Teufel en Raumfeld openen brandstore in Amsterdam

30 juni 2015 2 Minuten 0 Reacties
Teufel-LT-5-Complete-1

Amsterdam is vanaf komend najaar weer een brandstore rijker. De Berlin Acoustics Group, het moederbedrijf achter audiospecialisten Teufel en Raumfeld, komt eind dit jaar met een flagshipstore in onze hoofdstad.

Op de hoek van de Van Baerlestraat en de P.C. Hooftstraat zijn dan de productlijnen van beide merken, zowel Teufel als Raumfeld, op één locatie te beleven. De nieuwe brandstore in Amsterdam is de eerstvolgende winkel die de Berlin Acoustics Group opent nadat de eerste flagshipstore in april 2014 in Berlijn werd geopend. Edgar van Velzen toe, de Nederlandse CEO onder wiens leiding de omzet van de Berlin Acoustics Group in de afgelopen drie jaar verdubbelde, ligt de opening als volgt toe;

De hoogwaardige kwaliteit van de audiosystemen van Raumfeld en Teufel hebben niet alleen een zeer goede reputatie in het thuisland Duitsland, maar ook in Oostenrijk, Zwitserland én in Nederland. In deze landen realiseerden we in de afgelopen jaren een aanzienlijke groei. Voor ons is de Nederlandse markt ook een goede graadmeter voor onze expansieplannen op internationaal vlak. We kijken zeer selectief naar onze groeimarkten en we hebben een heel bewuste keuze voor Amsterdam gemaakt. Dit is nog maar het begin. Zo willen we niet alleen in Nederland verder doorgroeien, maar ook een belangrijke speler in de audiomarkt worden in bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk en in Scandinavië. Daarbij geloven wij sterk in de kracht van omni-channel waarbij online de hoofdrol blijft spelen en offline een ondersteunend karakter heeft. Een brandstore is uiteraard goed voor de branding van beide merken, maar geeft ons ook de mogelijkheid het directe contact met onze klanten verder uit te breiden.

Sinds de jaren negentig is Teufel in Duitsland alleen online te koop. Het merk Raumfeld dat bekend staat om zijn wifi-speakers, werd vijf jaar geleden aan het portfolio toegevoegd en is ook alleen via de webshop te verkrijgen. Hoewel online de focus heeft, ziet het bedrijf een store als toegevoegde waarde en is de tijd nu rijp om met onze Amsterdamse brandstore zowel potentiële Teufel- als Raumfeld-klanten te overtuigen.

Reacties (0)