Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

CES: Denon S-5BD combineert receiver met Blu-ray speler

Geschreven door
Geplaatst op9 januari 2010, 17:39 CategorieBlu-ray


Waarom zou je 1.799,00 dollar (1.250 euro) uitgeven voor een 5.1 kanaals receiver met ingebouwde Blu-ray speler wanneer je meer dan genoeg fantastische 7.1 receivers en Blu-ray spelers bij elkaar kunt zoeken voor veel minder? Maargoed, het is de CES en Denon introduceert de S-5BD in het geval dat je besluit er toch voor te gaan. Natuurlijk bevat het apparaat mooie features als BD-Live, 2-bronnen/2-zones audio distributie, 3 HDMI inputs en een optioneel iPod dock, maar je weet dat je iets niet goed doet wanneer je een aparte versterker moet kopen om de 7.1 analoge outputs te gebruiken.. Nogal vreemd dat die op deze receiver zitten.

prijsvergelijking




vergelijk


Bekijk ons Home cinema kopen overzicht voor links naar alle home cinema producten

  • Delen:

Reacties

  1. Koen
    05 augustus, 2010 om 18:41

    Hallo,

    allereerst even vermelden dat ik geen kenner ben. Dit product lijkt mij net wat ik zoek: 5.1 receiver met blu ray, ethernet en mooi design. Dit laatste hecht ik toch wel belang aan: ik vind het gewoonweg mooi om één enkel component op het meubel te hebben staan dat alles doet.
    U spreekt over vele mogelijke alternatieven voor dit (dure) product. Kan u mij enkele van die alternatieven geven?
    Alvast bedankt!

    • Martijn
      05 augustus, 2010 om 22:04

      Beste Koen,
      Met de alternatieven bedoelen we losse componenten systemen. Dit houdt in dat je een losse receiver en Blu-ray speler zou kunnen aanschaffen. Lees hier meer over onder ‘Audio advies’.

  2. Rob
    07 augustus, 2010 om 11:48

    Net als Koen ben ik geen kenner en net zoals Koen ben ook ik op zoek naar zoiets als de S-5bd.
    Er lijkt mij best markt voor te zijn voor dit soort producten. Simpel en stijlvol. Geen logge grote kast met een afstandsbediening war je eerst een cursus voor moet volgen.

    Benieuwd of er meer van dit soort producten op de markt komen?

    • Martijn
      07 augustus, 2010 om 12:46

      Kijk eens onder deze link voor een aantal systemen. Bijna elk merk heeft tegenwoordig wel een 2.1 systeem. Het is inderdaad simpel en stijlvol, maar voor de echte audio/surround liefhebber vaak onvoldoende.

      • Rob
        07 augustus, 2010 om 13:53

        Maar wat als je nu nu niet echt zit te wachten op een standaard cinema surround set met plastic boxen en ook dus niet op een 25 kilo wegend bakbeest met een overkill aan funtionaliteit en dus eigenlijk een beetje het beste wil van twee werelden dan is dit product prima voor de net niet cine- en audiofiel. Goed, ik hoef niemand te overtuigen, ik hoop alleen maar dat er meer van dit soort producten gaan komen en gebruikers zoals ik wat meer keus krijgen.

      • Martijn
        07 augustus, 2010 om 14:05

        Dan is het inderdaad een goede optie. Maar die keuze voor mensen zoals jij is er al hoor. Zoals ik zei hebben veel merken als standaard een 2.1 (of 3.1/4.1) systeem in hun assortiment zitten, wat ook van redelijke kwaliteit is.

      • Rib
        07 augustus, 2010 om 14:33

        Maar ik zoek nu juist een 5.1 (en liever 7.1) systeem.
        Ik heb nu 7 prachtige b&w m1 speakers en bijhorende sub, en zoek dus iets “eenvoudigs” maar goed hiervoor.

