Netflix en Twitter werken samen aan herinner-tweets

06 december 2014 1 Minuut 1 Reacties
Netflix

Het is lastig om aan nieuwe series herinnerd te worden zonder schreeuwende reclame, maar daar heeft Netflix nu een oplossing voor gevonden. Het bedrijf heeft samen met Twitter een speciale Twitter-kaart ontwikkeld die je helpt herinneren een serie te kijken.

Netflix en Twitter

Wanneer je een abonnement op Netflix hebt en een aantal sites over streamingdiensten of nieuwe series bezoekt, dan kun je nog wel eens overladen worden met het aanbod. Zodoende kan het voorkomen dat je wel eens een serie vergeet (te kijken), wat in sommige gevallen erg zonde is. Neem bijvoorbeeld Suits: het derde seizoen staat nu (eindelijk) op Netflix, wist je dat al? En weet je nog wanneer het nieuwe seizoen van House of Cards verschijnt? Mocht je op die twee vragen ‘nee’ hebben geantwoord, dan heeft Twitter een oplossing voor je.

Netflix en Twitter slaan de handen ineen en hebben een nieuwe Twitter-kaart ontwikkeld waarmee je voor jezelf herinneringen kunt instellen zodat je een bepaalde serie niet uit het oog verliest. Zo heb je bijvoorbeeld de exclusieve Netflix-serie Marco Polo, die twaalf december van start gaat op Netflix. Oplettende Twitteraars hebben een speciale knop onder een tweet van het officiële Twitter-profiel van de serie gezien waarmee je dus die herinneringen kunt instellen. Doe je dat, dan volgt er een geautomatiseerde tweet op je profiel.

Dit werkt zowel op het web, als in de apps van Twitter. Netflix laat weten dat wanneer je je zodoende aanmeldt een mention krijgt op Twitter met de boodschap dat de serie of een nieuwe aflevering van de serie beschikbaar is op de streamingdienst. Ook krijg je een custom videoboodschap van de cast. Dit is een slimme manier van Netflix om z’n series onder de aandacht te krijgen. In plaats van je te overladen met bombastische reclames geeft het bedrijf je de keuze om via een simpele tweet op de hoogte gehouden te worden.

Reacties (1)