken. De receiver is inmiddels ook aangesloten op mijn router en internet radio doet het prima. Op de receiver kan ik (via NET/USB) ook twee laptops (als server) vinden die met de router zijn verbonden.

    Probleem is dat mijn NAS (WD My Book Live Duo 4 TB) niet kan vinden. Kan iemand mij vertellen op welke manier ik ervoor kan zorgen dat de muziekbestanden op mijn NAS wel benaderd kunnen worden door mijn receiver?