      • Martijn
        07 augustus, 2010 om 14:48

        Ok, dan begreep ik je niet helemaal goed. Je zoekt dan geen 5.1 systeem, maar een receiver/versterker. Ik wist niet dat je al speakers had. Maar, om deze speakers goed aan te sturen kom je al gauw om een receiver/versterker uit van een Onkyo, Marantz, Denon, Yamaha of Sony. En de afstandsbedieningen hier voor zijn nu eenmaal niet de makkelijkste. Dat is dan weer het nadeel van een losse componenten systeem. Kijk eens naar de Marantz 1601 AV receiver. Een mooi, maar simpel apparaat. Een echt instapmodel.

      • Rob
        07 augustus, 2010 om 15:07

        Kijk! Now were talking. Dit is exact wat ik zocht.
        Redelijk van formaat, 7.1 en nog betaalbaar ook! Top.

      • Koen
        07 augustus, 2010 om 14:58

        Over die (gulden) middenweg ben ik het mee eens. Ik wil een degelijk product, maar niet zo’n toren met losse componenten. De meesten van jullie zullen hun componenten in een meubel hebben onder het beeldscherm. Ik zocht eigenlijk een toestel dat functioneel en tegelijk mag gezien worden, zodat ik het bovenop het meubel kan plaatsen. De S-5BD leek me eigenlijk hiervoor ideaal.
        Enige bedenking, die Martijn terecht maakte, is het feit dat wanneer 1 intern componentje stuk gaat, je misschien het hele ding kan weggooien. Of toch niet…? Er bestaat toch nog altijd iets als een hersteldienst? Of is dit uit de tijd van de beeldbuizen? Wat zijn jullie bedenkingen hierover?

      • Koen
        07 augustus, 2010 om 15:11

        Oh ja, nog iets: wat met 3D televisie? Ik lees net dat we allen binnen een tijdsbestek van 10 jaar een 3D tv in de huiskamer hebben. Wil dit dan zeggen dat de blu ray speler in de S-5BD binnenkort alweer verouderd is?

      • Martijn
        07 augustus, 2010 om 16:21

        Zie onderstaande verhaal.

      • Rob
        07 augustus, 2010 om 15:12

        Tja.. Dat is altijd een risico(tje), maar je hebt ook nog altijd 1 of soms 2 jaar garantie toch?
        Als je het heel belangrijk vindt dat je maar 1(mooi) component in je kast hebt staan zou ik de zeer kleine kans dat er iets stuk gaat op de koop toenemen.

      • Martijn
        07 augustus, 2010 om 16:20

        Een toren met losse componenten is natuurlijk zo gek als je het zelf kunt maken, maar een losse receiver en Blu-ray speler is zeker aan aanrader. Dat het soms wat minder mooi is op de kast snap ik. De hersteldienst bestaat zeker maar hou wel in de gaten dat dit je uiteindelijk (na garantie) meer kost dan het nieuw aanschaffen van producten, zeker aangezien de technische vooruitgang zo snel gaat dat je bijna om de paar jaar nieuwe producten moet kopen. Zo ook 3D, wat je zelf al aanhaalt. Hier moet je alles (je hele systeem) weer voor upgraden. Bij een losse componenten systeem had je wellicht alleen de Blu-ray speler hoeven vervangen. Ook bevat een alles-in-een systeem lang niet zoveel aansluitingen als een losse componenten systeem. Als er dus meerdere produten in de huiskamer verschijnen met digitale (HDMI, coax, etc) aansluitingen kun je ze niet kwijt en moet je met splitters gaan werken.. Kortom, er zitten wel degelijk wat nadelen aan. Maar, ik snap dat het oog ook wat wil.

  3. Albert Woord
    09 augustus, 2010 om 22:20

    Welnu ik vind het ook een mooi maar te duur product. Daarbij heb ik gelezen dat het laden van de discs tergend langzaam gaat. Dat nu vind ik het grootste nadeel. Ik denk dat ik voor de Marantz 1601 ga. Weet iemand waar ik die kan kopen nergens op het web kom ik die nog tegen.

    • Martijn
      09 augustus, 2010 om 22:22

      Volgens mij moet deze nog gelanceerd worden in Nederland. Dat zal niet meer lang op zich laten wachten.